Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی یکی از پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۸۶ تاکنون اجرایی نشده است و انگار هیچ کس کمکی نمی‌کند تا یکی از دغدغه‌های مهم پرستاران رفع شود.

فاطمه عبدالهی به ایسنا گفته است: کوچک‌ترین حق و حقوق پرستاران در این زمان که با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، این است که حداقل از تعرفه‌گذاری برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، یکی از پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند است که چند ماهی است در بخش کرونا نیز خدمات رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: همراهی بیماران کرونایی معضل بزرگی است چراکه این بیماران مانند بیماران دیگر همراه ندارند و علاوه بر کارهای پرستاری باید کارهای مربوط به همراه بیمار را نیز انجام دهی.

وی افزود: ما پرستاران در کرونا خطر می‌کنیم که به بیماران برسیم و خود نیز ممکن است درگیر شویم همانگونه که تاکنون بیش از ۴۰ نفر از پرسنل کرونا گرفته‌اند و به خانواده‌های خود انتقال داده‌اند.

این پرستار با بیان اینکه علاوه بر این، کمبود نیرو نیز در این وضعیت بیداد می‌کند، تصریح کرد: چینش نیرو به گونه‌ای است که به ازای هر ۹ بیمار، یک پرستار در تمام بخش‌ها داریم حال آنکه برعهده داشتن مسئولیت چند بیمار در آی سی یو فاجعه است.

عبدالهی با بیان اینکه درست نیست تنها در روز پرستار به یاد ما باشند، افزود: پرستار زمانی که از همه لحاظ تامین باشد، خود آسایش بیشتری داشته و کار خود را بدون دغدغه فکری انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که ادارات دورکاری دارند، ما تنها می‌توانیم از مرخصی استحقاقی استفاده کنیم، تصریح کرد: بسیاری از خدماتی که توسط پرستاران ارائه شده، به نام پزشکان دریافت می‌شود و مبلغ خردی به پرستاران می‌رسد.

به گزارش ایسنا، ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، چندی پیش تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همراه کردن سازمان‌های بیمه‌ای که در این خصوص مقاومت می‌کردند تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کشور اجرایی خواهد شد که با اجرای این قانون حق پرستاران که در سال‌های گذشته تضییع شده به آنان پرداخت می‌شود و با محقق شدن آن، دریافتی پرستاران افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نظام پرستاری کروناویروس تعرفه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد : ۱۶ بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه دارای آزمایشگاه پیشرفته و مجهز برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی برای بیماران و مراجعین هستند.

دکتر اسعد فتحی پور گفت: مجموعا ۲۷۵ نفر از همکاران علوم آزمایشگاهی دانشگاه در بخش‌های مراکز درمانی تابعه خدمات آزمایشگاهی ارائه می دهند.

 وی با اشاره به پذیرش بیش از یک میلیون نسخه در این آزمایشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در مدت مذکور، ۵ میلیون و هشتصد هزار تست آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بیماران و مراجعین به انجام رسیده است.

کلیه آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های تابعه دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و اماده ارائه خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی به بیماران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است