Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهین نعمت‌زاده، رئیس انجمن زبان‌شناسی ایران ضمن ابراز خرسندی از دستاورد ماندانا نوربخش عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س)، مجری طرح تولید نرم‌افزار «غربالگری بیماری کووید ۱۹»، این موفقیت را به جامعه زبان‌شناسی ایران به‌ویژه گروه زبان‌شناسی دانشگاه الزهرا تبریک گفت.

رئیس انجمن زبان‌شناسی ایران در ادامه اظهار امیدواری کرد: با توجه بیشتر مسئولین علمی کشور، زمینه لازم جهت نقش‌آفرینی زبان‌شناسان ایرانی در مطالعات کاربردی در حوزه‌های مختلف همچون زبان‌شناسی شناختی، زبان‌شناسی اجتماعی، زبان‌شناسی حقوقی و دیگر حوزه‌های پژوهشی میان‌رشته ای فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نرم‌افزار «غربالگری بیماری کووید ۱۹» بر اساس طرح «آنالیز گفتار بیماران مبتلا به ویروس کرونا به منظور امکان‌سنجی تشخیص زودهنگام بر اساس نتایج بررسی‌های آکوستیکی و هوش مصنوعی» طراحی و ساخته شده است.

نعمت زاده افزود: این نرم‌افزار به لحاظ فنی به تأیید معاونت فناوری ریاست جمهوری رسیده است. از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، صدای تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و افراد سالم ضبط شد و بررسی‌های اکوستیکی نشان داد که ابتلاء به این بیماری روی صدای افراد تأثیر می‌گذارد. در ادامه به کمک متخصصان هوش مصنوعی، نرم‌افزار غربالگری تولید شد.

وی یادآور شد: این نرم‌افزار به شکل خودارزیابی با بررسی صدای افرادی که مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ هستند اعلام می‌کند که در صورت تغییر صدایشان به مراکز درمانی مراجعه کنند. تولیدکنندگان این نرم‌افزار امیدوارند با حمایت بیشتر و ادامه مطالعات، این نرم‌افزار توسعه یابد.

براساس این گزارش، انجمن زبان‌شناسی ایران از تلاش علمی گروه زبان‌شناسی دانشگاه الزهرا (س) تقدیر کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کووید ۱۹ ویروس کرونا کووید ۱۹ ویروس کرونا پارسی خبر سبک زندگی زبان شناسی ایران نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نماهنگ ترانه «من عاشق ایرانم» با صدای افشین یداللهی

در هفتمین سالگرد درگذشت افشین یداللهی، شاعر مراسم بزرگداشت «به نام ایران» با یاد و خاطره این شاعر فقید برگزار شد و از نماهنگ ترانه «من عاشق ایرانم» با صدای این شاعر رونمایی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرای شناخته شده کشورمان با حضور تعدادی از اهالی فرهنگ، به ویژه شاعران و ترانه‌سرایان همایش «به نام ایران» با یاد و خاطره شاعر فقید، افشین یداللهی  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید عباس دعایی، دبیر همایش، در سخنانی ضمن‌ اشاره به گفت‌وگوی خود با این شاعر در ساعاتی پیش از درگذشت او گفت:  افشین یداللهی یک ترانه برای ایران سروده و خودش هم خوانده بود که درخواست داشت به نحوی منتشر و دیده شود و یک ترانه هم برای همایش آینه‌دار دوران و باستانی پاریزی سروده بود که خواسته‌اش این بود که شهرام ناظری آن را بخوانند، این برنامه در واقع تحقق خواسته‌ اوست.

دعایی ادامه داد: امشب از نماهنگ ترانه «من عاشق ایرانم» با صدای افشین یداللهی و همراهی ارکستر ملی رونمایی خواهد شد و همچنین نماهنگ ترانه «بی انتهاتر از عشق» با صدای  شهرام ناظری و همراهی ارکستر ملی ایران پخش می‌شود افشین یداللهی به معنای واقعی عاشق ایران بود و این برنامه به همین دلیل به نام ایران و به یاد اوست.
در ادامه مراسم  مهدی اولیایی مقدم، استاد ادبیات فارسی دانشگاه تهران در سخنانی از اهمیت زبان فارسی گفت و زبان را هویت یک ملت دانست.

سپس از نماهنگ «بی‌انتهاتر از عشق» با خوانندگی شهرام ناظری و اجرای ارکستر ملی ایران رونمایی شد. ترانه این اثر را زنده‌یاد افشین یداللهی برای زنده‌یاد ابراهیم باستانی پاریزی سروده بود.

تصادف مرگبار افشین یداللهی به روایت شاهد عینی

در ادامه بهرام پروین گنابادی، پژوهشگر حوزه فرهنگ و ادبیات در سخنانی درباره اهمیت ایران بر نقش زبان در اتحاد و همدلی یک ملت تاکید کرد.

 در ادامه این مراسم با حضور سید عباس دعایی، دبیر همایش و نمایند گروه مالی گردشگری ، علیرضا تابش، مشاور اجرایی معاون میراث فرهنگی کشور، اکبر ایرانی، رئیس موسسه میراث مکتوب، حمیدرضا افضلی،  سید عباس سجادی و تعدادی دیگر، از خانواده افشین یداللهی تجلیل شد.

برنامه به نام ایران قرار است به صورت سلسله برنامه‌هایی ادامه پیدا کند، اجرای گروه ارکستر سازهای ایرانی  با پخش تصاویر مستند ایران از بالا بخش پایانی همایش «به نام ایران»  بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دریافت کروکی الکترونیک در "پلیس من" امکان پذیر شد
  • جامع‌ترین برنامه همراه قرآنی در بستر اندروید بروزرسانی شد
  • ادعای جعل امضا و انتقال سند اراضی به نام «کاظم صدیقی» امکان‌پذیر است؟
  • نرم افزار حسابداری ابری رایگان، مدیریت مالی بر بستر ابر
  • اسباب‌کشی در تعطیلات نوروز تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • اسباب‌کشی در عید نوروز فقط با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • رونمایی از نماهنگ ترانه «من عاشق ایرانم» با صدای افشین یداللهی
  • راهنمایی برای خرید نرم افزار فروشگاهی رستورانی
  • اسباب‌کشی در عید نوروز تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • اسپاسم عضلانی زیاد نشانه این بیماری خطرناک است