Web Analytics Made Easy - Statcounter

این زلزله ساعت ۰۱:۰۱ بامداد شنبه (۲۷ دی) در ۲۸ کیلومتری کنگ، ۳۴ کیلومتری بندر لنگه و ۴۵ کیلومتری جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان اتفاق افتاده است و در پی آن، تیم‌های ارزیاب به مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، اعزام شده‌اند.

در پی این زمین‌لرزه که در ۱۲۰ کیلومتری بندرعباس - مرکز استان هرمزگان - رخ داده، روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان گفت که تاکنون تلفات جانی و مالی از شهرستان‌های مختلف این استان گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های ارزیاب اورژانس در بندر کنگ و بندر خمیر مستقر شده‌اند و نیروهای اورژانس در این دو بندر و همچنین در بندر لنگه و دیگر مناطقی که احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها در آنها وجود دارد، در حالت آماده‌باش هستند.

به گفته روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان، تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: سه بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده‌باش کامل قرار دارند و آماده پذیرش مصدومان احتمالی زلزله هستند.

به گفته وی، اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت‌رسانی به شناورهایی است که احتمال دارد از این زلزله آسیب دیده باشند.

سخنگوی اورژانس کشور همچنین با بیان اینکه "به خاطر بدی آب و هوا، تمام بنادر به غیر از بندر پل، جهت شناورهای سبک بسته بوده است"، افزود: تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

ساعتی بعد از وقوع این حادثه، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأیید کرد که تاکنون هیچ مصدوم و خسارتی در پی وقوع این زمین‌لرزه اعلام نشده است و طبق استعلام از استانداری هرمزگان، تمامی مسیرها باز هستند و بنا بر اعلام بیمارستان‌ها، هیچ مصدومی تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نداشته است.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت دو و نیم بامداد شنبه، وزارت بهداشت خبر داد که جلسه مدیریت بحران شهرستان بندر خمیر به منظور پایش خسارات و تلفات احتمالی زلزله استان هرمزگان، در مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شده است.

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ساعت ۲:۵۴ بامداد شنبه (۲۷ دی) یعنی یک ساعت و ۵۳ دقیقه بعد از زمین‌لرزه اولیه در استان هرمزگان، زلزله دیگری به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین در حوالی زمین‌لرزه قبلی رخ داد.

 

این خبر تکمیل می‌شود...

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زمین لرزه زمین لرزه زلزله هرمزگان خسارت زلزله پارسی خبر تیم های ارزیاب گزارش نشده استان هرمزگان زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد

ابوطالب جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از وقوع زلزله به بزرگی ۳.۹ ریشتر در شاهرود خبر داد و بیان کرد: محل وقوع زلزله مرز استان‌های گلستان و سمنان و گسل امیریه بوده است.

وی با بیان اینکه عمق زمین‌لرزه شش کیلومتری زمین از سوی سازمان ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام شده است، افزود: هنوز هیچ خسارتی گزارش نشده است.

فرماندار شاهرود بیان کرد: کانون زلزله ۲۵ کیلومتری مجن در شمال شهرستان بوده است.

کد خبر 6079421

دیگر خبرها

  • زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در مرز استان‌های گلستان و سمنان
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • زلزله ۳.۷ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب