Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: انتظارم از فعالین سیاسی این است، رقابت‌های حزبی و جناحی خود را به تلاش‌های بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت‌های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت جدیدی نوشت: "این روزها، درخصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاههای سیاسی، تحلیل های مختلف ارائه و قضاوت های خاص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می گیرد. لذا، بر اساس آنچه طی دوسال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریمها، خصوصاً تشدید انتظارات، در افزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است. لذا انتظار میرود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند . 

همانگونه که ریاست محترم جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت مؤثرتر دربازار ارز، در راستای اهداف کلان بانک مرکزی، فراهم مى شود. در این میان، حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد، به همراه صیانت از ذخایر ارزی ، برای بانک مرکزی اهمیت دو چندان دارد.

بانک مرکزی در طول دو سال ونیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر، تحریمهای دولت آمریکا را خنثی و درحد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را، از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی، مأیوس و ناموفق بسازد.

بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی بکار می گیرد. انتظارم از فعالین سیاسی این است، رقابتهای حزبی و جناحی خود را به تلاشهای بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد واستفاده از فرصتهای بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند. 

و نهایتاً ، اینجانب هرچه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز  انجام می دهم و در این مسیر، براساس خوش آمد افراد و گروههای سیاسی تصمیم نمی گیرم."

برچسب ها: همتی ، بانک مرکزی ، قیمت ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lqo

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی قیمت ارز ارزش پول ملی بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، علی مظفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه و شاندیز گفت:طی گشت زنی‌های یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز، مشاهده شد شخصی در زمینی واقع در نغندر، به مساحت ۱۰۰ مترمربع که ارزش تقریبی آن مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است؛ اقدام به خاکبرداری و تسطیح و ساخت استخر در اراضی ملی کرده که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان سریعاً نسبت به اعاده اراضی به وضعیت قبل و آزادسازی اراضی دولتی اقدام شد.

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • «وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند