Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که امکان دسترسی به فضای مجازی و یا استفاده از فناوری و تجهیزات برنامه شاد نیستند به این معنی نیست که آموزش برای آن‌ها تعطیل است با یک برنامه دقیق و ترکیبی از روش‌های مختلف تلاش کردیم که این مشکل را حل کنیم. «رضوان حکیم‌زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص استفاده از روش‌های دیگر بجز شاد برای آموزش دانش آموزان می شود، به میزان گفت: زمانی که گفته می‌شود حدود سه و نیم میلیون دانش آموز امکان دسترسی به فضای مجازی و یا استفاده از فناوری و تجهیزات برنامه شاد نیستند به این معنی نیست که آموزش برای آن‌ها تعطیل است و یا تعطیل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با یک برنامه دقیق تلاش کردیم که این مشکل را حل کنیم و اولین مورد این بود که راه اندازی مدرسه از طریق تلویزیون و با همکاری صدا و سیما توانستیم این مشکل را تا حدودی جبران کنیم.

حکیم زاده ادامه داد: درست بعد از ده روز از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، برنامه زنده آموزشی از طریق تلویزیون شروع به پخش کرد و تا امروز در کنار آموزش‌های مجازی، آموزش از طریق تلویزیون هم ادامه دارد و برای آموزش از طریق تلویزیون از معلمان بسیار قوی و توانمند استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: امسال هم با افزوده شدن باکس پیش دبستانی به آموزش از طریق تلویزیون که بسیار هم از سوی خانواده‌ها مورد استقبال قرار گرفت و برای اولین بار بود که کلاس‌های درس از طریق تلویزیون پخش می‌شود؛ و برای دانش اموزانی که این امکان را نداشتند که در برنامه شاد حضور داشته باشند از طریق تلویزیون از حضور معلمان با تجربه برخوردار باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: از طریق راهبران آموزشی و آموزگاران درس نامه‌هایی را تدوین می‌کردیم که این درس نامه‌ها در فواصل زمانی معین به این دانش آموزان تحویل داده می‌شده است، و این روش همچنان ادامه دارد؛ و تا کنون هیچ دانش آموز ابتدایی نبود که از آموزش جا بماند، اما قطعا هیچکدوم از این آموزش‌ها نمی‌توانند جای آموزش حضوری را بگیرند.

وی ادامه داد: ما بسیار خرسند هستیم که بنا به تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا آموزش حضوری را در مناطق روستایی و عشایری که تعداد جمعیت کمتری و یا مدارسی که تعداد کمتری از ۵۰ نفر هستند بلامانع اعلام کرده است بعد از تصویب این مصوبه از استان‌های سراسر کشور پیام‌های تشکر و ابراز رضایتمندی خود را اعلام کردند.

حکیم زاده مطرح کرد: بسیاری از معلمان را داشتیم که در همان منطقه سکونت دارند که فقط ۵ دانش آموز داشتند که در همان منطقه سکونت دارند و در حالت عادی در کنار هم بودند، ولی در ساعت آموزش به خاطر اینکه اجازه نداشتند از طریق مجازی درس می‌خواندند؛ و از طرف دیگر هم به علت اینکه برخی خانواده‌ها توان آموزش فرزندانشان را ندارند، آموزش حضوری تاکید بسیاری برای این دوره ابتدایی پایه اول و دوم می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای جبران ضعف‌های آموزش مجازی که قطعا برای دوره ابتدایی بسیار زیاد است باید معلمان و مدیران مدارس پایشی در خصوص کیفیت و میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی داشته باشند و با یک برنامه زمانبندی شده به جبران عقب ماندگی ناشی از آموزش مجازی در زمان تعطیلی مدارس را در دستور کار داشته باشیم تا جبران شود.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
بیشتر بخوانید:
معاون وزیر آموزش و پرورش: والدین نگران حضور فرزندانشان در مدرسه نباشند+فیلم
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش و پرورش آموزش مجازی بازگشایی مدارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مجازی بازگشایی مدارس معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طریق تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون آموزش ابتدایی استان خراسان رضوی گفت:طرح شهید همت با رویکردی نوین و مبتنی بر نیاز‌های واقعی معلمان، مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان را در سطوح مختلف ارتقا بخشید. 

آذر رشیدی افزود: "این طرح در قالب دوره‌های آموزشی حضوری و برخط، با برگزاری گفتمان‌های آموزشی در راستای جریان سازی و شبکه سازی با موضوعاتی نظیر چگونگی طراحی آموزشی، بهبود راهبرد‌های حل مسئله، مدیریت کلاس درس، خلاقیت و نوآوری، و فناوری‌های آموزشی انجام شد. "
رشیدی با اشاره به اهمیت آموزش معلمان در دوره ابتدایی، گفت: "دوره ابتدایی به عنوان پایه‌ای‌ترین دوره تحصیلی، نقشی کلیدی در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش‌آموزان ایفا می‌کند، از این رو، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های معلمان این دوره، نقشی حیاتی در ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد داشت. "
معاون آموزش ابتدایی استان خراسان رضوی افزود: "طرح شهید همت در ۳ فاز عملیاتی متناسب با نیاز‌های آموزشی معلمان با هدف ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش‌آموزان، کاهش افت تحصیلی، تربیت نسلی خلاق و نوآور، به‌روزرسانی دانش معلمان با رویکرد‌های نوین آموزشی اجرا شد. "
وی گفت"اجرای طرح شهید همت، گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی است. بدون شک، توانمندسازی معلمان به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت، نقشی کلیدی در تربیت نسلی خلاق، نوآور و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آموزش‌وپرورش برای ترک تحصیل دانش‌آموزان برنامه مدون ارائه دهد
  • ‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار
  • برپایی نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش آموزان در فسا
  • اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی
  • افزایش فقر و وضعیت نگران‌کننده ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • افزایش فقر وضعیت ترک تحصیل دانش‌آموزان را نگران‌کننده کرده است
  • اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آن‌ها در نظام آموزشی
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آنها در نظام آموزشی