Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - توجه به صنعت گردشگری در ایلام می‌تواند به توسعه اقتصادی و توسعه پایدار و اشتغال استان کمک کند و بستری برای ارزآوری در شرایط تحریم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، صنعت گردشگری صنعتی است چند کاره در دهه های اخیر به عنوان یک منبع برای توسعه پایدار مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است اثرات اقتصادی گردشگری دردهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است که از جمله این اثرات می توان به کسب درآمد ارزی ، افزایش درآمد ملی جامعه میزبان ، افزایش درآمد دولت ، افزایش سرمایه گذاری ، توزیع مجدد ثروتهای بین المللی ، افزایش اشتغال نیروی کار ، توسعه صنایع دستی و کالاهای محلی را نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا 360 میلیارد تومان به صنعت گردشگری گلستان خسارت زدتورهای گردشگری در استان گلستان محدودیت‌های کرونایی را دور می‌زنندبهره‌برداری از 3000 میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اردبیل

با این مقدمه استان ایلام از جمله مناطق بدیع در حوزه گردشگری به شمار می‌آید که با دارا بودن شهر تاریخی دوره ساسانی"دره‌شهر"، "چغا آهوان" مهران، سنگ نوشته تنگه ارغوان، "قلعه سام" در شیروان، پل تاریخی گاومیشان دره‌شهر را در حوزه میراث فرهنگی نام برد.

این استان در بخش اکو توریسم نیز از مجموعه آثار طبیعی شامل چشمه‌های آبگرم و غار خفاش دهلران، جنگل‌های تفریحی ارغوان و تجریان، غار طبیعی و تاریخی "لوان کوه" بدره، "کبوترلان" زرین‌آباد و دریاچه دوقلو سیاه گاو و آبشارهای چشمه زرد، آبطاف چشمه آوار برخوردار است.

وجود نمونه‌های بکری از غارها، شکارگاه‌ها تنوع جاذبه‌های اکوتوریستی ایلام را دوچندان کرده است اما نبود چشم‌انداز حال و آتی در سایه غفلت مسئولان گردشگری در استان ایلام را بی بهره از مزایای اقتصادی، اشتغال، بهبود زیرساخت‌های این صنعت در استان کرده است.

بی‌تردید این نعمت الهی که می‌تواند اقتصاد  استان را در شرایط تحریمی شکوفا کند و در تحقق اقتصاد بدون نفت موثر باشد اگر مورد توجه  متولیان امر گردشگری قرار گیرد درآمدهای ارزی، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود معیشت مردم ایلام را در پی‌خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان توجه به  ظرفیت‌های گردشگری، تکمیل و مهیا‌کردن زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت و معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌تواند صنعت گردشگری ایلام را متحول کند.

کارشناسان پیشنهاد دارند برای استفاده از ظرفیت گردشگری ایلام، برگزاری جشنواره‌های محلی و ملی،‌معرفی و مهیا کردن زمینه بازاریابی و صادرات صنایع‌دستی استان  ضروری است. 

عبدالمالک شنبه زاده وجود 2 هزار اثر تاریخی در استان ایلام و ثبت 780 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ملی را از سرمایه‌های ارزشمند و موثر برای حوزه گردشگری استان عنوان و اظهار داشت: استان ایلام از غنای لازم برای قطب گردشگری شدن برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: برای تحقق و قطب گردشگری کشور شدن نیازمند وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم که در استان این ظرفیت وجود ندارد و بخش خصوصی طالب سرمایه‌گذاری در این حوزه نیست.

وی با بیان مشکل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان ایلام به شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا رمق سرمایه‌گذارانی که در سنوات گذشته در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند را گرفت.

نبود سرمایه‌گذار، شیوع کرونا و تبعات آن در ورشکستگی و تعطیلی  مراکز گردشگری استان، محدودیت‌های ناشی از کرونا و کاهش شدید مسافرت‌ها از جمله موارد عنوانی مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام در علت  بی رمق بودن این صنعت در ایلام بود که یادآورشد: اقداماتی برای پسا کرونا در توجه به صنعت گردشگری استان ایلام در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق بهبود شرایط انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام خاطر نشان کرد: برای تحقق درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری و بهره مندی استان از این ظرفیت نیازمند اختصاص منابع مالی دولت به صورت  بسته‌های حمایتی، وام‌های بلند مدت و کم بهره و تکمیل زیر ساخت‌ها هستیم تا سرمایه‌گذار راغب به سرمایه‌گذاری در این حوزه شود.

قاسم سلیمانی دشتکی نیز با ادغان به ظرفیت گردشگری استان ایلام اظهار داشت:  صنعت گردشگریظرفیت توان ایجاد 10 هزار شغل را در استان دارا است.

استاندار ایلام گفت: عزم دولت برای ایجاد حرکت و نشاط در این عرصه جزم است و  برای شرایط پسا کرونا  برنامه‌هایی در دست اقدام داریم.

وی افزود: بخش بازرگانی و بازاریابی این حوزه خصوصاً در کشور عراق باید فعال شود و توجه ویژه‌ای نیزبه گردشگری مذهبی، طبیعت‌گردی، توریست درمانی استان معمول شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: ازظرفیت‌های گردشگری ایلام بدرستی استفاده نشده است و این قابل قبول نیست و با بهبود شرایط حادث شده در اثر کرونا این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا استان بتواند برای تحقق توسعه پایدار از ظرفیت گردشگری بهره مند شود.

گزارش: سمیه میری

انتهای پیام /180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس گردشگری استان گردشگری ایلام حوزه گردشگری سرمایه گذاری میراث فرهنگی صنعت گردشگری صنایع دستی استان ایلام مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالقوه مختلفی در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، اقتصاد و معادن دارد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست تشریح و تبیین برنامه‌ها در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیتی عالی در حوزه گردشگری داشته که این حوزه یک اقتصاد قوی دارد به همین دلیل باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه آورده کشورهای دیگر از حوزه گردشگری بسیار بالاست تصریح کرد: برای تحقق این موضوع باید طرح‌هایی آورد تا مشخص شود در هر قسمتی چه کاری می‌توان انجام داد به همین دلیل بسته‌های سرمایه‌گذاری باید آماده باشد که بتوان با برنامه‌ریزی پیش رفت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: جوانان روستایی باید در روستاها ساماندهی شوند و اگر نیاز به آموزشی در حوزه‌های مختلف دارند آن‌ها را آموزش دهیم، نیازی نیست جوانان روستایی برای آموزش به جایی بروند بلکه باید تلاش کنیم مربی به آن روستا برود و اگر در زمینه مربی با کمبود مواجه هستیم می‌توانیم از دیگر استان‌های کشور برای آموزش جوانان روستایی مربی بیاوریم.

وی بیان کرد: تعداد زیادی مربی برای آموزش جوانان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند اکنون که شرایط آن پیش آمده می‌توانیم برای آوردن مربی اقدام کنیم، هماهنگی‌های لازم برای کلاس‌های کنکور انجام شده تا گروه‌های جهادی اساتید را بیاورند و کلاس برگزار کنند.

کرمی با اشاره به اینکه به گروه‌های جهادی گفته شده نیازی به ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان نیست بلکه نیاز داریم دانش آموزانمان از نظر علمی توانمند شوند ادامه داد: مدرسه یکی از زیرساخت‌ها به شمار می‌رود اما اگر معلمی برای آموزش دانش آموزان نداشته باشیم ساخت مدرسه بی فایده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مربی توانمند باشد با کلاسی که در چادر هم برگزار شود توان بالا بردن دانش آموزان را دارد اما اگر معلم با طریقه آموزش دادن به دانش آموزان آشنا نباشد هزاران امکانات هم که فراهم شود نمی‌تواند از آن استفاده درست کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می تواند موفق باشد
  • نباید از وجه رسانه‌ای شعر غفلت کنیم
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است