Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@03:34:09 GMT

علت ماه گرفتگی برخی از نوزدان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۰۳۴

دانشمندان تاکنون نتواسته اند علت ایجاد لکه‌های پوستی در نوزادان را پیدا کنند، اما آن‌ها معتقدند دلیل بروز ماه‌گرفتگی روی پوست ارثی نیست. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: تقریباً تمام نوزادان تازه به دنیا آمده نوعی ماه‌گرفتگی روی بدن خود دارند. ماه‌گرفتگی پوستی ارثی نیست، اما در برخی موارد خاص به جهش ژنتیکی مرتبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته این جهش ژنتیکی از والدین به فرزند نمی‌رسد. به طور کلی، ماه‌گرفتگی پوستی به دلیل رگ‌های خونی غیرطبیعی، گسترش سلول‌های عصبی و تنگ شدن رگ‌های خونی به وجود می‌آیند.   یکی دیگر از دلایل ظهور ماه‌گرفتگی روی پوست تجمع سلول‌های رنگدانه‌ای بیش از حد رشد کرده است. ماه‌گرفتگی یا خال مادرزادی لکه‌های بنفش، آبی، قرمز و قهوه‌ای هستند که روی صورت و بدن نوزادان دیده می‌شوند.   دانشمندان از علت ایجاد نشانه‌های مادرزادی مطمئن نیستند در طی سال‌ها علم پیشرفت‌های زیادی داشته است، اما هنوز نمی‌تواند جواب همه سوال‌های ما را بدهد. نشانه‌ها و خال‌های مادرزادی از همین دسته هستند و هنوز هم جامعه دانشمندان نتوانسته به پاسخی قطعی در مورد علت شکل‌گیری آن‌ها دست یابد.   برخی بر این باورند که نشانه‌های مادرزادی عروقی نتیجه «شاهرگ‌های غیرطبیعی» هستند در حالی که نشانه‌های رنگی نتیجه «رشته‌ای از سلول‌های رنگدانه‌دار» هستند. این موضوع دلیل نوع رنگ این نشانه‌ها را بیان می‌کند و نه دلیل شکل‌گیریشان را. این بخشی از مسئله است که دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند پاسخی قطعی برای آن بیابند. بیشتر بخوانید: دیابتی‌ها می‌توانند خرمالو بخورند؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: سلامت پوست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامت پوست ماه گرفتگی نشانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ اکیپ ستاد سیل در شهر اصفهان فعال است/ آب‌گرفتگی در بزرگراه‌ها نداشتیم

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به بارش‌ باران رحمت الهی صبح امروز (شنبه) ۴۵ اکیپ ستاد سیل در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر فعال شد و با انجام اقدامات به‌موقع، تنها شاهد روان‌آب‌ها در حاشیه بزرگراه‌های شهر هستیم، اما آب‌گرفتگی نداریم.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق اعلام اداره هواشناسی همزمان با آغاز بارش باران رحمت الهی از ساعت ۰۳:۳۰ صبح امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در شهر اصفهان، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تمام اکیپ‌های ستاد سیل به حالت آماده‌باش درآمدند و در سطح مناطق پانزده‌گانه مشغول رفع آبگرفتگی‌های سطح شهر بودند.

وی افزود: در هر منطقه شهرداری سه اکیپ و در مجموع ۴۵ اکیپ فعال است که بنا بر شرایط، قابلیت ارتقا تا پنج اکیپ نیز وجود دارد.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به بارش‌های خوب بامداد امروز ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد با بارش‌های شب گذشته در بعضی مناطق با مشکل مواجه شویم، اما با توجه به اقدامات به‌موقع شاهد آب‌گرفتگی در سطح شهر نبودیم.

میرعسگری در حال حاضر شاهد روان‌آب‌ها در حاشیه بزرگراه‌های شهر هستیم، اما آبگرفتگی نداریم، خاطرنشان کرد: امکان دارد در کوچه‌های فرعی آب‌گرفتگی سطحی رخ دهد که شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی می‌کنند و پیگیری انجام می‌شود.

کد خبر 736550

دیگر خبرها

  • افزایش خطر برق گرفتگی هنگام وقوع سیل
  • آب گرفتگی معابر در دهلران
  • بارش‌ها در کردستان تا روز چهارشنبه ادامه دارد
  • مرگ مادر و کودک نورآبادی بر اثر گاز گرفتگی
  • ایران تخلیه ، بهترین انتخاب برای خدمات لوله بازکنی
  • فوت ۲ یاسوجی بر اثر گاز گرفتگی
  • گاز گرفتگی در ابهر سه نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۴۵ اکیپ ستاد سیل در شهر اصفهان فعال است/ آب‌گرفتگی در بزرگراه‌ها نداشتیم
  • علائم رایج گرفتگی رگ‌های قلب کدام است؟
  • بارش شدید باران در اهواز / آب‌گرفتگی برخی معابر شهری