Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیرینی شکری از آن دست شیرینی‌هایی است که خیلی‌ها با آن نوستالژی دارند. این شیرینی که معمولا در ایام عید نوروز مصرف می‌شود، در شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود که البته اصالت آن به کرمانشاه برمی‌گردد. در این مطلب از مجله کوروش، طرز تهیه ۲ نوع شیرینی شکری را برای شما آورده‌ایم که بتوانید شیرینی شکری ساده و کاکائویی را هم در فر و هم بدون فر به روش قنادی و بازاری درست کرده و میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی شکری ساده به روش قنادی

مواد لازم

کره: ۱۰۰ گرم

شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

تخم مرغ: ۲ عدد

وانیل: ‍ قاشق چای‌خوری

آرد: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر پسته یا گردو یا شکر (برای تزیین): به میزان دلخواه

بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از کنجه کباب لاری و چیکن پوتین خوشمزه و محبوب تا شاهی کورمای هندی + تصاویر

آموزش آشپزی؛ از پلو شوشتری و دونات خامه‌ای لذیذ تا کیمچی غذای محبوب کره‌ای + تصاویر


طرز تهیه شیرینی شکری

فر را روشن و روی دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کره را به روش بن ماری ذوب کنید. در یک ظرف مناسب، کره را با شکر مخلوط کنید و با همزن بزنید تا کشدار شود. تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل به شکر و کره اضافه کنید و دوباره برای ۵ دقیقه با همزن بزنید. آرد و بیکینگ پودر را دو بار از الک ریز بگذرانید و در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار به مدت ۲ دقیقه با همزن بزنید.

خمیر را ورز دهید تا به حدی برسد که به دست نچسبد. خمیر را در یک نایلون بگذارید یا اینکه روی ظرف را سفلون بکشید. حدود ۳ ساعت خمیر را استراحت دهید. بعد از این مدت، وقتی خمیر را بیرون آوردید، آن را ۵ دقیقه با دست ورز دهید تا حباب‌ها گرفته شود.

روی یک سطح آردپاشی کنید و خمیر را باز کنید در حدی که قطر خمیر به کمتر از نیم سانتی‌متر برسد (۲ تا ۳ میلی‌متر). شیرینی‌ها را با قالب دلخواه فرم دهید. اگر قالب ندارید می‌توانید از سر گرد لیوان استفاده کنید.

قالب مخصوص را با کمی روغن چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بیندازید. شیرینی‌های شکری را با فاصه ۵ سانتی‌متری از هم در سینی بچینید و روی آن را پودر قند یا خود شکر بریزید. سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید. اگر می‌خواهید روی شیرینی طلایی‌تر شود، مدت بیشتری بگذارید، اما مراقب باشید زیادی سفت و خشک نشود. (در حد ۳ تا ۴ دقیقه کافی است).

فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی شکری

*به جای شکر روی شیرینی‌های شکری، می‌توانید یک زرده تخم مرغ را با ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل و ۱ قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید و با برس روی شیرینی شکری بمالید و سپس در فر قرار دهید.

*از پودر بادام یا پسته می‌توانید برای روی شیرینی‌ها استفاده کنید.

*می‌توانید از ۱ قاشق مرباخوری یا ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو در طرز تهیه شیرینی شکری استفاده کنید، ولی همین میزان را باید از آرد کم کنید. می‌توانید خمیر را دو قسمت کنید. یک قسمت را ساده و قسمت دیگر را کاکائویی درست کنید.

*در طرز تهیه شیرینی شکری، می‌توان از کمی پودر هل یا دو قاشق گلاب یا ۲ تا ۳ قاشق زعفران دم کرده استفاده کرد که به سلیقه شما بستگی دارد.

*این شیرینی بافت خشکی دارد و می‌توان برای مدت طولانی در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کرد.

*می‌توانید به اندازه دو تا ۳ قاشق شیر به مایه شیرینی شکری اضافه کنید.

*شیرینی شکری متعلق به شهر کرمانشاه است و در آن از روغن کرمانشاهی نیز استفاده می‌شود.


طرز تهیه شیرینی شکری بدون فر

شیرینی شکری بدون فر، بافتی شبیه پیراشکی و دونات دارد و به عنوان یک دسر با چای و قهوه سرو می‌شود و معمولا این نوع شیرینی را خانگی است و برعکس شیرینی شکری در فر، احتمالا به ندرت چشمتان به آن‌ها در قنادی بیفتد. در ادامه طرز تهیه شیرینی شکری بدون فر را بخوانید.


مواد لازم

آرد: ۳۵۰ گرم

آب ولرم: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

تخم مرغ: ۱ عدد

شکر: ۴ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

پوست پرتقال رنده شده: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

خمیر مایه (فوری): ۱ قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق مربا‌خوری

پودر قند یا شکر (برای تزیین): به میزان دلخواه

روغن برای سرخ کردن شیرینی‌ها: به میزان لازم


طرز تهیه شیرینی شکری بدون فر

ابتدا آب ولرم را در یک ظرف در دار بریزید و خمیر مایه را به همراه ۱ قاشق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا حل شود. محلول خمیرمایه را به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا حجمش زیاد شود.

آرد را با بیکینگ پودر و نمک، دو مرتبه از الک عبور دهید. خمیرمایه را به آن اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و ورز دهید. تخم مرغ را به همراه وانیل، روغن مایع و بقیه شکر را به مواد اضافه کنید. مواد را با لیسک به هم بزنید و پوست پرتقال رنده شده را اضافه کنید. همه مواد را که مخلوط کردید به خوبی ورز دهید تا خمیر یکدست و منسجمی شود.

به اندازه یک گردو از خمیر را به شکل توپ یا هر شکلی که دلخواهتان است، فرم دهید و ۱۰ دقیقه استراحت دهید. در یک تابه روغن بریزید (یا از سرخ کن استفاده کنید). شیرینی‌های شکری را در روغن بیندازید و سرخ کنید. همه شیرینی‌ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. آن‌ها را بعد از خارج کردن از روغن روی دستمال بگذارید تا روغنشان گرفته شود. بعد از اینکه شیرینی‌ها خنک شدند، روی آن‌ها را شکر بریزید یا در شکر بغلتانید.

شیرینی‌ها را در ظرف مناسب سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی طرز تهیه طرز تهیه شیرینی شکری قاشق چای خوری استفاده کنید اضافه کنید بیکینگ پودر روی شیرینی شیرینی ها تخم مرغ ۱ قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساده‌ترین روش تهیه کیک شکلاتی قابلمه‌ای (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک صبحانه ساده، نرم و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه کیک پای سیب رژیمی بدون شکر (فیلم) طرز تهیه کیک مافینی مربایی، ساده و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کیک ساده برای افطار + فیلم
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • طرز تهیه شیرینی مخصوص ماه رمضان در هرمزگان + فیلم
  • پخت شیرینی خانگی در دامغان
  • تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت انواع شیرینی شب عید
  • ساده‌ترین روش تهیه کیک شکلاتی قابلمه‌ای (فیلم)
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم