Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-19@04:53:11 GMT

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۰۶۰

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال

ایتنا - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت اما احتمال کاهش قیمت بیشتر است ولی همچنان به نوسانات قیمت ارز بستگی دارد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت، اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، ۷ تا ۸ درصد قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت،

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو نسبت به هفته گذشته آرامش بیشتری دارد و قیمت‌ها نسبت به هفته قبل با شیب کمی رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار ۳۳ درصد کاهشی که آبان ماه اتفاق افتاد را حفظ کرده است. در ماه‌های اخیر پنج درصد نوسان داشته اما دوباره به قیمت خود بازگشته است.

وی افزود: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت اما احتمال کاهش قیمت بیشتر است ولی همچنان به نوسانات قیمت ارز بستگی دارد. اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، ۷ تا ۸ درصد قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران تصریح کرد: بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های اینترنتی تاثیری در قیمت خودرو نخواهد داشت. چراکه تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و خریداران بیشتر مصرف‌کنندگان واقعی هستند. زمانی واسطه‌ها وارد بازار می‌شوند که نرخ ارز نوسان داشته باشد؛ بنابراین با توجه به آرامش بازار سرمایه مشکلی پیش نخواهد آمد. خریدار هم چشم بسته خرید نمی‌کند، از جایی خرید می‌کند که قیمت مناسبی داشته باشد و اگر قیمت بالایی در سایت‌ها قرار دهند خریدار آن را نمی‌خرد.

وی خاطرنشان کرد: سوداگری دلالان در سایت‌های اینترنتی مربوط به زمانی بود که قیمت ارز و تقاضای کاذب در بازار وجود داشت. الان با توجه به آرامش بازار نمی‌توانند تأثیر خاصی بگذارند.

منبع: ایلنا

منبع: ايتنا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تا پایان سال قیمت خودرو قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله عجیب قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای داخلی | قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امسال از رونق بازار خودرو در شب عید خبری نیست. عضو کمیسیون تخصصی خودرو اتاق اصناف ایران با اشاره به تداوم رکود حاکم بر بازار خودرو به همشهری می‌گوید: بازار خودرو ماه‌هاست در رکود مطلق است. هرچند قیمت‌ خودرو بالا رفته است اما هنوز خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود و بازار در رکود است.

سعید موتمنی با اشاره به گرانی خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ می‌افزاید: زمانی که تحولات و قیمت‌ها در بازار خودرو را از شهریورماه به این طرف بررسی می‌کنیم متوجه افزایش قیمت بیشتر خودروها می‌شویم به طوری که در ۶ ماه دوم سال، قیمت اکثر خودروها بین ۲۵ تا ۲۷ درصد افزایش یافته است. او با اشاره به محدودیت عرضه خودرو در بازار داخلی می‌گوید: مشکل بزرگ بازار خودرو آن است که همچنان محدودیت عرضه خودرو داریم و تا زمانی که این مشکل رفع نشود نباید انتظار کاهش قیمت را داشت.

اثر دلار بر خودرو

افزایش نرخ ارز از چندی قبل باعث افزایش قیمت خودرو شد اما با کاهش اخیر قیمت دلار ترمز افزایش قیمت‌ها کشیده شد و در حال حاضر شاهد ثبات قیمت اغلب خودروهای بازار هستیم. عضو کمیسیون تخصصی خودرو اتاق اصناف ایران در مورد تاثیر کاهشی شدن نرخ دلار در روزهای پایانی سال بر بازار خودرو می‌گوید: وقتی که قیمت‌ها بالا می‌رود نباید انتظار کاهش زیاد قیمت‌ها را داشت. بر این اساس شاید در روزهای اخیر قیمت بعضی خودروهایی که فاکتور می‌شوند حدود ۵ میلیون تومان بالا یا پایین شوند اما تاثیر آنچنانی بر بازار ندارد.

موتمنی می‌افزاید: زمانی می‌توان از کاهش قیمت‌ها صحبت کرد که فاصله قیمت مصوب و کارخانه با قیمت بازار آزاد کاهش پیدا کند اما در حال حاضر وقتی قیمت خودروهای داخلی را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که این فاصله در برخی خودروها تقریبا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است. علت این فاصله زیاد قیمتی هم به عدم عرضه کافی خودرو برمی‌گردد و اگر ما می‌توانستیم نیاز بازار خودرو را به درستی تامین کنیم این فاصله قیمتی اتفاق نمی‌افتاد. او با بیان اینکه روند بازار خودرو را نمی‌شود با بررسی تغییرات دو سه روزه بررسی کرد، عنوان می‌کند: ۶ ماه پیش خودرویی مانند دنا اتوماتیک ۷۹۵ میلیون تومان بود اما در حال حاضر با افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی به نزدیک یک‌میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه آن ۵۵۰ فاکتور می‌شود و تا زمانی که این فاصله قیمتی برطرف نشود ۵ میلیون تومان بالا و پایین شدن قیمت‌ها تاثیری در روند کلی بازار ندارد.

پیش‌بینی آینده بازار خودرو

نبود تعادل بین عرضه و تقاضا برای خودرو، مهم‌ترین عامل گرانی خودرو در ایران است و به اعتقاد کارشناسان، تا زمانی که خودرو به اندازه نیاز بازار تامین نشود، قیمت‌ها پایین نخواهد آمد. عضو کمیسیون تخصصی خودرو اتاق اصناف ایران درباره قیمت خودرو در سال آینده می‌گوید: متاسفانه خودرو در کشور ما کالای سرمایه‌ای است و وقتی کالایی سرمایه‌ای می‌شود به نرخ تورم وابسته است. بر این اساس، اگر نرخ تورم ثابت باشد قیمت خودرو هم ثابت خواهد بود اما اگر نرخ تورم بالا و پایین شود خودرو هم نوسان قیمتی خواهد داشت، مگر اینکه این کالا از حالت سرمایه‌ای خارج شود. موتمنی می‌افزاید: برای اینکه خودرو ماهیت مصرفی خود را بازیابد و مصرف‌کننده نهایی برای خرید یک کالای مصرفی، هزینه گزاف نپردازد باید با توجه به نیاز بازار، خودرو عرضه کنیم که این کار یا از طریق تولید یا افزایش واردات محقق خواهد شد.

او با انتقاد از واردات محدود و قطره‌چکانی خودروهای وارداتی به بازار داخلی می‌گوید: عرضه محدود چنان رانتی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد کرده است که خودرویی که ۲۲ هزار دلار خریداری شده است در بازار آزاد به قیمت ۸۲ هزار دلار به دست مشتری می‌رسد. در حالی که اگر این خودرو به اندازه کافی وارد می‌شد شاهد این فاصله قیمتی نبودیم و فاصله آن ۵ تا ۱۰ درصد بود.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای نوبت داران پژو پارس ؛ ایرانخودرو درباره ادامه تولید این محصول خود اطلاعیه داد

نخستین محموله برقی چین در تهران رونمایی شد

قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی

در حال حاضر قیمت کوئیک معمولی در بازار ۳۹۰ میلیون تومان، کوئیک اس ۴۰۲ میلیون تومان، کوئیک اتوماتیک ۴۹۰ میلیون تومان، شاهین دنده‌ای ۷۳۵ میلیون تومان، شاهین اتومات ۸۴۰ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۶۵۰ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۶۸۰ میلیون تومان، سمند سورن ۷۵۰ میلیون تومان، دنا اتوماتیک ۹۹۰ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده با فرمان هیدرولیک ۷۳۰ میلیون تومان، ۲۰۷ با فرمان برقی ۷۶۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک جدید یک‌میلیارد و ۴۵ میلیون تومان، تارا دنده‌ای ۷۸۵ میلیون تومان، تارا اتوماتیک ۹۵۵ میلیون تومان، هایما S۷ یک‌میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان و هایما S۸ یک‌میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

کد خبر 839664 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها واردات خودرو بازار خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تامین ۲۰ تن مرغ برای تعطیلات پایانی نوروز در بندرانزلی
  • وقفه 10 روزه در خرید و فروش خودرو!
  • فاصله عجیب قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای داخلی | قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار طلا صعودی شد
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳؛ چرا خرید و فروش خودرو متوقف شد؟
  • ورود چهار میلیون نفر مسافر نوروزی به هرمزگان پیش‌بینی می‌شود
  • پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳/ چرا خرید و فروش خودرو متوقف شد؟
  • بازار خودرو به کدام سو می‌رود؟؛ قیمت انواع خودرو در روز‌های پایان سال