Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@20:28:49 GMT

وزیر بهداشت آمریکا از مقام خود کناره‌گیری کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۶۳۳۳

وزیر بهداشت آمریکا از مقام خود کناره‌گیری کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از سی ان ان، «الکس آزار» وزیر بهداشت آمریکا نامه استعفای خود را تحویل دولت واشنگتن داد حال آنکه گفت تا پایان دوره زمامداری دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور که در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می‌رسد؛ به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی در نامه دو صفحه‌ای خود نوشت که حمله به کنگره آمریکا که در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) اتفاق افتاد؛ بر دستاورد‌های تاریخی دولت ترامپ سایه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزار در این باره افزود: حمله به کنگره، تهاجمی علیه دموکراسی و سنت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بود.

وی همچنین از ترامپ خواست تا صدای رسایی در محکومیت هرگونه خشونت داشته باشد تا مراسم تحلیف جو بایدن دموکرات در آرامش سپری شود.

پیشتر آزار در مصاحبه با ان بی سی، گفته بود که دولت آمریکا فاقد ذخیره واکسن کرونا است حال آنکه ابراز امیدواری کرده بود خط تولید، نیاز مردم برای دریافت دوز دوم واکسن را تامین کند.

آزار چهارمین مقام دولت ترامپ است که ترجیح داد آبروی خود را با ترک کابینه او حفظ کند.

پیشتر، وزرای آموزش و حمل و نقل و همچنین سرپرست وزارت امنیت ملی (میهن) از مقام خود کناره‌گیری کرده بودند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت آمریکا استعفا کابینه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند