Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از محبوب‌ترین فست فود‌ها در کل دنیا پیتزا است که به خاطر تنوع ترکیباتی که دارد، همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. کیک پیتزا هم یکی از پرطرفدارترین پیتزا‌هایی است که بیشتر در جمع‌های خانوادگی و دوستان مورد استقبال قرار می‌گیرد. تفاوت آن با پیتزای معمولی هم ارتفاعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن می‌توانید مواد دلخواهتان را در آن استفاده کنید. از سبزیحات گرفته تا قارچ و گوشت و پپرونی. همه آن‌ها را می‌توانید در طرز تهیه پیتزا کیک به کار ببرید. محدودیتی هم وجود ندارد، می‌توانید کیک پیتزا را بدون فر و در قابلمه هم درست کنید. در این مطلب، طرز تهیه کیک پیتزا مخصوص خانگی با خمیر جادویی بدون فر (در قابلمه) و در فر را بخوانید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا کیک

تخم مرغ: ۱ عدد

آرد: ۳ لیوان دسته‌دار

شیر: ۱ لیوان دسته‌دار

آب: ۱/۴لیوان دسته‌دار

خمیرمایه (فوری): ۳ قاشق چای‌خوری

روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

شکر: ۴ قاشق چای‌خوری

بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از کنجه کباب لاری و چیکن پوتین خوشمزه و محبوب تا شاهی کورمای هندی + تصاویر

آموزش آشپزی؛ از پلو شوشتری و دونات خامه‌ای لذیذ تا کیمچی غذای محبوب کره‌ای + تصاویر

مواد لازم برای پیتزا

سیب زمینی: ۳ عدد

کالباس: ۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۳ عدد

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

پیاز: ۱ عدد

ذرت: به میزان دلخواه

نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان کافی

قارچ: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

برای درست کردن خمیر جادویی ابتدا خمیر مایه را با یک قاشق شکر مخلوط کنید و روی آن آب ولرم بریزید. به مدت ۱۰ دقیقه در محیط گرم قرار دهید تا روی آن حباب تشکیل شود. تخم مرغ را در یک ظرف بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط و یکدست شوند. شکر، نمک، روغن مایع و خمیر مایه را به تخم‌مرغ همزده اضافه کنید.

آرد را الک کنید و طی سه مرحله به ظرف اضافه کنید و هر بار مواد را به هم بزنید. در پایان باید یک خمیر یکدست و منسجم داشته باشید که کمی چسبندگی داشته باشد. آن را به مدت ۲ ساعت دیگر استراحت دهید.

دوباره به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را ورز دهید. یک سطح را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن بگذارید. خمیر را پهن کنید و به ضخامت نیم سانتی‌متر برسانید. یک قالب را چرب کنید و خمیر پیتزا را در آن قرار دهید. بهتر است ارتفاع قالبی را که انتخاب می‌کنید، زیاد باشد. خمیر پیتزا باید کل کف و دور قالب تا لبه آن را بگیرد. اضافه‌های خمیر را برش بدهید و جدا کنید. فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

کالباس (یا سوسیس که در این صورت کیک پیتزا پپرونی خواهید داشت) را به شکل دلخواه خرد کنید. سیب زمینی را خلالی و سرخ کنید. فلفل دلمه‌ای و قارچ را هم بعد از خرد کردن در روغن تفت دهید. مواد را از تابه خارج کنید. یک پیاز را نگینی یا خلالی خرد و سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید.

ابتدا یک لایه کالباس، لایه دوم را پنیر پیتزا، سیب زمینی، قارچ، پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای، گوشت و کمی ذرت بریزید. لایه رویی را پنیر پیتزا بریزید. روی پنیر پیتزا را خمیر پیتزا بگذارید تا کاملا آن را بپوشاند.

یک کاسه آب را در فر قرار دهید تا دمای آن مرطوب شود. کیک پیتزا را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از اینکه کیک پیتزا پخت، گریل‌ها را روشن کنید تا رویه کیک طلایی شود. روی کیک را پودر آویشن بریزید و با سس سرو کنید.


طرز تهیه کیک پیتزا مخصوص خانگی در قابلمه

برای کیک پیتزا مخصوص یا کیک پیتزا پپرونی یا قارچ و گوشت و … در قابلمه، از یک قابلمه چدنی یا گرانیتی استفاده کنید که حداقل ۱۵ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. دیواره و کف قابلمه را با روغن چرب کنید. خمیر پیتزا را در قسمت کف و دیواره قابلمه بچسبانید. می‌توانید خمیر را به شکل نواری برش دهید و دور قابلمه قرار دهید و یک دایره از خمیر را به اندازه کف قابلمه ببرید. حالا مواد را با همان ترتیب بالا اضافه کنید.

روی کیک پیتزا را خمیر بگذارید و آن را به لایه خمیر بدنه بچسبانید. دم کنی را روی قابلمه بگذارید و به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. تا ۴۰ دقیقه اول، دم کنی را برندارید تا پف کیک از بین نرود. زیر قابلمه را شعله پخش کن بگذارید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه خمیر پیتزا اضافه کنید پنیر پیتزا قرار دهید کیک پیتزا طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج

آفتاب‌‌نیوز :

به‌طور کلی محاسبه شده است در ۴ هویج بزرگ ۸ گرم فیبر وجود دارد، اما در یک فنجان آب هویج تنها ۲ گرم فیبر وجود دارد؛ ۶ گرم فیبر پس از آب گیری در تفاله باقی می‌ماند که برای تنظیم هضم ضروری است.

پس تفاله هویج را دور نریزید، می‌توانید آن را در فریزر نگه دارید و با آن سوپ درست کنید یا با این تفاله‌ها آرد و ادویه کوکوی هویج درست کنید و یا برای مزه‌دار کردن کیک‌ها و مارمالاد استفاده کنید.

پس از شیوع کرونا آب هویج گرفتن در منزل بسیار رونق گرفت، اما فیبر موجود در هویج با گرفتن آب آن بسیار کم می‌شود.

خواص و کاربرد تفاله هویج در آشپزی

برای پخت خورشت فسنجان به اندازه پودر گردو از تفاله‌های هویج استفاده شود به این روش که آن‌ها را در روغن تفت دهید و به خورشت اضافه کنید.

با اضافه کردن تفاله هویج به غذا؛ خورشت فسنجان علاوه بر مزه بهتر، رنگ هویج می‌گیرد.

تفاله هویج را دور نریزیدبا تفاله هویج می‌توان ته دیگ عالی و خوشمزه درست کرد.

کمی از تفاله هویج را با ماست و تخم مرغ و زعفران و نمک مخلوط کرده، از برنج آبکش شده یکی دو کفگیر به مواد اضافه کنید و ته قابلمه برنج که از قبل روغن در آن داغ کرده پخش کنید و برنج را روی آن بریزید. برای پخت سریع سوپ و آماده کردن سوپ لعاب دار از تفاله هویج می‌توان استفاده کرد

با تفاله هویج می‌توان مرغ را هم خوش طعم‌تر کرد به این روش که در زمان پخت مرغ، پیاز را رنده کرده، از این تفاله‌های هویج به آن اضافه کرد.

برای خوشمزه شدن کوکو سبزی و سیب زمینی هنگام پخت مقداری از تفاله‌های هویج را به مایه کوکو اضافه کنید.

از تفاله هویج می‌توان برای خوشمزه و خوشبو کردن بعضی از غذا‌ها استفاده کرد.

خوردن هویج و یا نوشیدن آب آن، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A دارد که برای سلامتی چشم و پوست مفید است.

هویج منبع خوب پتاسیم و ویتامین K است واکثر مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان‌ها و فیتوکمیکول‌ها در هویج یافت می‌شوندکه کیفیت آن در فرایند آب گیری از بین نمی‌رود.

فیبر: ماده مغذی اصلی که از طریق آب هویج از بین می‌رود فیبر است.

در چهارهویج بزرگ ۸ گرم فیبر وجود دارد، اما در ۱ فنجان آب هویج تنها ۲ گرم فیبر وجود دارد، شش گرم فیبر در تفاله بعد از آبگیری باقی می‌ماند و این فیبر برای تنظیم هضم ضروری است و همچنین سطح کلسترول را پایین نگه می‌دارد.

پزشکان توصیه می‌کنند زنان روزانه ۲۱ تا ۲۵ گرم فیبر دریافت کنند و به مردان روزانه ۳۰ تا ۳۸ گرم و خوردن چهار هویج بزرگ به جای آب هویج توصیه می‌شود.

ویتامین A از خواص تفاله هویج:

آب هویج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیتو شیمیایی‌های زیادی است؛ هویج و آب هویج هر دو غنی از ویتامین A هستندکه مقدار بسیار کمی از آن با آبگیری از بین می‌رود. ویتامین A برای حفظ سلامت چشمان، پوست، استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است.

پتاسیم و ویتامین K در تفاله هویج

تفاله هویج را دور نریزیدهویج منبع خوبی از ویتامین K و پتاسیم است و هیچ یک از این مواد مغذی با آبگیری از بین نمی‌رود. پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات بدن مفید است و به انتقال عصب کمک می‌کند و ویتامین K برای لخته شدن خون و تشکیل پروتئین در استخوانها، عضلات و کلیه ضروری است. یک فنجان آب هویج ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن را برای پتاسیم و حدود ۳۵ درصد نیاز آن را به ویتامین K تامین می‌کند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • آش بلغور گندم، یک آش خوشمزه و مقوی برای افطار 
  • شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت
  • شله زرد + طرز تهیه و نکات پخت
  • ساده‌ترین روش تهیه کیک شکلاتی قابلمه‌ای (فیلم)
  • رژه چهره‌ها در برنامه‌های شبکه خانگی و درخشش برنامه‌ای خاص
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم
  • آزار فرانچسکو توتی یا تمسخر یک میراث تاریخی؛ ماجرای جنجالی «آناناس روی پیتزا» چیست؟
  • خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج
  • طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه + مواد مورد نیاز
  • ۱۰ نکته طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ