Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از مجموعه تولید گیاهان دارویی شرکت هلدینگ سرمایه گذاری امید فارمد پارسیان گفت: فاز اول این طرح به مساحت ۳۵ هزار متر مربع شامل چهار سوله بزرگ است که تا پایان امسال با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر اشتغال زایی به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در فاز اول طرح پالایشگاه گیاهان دارویی به عنوان مواد اولیه پایه تولید گیاهان دارویی، تولید مایعات دارویی به شکل شربت و قطره، قطعات بسته بندی دارویی از جنس پلاستیک راه اندازی و فاز دوم این طرح به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برای تولید انواع گیاهان دارویی و دمنوش است.

استاندار اردبیل گفت: پرونده صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی این مجموعه به مساحت ۲۲ هکتار در مرحله نهایی بوده و هم اکنون زیرساخت‌هایی همانند برق و گاز، جدول گذاری و روشنایی معابر به اتمام رسیده و تخصیص آب مورد نیاز و ایجاد شبکه تلفن و فیبر نوری نیز در دست اقدام می‌باشد.

بهنام جو گفت: در سال جهش تولید پروژه‌های در حال احداث متوقف نشده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند که فاز اول کارخانه داروسازی امید فارمد پارسیان که در شهرک خصوصی داروسازی در حال احداث است تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

او اظهارکرد: در حال حاضر ۲۰۰نفر در مراکز آموزشی برای راه اندازی فاز اول آموزش می‌بینند و بیش از هزار نفر در فاز اول و دوم این مجموعه شاغل می‌شوند.

استاندار اردبیل افزود: خوشبختانه کار فیزیکی سوله‌های اصلی تمام شده و عملیات اجرایی محوطه سازی نیز آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی خوبی که دارد و عملیات کلنگ زنی بهش‌های دیگر در زیربنای ۸۰ هزار متر زیربنا در سال آتی به زمین زده خواهد شد.

بهنام جو ادامه داد: اولین خط تولید این مجموعه امسال و ۳ خط تولید نیز در سال آینده راه اندازی می‌شود که ظرفیت بزرکی برای استان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در این شهرک از سوی دولت انجام می‌شود گفت: در شهرک صنعتی شماره ۲ مشکل خاصی از قبیل آب، برق و گاز وجود ندارد و در رابطه با بهسازی معابر با تامین اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان علاوه بر تعمیر و بازسازی معابر توسعه خیابان‌های شهرک صنعتی نیز اتفاق می‌افتد.

استاندار اردبیل افزود: این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd فعالیت می‌کند و در فاز دوم نیز تحت لیسانس هلث اید انگلستان دارو‌های گیاهی و شیمایی و مایعات دارویی و همچنین کلیه ملزومات مورد نیاز دارویی را تولید خواهند کرد.

بهنام جو گفت: در فاز‌های بعدی تولید سرم و انواع ظروف مورد نیاز دارویی کشور در این مجموعه تولید می‌شود و در صورت مساعد بودن هوا شاهد افتتاح فاز اول خواهیم شد.

او با بیان اینکه در دو سال اخیر اردبیل شاهد آغاز پروژه‌های دارو سازی خوبی بوده است تصریح کرد: علاوه بر این پروژه، شاهد یک مجموعه دیگر در شهرک صنعتی شماره ۲ که در زمینه سرم سازی فعالیت خواهند کرد هستیم که یکی از بزرگترین کارخانه‌های سرم سازی بعد از انقلاب در کشور است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در دو سال اخیر استان اردبیل جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی، شیمایی، ظروف دارویی و تحهیزات پزشکی داشته است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی گیاهان دارویی ایجاد اشتغال سرمایه گذاری استاندار اردبیل گیاهان دارویی راه اندازی شهرک صنعتی بهنام جو فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

به گزارش قدس خراسان، اولین جشنواره گل محمدی با عنوان گل و گلاب در روستای باب الحکم از توابع بخش انابد برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن ضمن قدردانی از خانم موسوی در برگزاری این جشنواره گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۵ هکتار مزرعه گل محمدی دارد و با توجه شرایط آب و هوا و بحث  کم آبی باید به سمت سوی توسعه گیاهان کم آب طلب حرکت کنیم.

مهندس مهدی مسروری افزود: متاسفانه بخش کشاورزی در کشور مظلوم قرار گرفته است که باید مسئولان کشوری و استانی این بخش را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید  با مشارکت مردم خوشبختانه کشاورزان پای کار تولید هستند که می‌طلبد مسئولان امر در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: گل محمدی یکی از محصولات کم آب طلب و مقاوم به شوری و صرفه اقتصادی بالایی دارد که می‌طلبد علاقمندان به محصول گل محمدی در راستای ترویج و توسعه این گیاه اقدام کنند.

مسروری گفت: گل محمدی بعد از زعفران از ارزش بالایی برخوردار است و علاوه بر اینکه یک گیاه کم آب طلب می‌باشد نیازی به نهاده‌های کشاورزی ندارد و مواد عالی خاک در مزرعه برای این محصول کفایت می‌کند.

وی گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تا ۲ سال آینده بحث توسعه ۳ برابری محصولات و گیاهان دارویی می باشد که خوشبختانه در شهرستان بردسکن توانسته  ایم در بحث توسعه و ترویج گیاه گل محمدی، آنغوزه ، زیره سیاه و سبز عملکرد خوبی را داشته باشیم.

وی همچنین از کشاورزان خواست با توجه به محدودیت منابع آبی به اندازه که آب در دسترس دارند اقدام به کشت محصولات کنند و از توسعه خودسرانه باغات به جد پرهیز کنند و از سطح زیر کشت موجود در راستای ارتقای بهره‌وری و تولید بیشتر برنامه ریزی داشته باشند.

وی سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در استان خراسان رضوی را ۱۷۱۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۳۱۲ تن گل محمدی تازه برداشت می‌شود و خراسان رضوی از این لحاظ در کشور مقام چهارم را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به اینکه گل محمدی جنبه صادراتی نیز دارد باید به دنبال تولید گل ارگانیک و بحث فراوری آن نیز در شهرستان باشید تا در بحث بازاریابی آن  مشکلی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت گل محمدی چهار تن گل تازه برداشت می‌شود و به ازای هر کیلوگرم گل محمدی ۲ لیتر گلاب تولید می‌شود و از سال سوم به ازای هر هکتار یک و نیم لیتر اسانس گل محمدی تولید می‌شود که قیمت هر کیلو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه روستای باب الحکم قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی می‌باشد از باغداران خواست باغات موجود خود را حفظ کنند و با توجه به شرایط آب و هوایی و سازگاری منطقه محصول انجیر خود را به صورت گلخانه ای توسعه و ترویج دهند تا  از درآمد اقتصادی بالایی برخوردار شوند.

مهندس جواد اسماعیل نیا رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه گیاهان کم آب طلب و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی اعلام کرد و افزود: گل محمدی علاوه بر اینکه یکی از گیاهان دارویی و کم آب طلب می‌باشد در حوزه فرآوری آن نیز گیاه ارزشمندی می‌باشد.

وی افزود بردسکن یکی از مناطق مستعد توسعه محصول گل محمدی می‌باشد که خوشبختانه کشت گل محمدی در روستای باب الحکم جواب داده است.

حجت الاسلام مروجی نسب مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن برگزاری این گونه جشنواره‌ها را برای ترویج و توسعه گیاهان کم آب طلب مفید دانست و از کارشناسان جهاد کشاورزی خواست در راستای توسعه و ترویج گیاهان کم آب طلب با توجه به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم شعار سال را در بخش کشاورزی ر تمامی حوزه‌ها تحقق بخشیم.

حجت الاسلام مرامی امام جماعت روستای باب الحکم از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای اولین بار در روستای باب الحکم قدردانی کرد و افزود خوشبختانه روستای باب الحکم از ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است که امید است متولیان امر حمایت‌های لازم را از کشاورزان عزیز  در بحث تولید داشته باشند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • بازگشت سلمان فارسی به تهران
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند