Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: این روزها خبرها سخن از بازگشایی تالارهای عروسی با ظرفیت محدود در شهرهای زرد بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا می‌زنند. خبری که بسیاری از زوج‌های جوان برای شروع زندگی مشترک منتظر شنیدن آن بودند.

این موضوع از جهات مختلف قابل تأمل و بررسی است. هم از جهت تأثیر آن بر افزایش و یا حتی ثبات آمار کرونا (به جهت جلوگیری از برگزاری مراسم در مکان‌های بدون نظارت) می‌توان این موضوع را تحلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی با بازگشایی تالارها با یک سوم ظرفیت و برگزاری مراسم‌ها بعد از ایام فاطمیه مردم و شهروندان باید چه رفتار منطقی و معقولی داشته باشند تا از ابتلاء خود و خانواده‌هایشان به کرونا جلوگیری کنند و از طرف دیگر بتوانیم همچنان آمار شیوع کرونا را پایین نگه داریم.

عروسی‌هایی که در کارواش برگزار می‌شد

خسرو ابراهیمی‌نیا رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در تاریخ ۲۱ دی ماه گفته بود با بیان اینکه در دوران بسته بودن تالارهای پذیرایی مردم مجبور به برگزاری مراسم در مراکز غیربهداشتی و غیرمجاز شدند، در یک سال گذشته ما شاهد برگزاری مراسم در کارواش‌ها و یا برخی دفترخانه‌های عقد بودیم.

وی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی در هر حال ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند، افزود: از امروز، این واحدها با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از یک سوم ظرفیت، استفاده از لوازم یک بار مصرف مانند: قند، شکر، نمک، فلفل و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان بازگشایی می‌شوند.

از آنجایی که بیشتر شهرهای خراسان‌جنوبی در وضعیت زرد (شهرهایی که بازگشایی تالارها در آن بلامانع است) قرار دارند، این موضوع را از شهروندان و متولیان امر در استان پرسیدیم.

زهره حیدری‌فر از شهروندان خراسان‌جنوبی که ماه‌ها است فرزندش در دوران عقد است، گفت: برای برگزاری جشن ازدواج منتظر بهبود وضعیت شیوع کرونا و باز شدن تالارهای عروسی بودیم.

اقوام در شرایط کرونایی به جشنمان نمی‌آیند

وی اظهار کرد: البته باز شدن تالارهای عروسی زمانی خانواده‌ها را مجاب به برگزاری جشن می‌کند که از لحاظ شیوع کرونا نیز جامعه در وضعیت مناسبی باشد چون در غیر این صورت حتی اگر جشنی بگیریم خیلی از اقوام نزدیک نیز ترجیح می‌دهند، شرکت نکنند.

زهرا خدابخش‌زاده که به تازگی به خانه بخت رفته است، نیز در این زمینه گفت: مراسم ازدواج ما قبل از تعطیلی تالارها در مکانی برگزار شد که بیرون از آن آلاچیق‌هایی در فضای باز برای خانواده‌ها تعبیه شده بود و هر خانواده در یک آلاچیق بود.

وی گفت: تقریباً از اول تا پایان مراسم هر خانواده از ترس کرونا در همان آلاچیق بود و شام خود را هم در همان آلاچیق صرف و مراسم تمام شد.

این شهروند خراسان‌جنوبی افزود: این در حالی است که اصولاً فلسفه جشن ازدواج این است که به بهانه یک وصلت فامیل و آشنایان در کنار هم شاد باشند و جشن بگیرند که این اتفاق در شرایط شیوع کرونا رخ نمی‌دهد.

رضا علیزاده، رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شهرهای زرد طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تالارهای عروسی می‌توانند با یک سوم جمعیت فعالیت خود را آغاز کنند.

مجوز رزرو مجالس عروسی در تالارهای استان

وی بیان‌کرد: از این جهت مجوز داده‌ایم که تالارهای عروسی برای بعد از ایام فاطمیه می‌توانند رزرو برگزاری مراسم را داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: تا قبل از بازگشایی تالارهای عروسی مردم در مکان‌هایی بدون نظارت نهادهای ذی‌ربط چون باغ‌های اطراف شهر، خانه‌ها و …جشن عروسی را برگزار می‌کردند که خود عاملی جهت شیوع کرونا بود.

وی افزود: گاه مردم در منازل شخصی و معمولی با جمعیت بالا جشن‌های عروسی را برگزار می‌کردند که نه فاصله گذاری اجتماعی و نه گاه حتی استفاده از ماسک و سایر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد که تأسف‌آور بود.

گشت مشترکی بر رعایت پروتکل‌ها در تالارها نظارت خواهند کرد

علیزاده با اشاره به اینکه با برگزاری مراسم عروسی در تالارها می‌توان نظارت کافی در راستای برگزاری پروتکل‌های بهداشتی داشت، گفت: بعد از شروع فعالیت تالارها در یک گشت مشترک با نهادهای مرتبط بر رعایت مسائل بهداشتی به ویژه ضرورت رعایت استفاده تنها از یک سوم ظرفیت نظارت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مردم مطمئن باشند که اگر تالاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل انگاری و یا تخطی کرد، حتماً با او برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی افزود: البته متولیان تالارها معتقدند برگزاری مراسم با جمعیت کم توجیه اقتصادی ندارد و الان کار را شروع می‌کنند تا در صورت مساعد بودن شرایط در نوروز و تابستانی بتوانند به وضعیت سابق برگردند.

علیزاده گفت: شکی نیست در بازگشایی تالارها در مناطق زرد مسائل اقتصادی چون جلوگیری از بیکار شدن کارگران فعال در این تالارها نیز مد نظر بوده است.

حسین محمود آبادی رئیس اتحادیه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برگزاری مراسم در تالارهای بزرگ با جمعیت زیر ۳۰۰ نفر توجیه اقتصادی ندارد و نباید تصور کنیم این بازگشایی نفع چندانی برای متولیان تالارها دارد.

تالارهایی که کرونا آن را تعطیل کرد

وی با اشاره به خسارت‌های کرونا بر تالارهای عروسی بیان‌کرد: شیوع کرونا باعث شد در شهرستان بیرجند یک تالار عروسی در میدان ابن حسام تعطیل و تبدیل به مجموعه مرغداری و یک تالار عروسی نیز در شمس آباد بیرجند تعطیل شوند.

رئیس اتحادیه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بیرجند ادامه‌داد: باید به این نکته هم توجه کنیم که بازگشایی تالارهای عروسی به دنبال خود فعال شدن چند صنف دیگر چون آرایشگاه‌ها و قنادی‌ها را به دنبال دارد که ارزشمند است.

وی گفت: البته باید این نکته را در نظر داشت که حمایت از تالارهای عروسی و مراسم نباید به بازگشایی آن محدود شود، بلکه در شرایط کرونایی که ماه‌ها است این تالارها هیچ مجلسی نداشته‌اند باید در حوزه‌هایی چون مالیات نیز حمایت شوند.

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی نیز در این زمینه گفت: بازگشایی تالارهای عروسی در شهرهای با وضعیت زرد مصوبه ستاد ملی کروناست و ما نیز تابع ستاد ملی کرونا هستیم.

سهل انگاری نکنیم

وی افزود: اما از نظر شخصی و به عنوان یک کارشناس هر نوع تجمعی را عاملی در جهت شیوع کرونا می‌دانم به ویژه اینکه ضمانتی بر رعایت استفاده از حدأکثر یک سوم ظرفیت تالارها وجود ندارد و شاید تالاری در این راستا مراعات پروتکل را نکند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: اما در هر حال در شرایط فعلی و با بازگشایی‌ها خود مردم باید نسبت به حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان حساس باشند و در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

وی اظهار کرد: هر چند آمار شیوع کرونا در یکی – دو هفته اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است ولی هر نوع سهل انگاری می‌تواند شیوع کرونا را مجدد افزایش پیدا کند.

اقدامی مطلوب برای حفظ سلامت جامعه

شاید مسئولان از بازگشایی مجدد تالارها اهدافی چون جلوگیری از آسیب اقتصادی بیشتر به متولیان این صنف و بیکاری کارگران فعال در تالارهای عروسی و پیشگیری از برگزاری مراسم عروسی در مکان‌هایی بدون نظارت اصناف در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، اما به نظر می‌رسد اگر خانواده‌ها بتوانند تا ثبات بهتر شرایط برگزاری مراسمشان را به تعویق بیندازند، این اقدام قدمی بهتر و مطلوب‌تر در راستای حفظ سلامت جامعه و عزیزانشان است.

امید است مردم همچنان در هر مکان چه در سوپرمارکت محله و چه در مراسم در تالارها به هیچ وجه از رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله نگیرند تا خدای نکرده شاهد آمار دردناک فوت و بستری کرونا در ماه‌های آبان و آذر نباشیم و این روند کاهشی آمار همچنان حفظ شود.

فراموش نکنیم در همین شرایط شیوع کرونا بسیاری از زوج‌های جوان برای حفظ سلامت جامعه و البته تمایل به ازدواج آسان بدون برگزاری جشن و با حضور صرفاً خانواده‌هایشان زندگی مشترک خود را آغاز کردند. اقدامی که بی شک جای تقدیر دارد.

کد خبر 5119948

منبع: مهر

کلیدواژه: ازدواج رضا علیزاده شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد آلودگی هوا شهرستان کرج شیوع کرونا زلزله دهه فجر اقامه نماز جمعه بازگشایی تالارهای عروسی پروتکل های بهداشتی تالارهای پذیرایی بازگشایی تالارها برگزاری مراسم رعایت پروتکل ها ستاد ملی کرونا خراسان جنوبی یک سوم ظرفیت خانواده ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صنعت قهوه در چند سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است، به طوری که افراد بیشتری نسبت به قبل از این نوشیدنی محبوب می نوشند. هم فروشگاه های قهوه مستقل و هم کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای در مکان های مختلف تاسیس شده اند، و با این کار طیف گسترده‌ای از گزینه‌های خرید قهوه آنلاین در حال حاضر در دسترس مصرف‌کنندگان است.

قهوه تخصصی چیست؟

به دلیل بررسی های دقیقی که قهوه تخصصی باید طی کند، لیست قیمت قهوه تخصصی اغلب گرانتر از قهوه تجاری است. در صورت خرید قهوه تخصصی، سفر از مزرعه به فنجان جدایی ناپذیر است. در تمام مراحل تولید قهوه برای اطمینان از اینکه قهوه از بالاترین کیفیت برخوردار است، بررسی های دقیقی انجام می شود. کیفیت قهوه اغلب، در مقیاس 100 درجه بندی می شود و هر قهوه ای که نمره ای بیش از 80 امتیاز داشته باشد به عنوان قهوه تخصصی در نظر گرفته می شود.

دانه‌های قهوه تخصصی تحت شرایط خاصی - ارتفاع بهینه، خاک و آب و هوا با کیفیت - کشت می‌شوند تا طعم‌های متمایز خود را نشان دهند. قهوه های تخصصی اغلب در دسته‌های کوچک‌تر از قهوه‌های تجاری رشد می‌کنند و با دست برداشت شده و دسته‌بندی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که دانه‌های با بالاترین کیفیت به دست می آیند.

دانه‌های سبز قهوه های تخصصی به برشته کارهای حرفه ای منتقل می‌شوند، که با دقت هر دانه قهوه ای را برشته می‌کنند تا مطمئن شوند که بهترین طعم را از هر قهوه دریافت می‌کنند. بیشتر قهوه های تخصصی تک منشا هستند و از یک مزرعه یا مکان خاص می آیند، در حالی که برخی از آنها ترکیبی هستند. پس از عملیات روست قهوه، کاپینگ قهوه انجام شده و کیفیت قهوه بررسی می شود تا هیچ گونه ناهماهنگی یا اختلالی در عطر و طعم وجود نداشته باشد، اینگونه تضمین می شود که هر کیسه قهوه تخصصی درجه یک است.

با حمایت از تولید قهوه تخصصی، از کشاورزان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که به رشد قهوه منحصربفرد، خوشمزه و اغلب پایدار کمک می‌کنند، حمایت می‌کنید. بسیاری از روست‌کننده‌ها به تجارت مستقیم با تولیدکنندگان می‌پردازند، در حالی که برخی از تامین‌کنندگان قهوه سبز که روابط طولانی‌ مدت با کشاورزان دارند، استفاده می‌کنند.

قهوه تجاری چیست؟

روی دیگر سکه، قهوه تجاری تجربه متفاوتی را به شما ارائه می دهد. قهوه تجاری که اغلب با سوپرمارکت ها و کافه های زنجیره ای مرتبط است، به صورت انبوه تولید می شود و خرید قهوه عمده در آن امری رایج بوده و گزینه های محدودی از فرآوری ها و طعم ها را ارائه می دهد. همچنین معمولاً در مقیاس کیفیت قهوه، نمره زیر 75 می گیرد. برندهای تجاری معروف قهوه شامل Illy، Barcaffe و Lavazza هستند و به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی در دسترس هستند.

در رابطه با قهوه تجاری نکات مثبت مختلفی وجود دارد. قهوه تجاری به راحتی قابل خرید است، بنابراین لازم نیست برای خرید قهوه خود به یک فروشگاه قهوه تخصصی مراجعه کنید یا اقدام به خرید آنلاین قهوه نمایید. همچنین قیمت قهوه تجاری ارزان تر از قهوه درجه تخصصی است، زیرا اغلب به صورت فله و معمولاً آسیاب شده خریداری می شود که باعث کاهش زمان لازم برای تهیه قهوه و همچنین مقدار تجهیزات مورد نیاز می شود.

تفاوت اساسی بین قهوه تجاری و تخصصی

برای تمایز بین این دو، ابتدا ضروری است که تفاوت های اساسی بین قهوه تخصصی و تجاری را درک کنیم.

اولا، قهوه تجاری اغلب از دانه های روبوستا استفاده می کند. این دانه ها طعم تلخ تری نسبت به قهوه عربیکا دارند، به خصوص نسبت به انواع و ارقام مورد استفاده در قهوه تخصصی. دانه های عربیکا با توانایی تولید پروفیل های طعمی متفاوت و عطر و بویی قوی تر از کیفیت بالاتری برخوردارند. آنها همچنین تقریباً 80 درصد از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، قهوه روبوستا جایگزین ارزان‌تری محسوب می‌شود. اگرچه روبوستا گونه مقاوم تر از گیاه قهوه است و می تواند در شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند، طعم آن کمی کمتر تصفیه شده است.

در مرحله دوم، هنگام انتخاب قهوه برای شما باید ملاحظات اخلاقی را در نظر گرفت. قهوه تخصصی اغلب از نظر اخلاقی رشد و تهیه می شود، به این معنی که کشاورزان حقوق منصفانه ای دریافت می کنند و زنجیره تامین به راحتی قابل پیگیری است. روست‌کننده‌های تخصصی قهوه دوست دارند مشتریان خود بدانند قهوه‌شان از کجا می‌آید، چه کسی آن را پرورش می‌دهد و چگونه از مزرعه به فنجان شما می‌رسد. قهوه تجاری ممکن است این سطح از شفافیت را ارائه ندهد.

علاوه بر این، دانه‌های قهوه تجاری هرگز از نظر طعم و مزه به مانند قهوه های تخصصی عمل نمی‌کنند. به دلیل ماهیت دانه‌ها، فرآوری ها و کنترل کیفیت، قهوه تخصصی اگرچه کمی گران‌تر است، اما تجربه منحصربه‌فردی از قهوه را ارائه می‌دهد که نمی‌توان آن را با قهوه‌های تجاری تجربه کرد. طعم‌های پیچیده، منشأ هیجان‌انگیز و فرآیندهای منحصربه‌فرد همگی در قهوه تخصصی دیده می‌شوند، که هر جرعه‌ای از آن را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند و امکان کاوش و آزمایش بیشتر را از سوی مشتری فراهم می‌کند.

کدام قهوه برای شما مناسب است؟

انتخاب قهوه تخصصی به جای قهوه تجاری یا بالعکس واقعاً به سلایق و اولویت های شما بستگی دارد. اگر از علاقه مندان به قهوه هستید که سفر از دانه به فنجان برای شما لذت بخش است، از طعم های پیچیده لذت می برید و به منابع اخلاقی اهمیت می دهید، قهوه تخصصی برای شما انتخابی مناسب است.

با این حال، اگر به دنبال یک افزایش قابل اعتماد و مقرون به صرفه کافئین هستید که به حداقل تلاش برای آماده سازی نیاز دارد، قهوه تجاری گزینه مناسبی برای انتخاب است. قهوه تجاری ممکن است سطح متفاوتی از پیچیدگی را نسبت به یک قهوه تخصصی ارائه دهد، اما آنچه را که برای گذراندن روز نیاز دارید به شما می دهد.

نکته مهم این است که شما مجبور نیستید فقط یک گزینه را از بین قهوه تجاری و قهوه تخصصی انتخاب کنید. قهوه دنیای وسیع و متنوعی است و همیشه جایی برای قهوه تخصصی و تجاری در زندگی شما وجود دارد. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید یک فنجان قهوه تخصصی را در یک صبح آخر هفته میل کنید، در حالی که اکثر اوقات، از راحتی قهوه تجاری در طول یک روز کاری شلوغ قدردانی خواهید کرد.

در نهایت، آنچه بیش از همه مهم است لذت بردن شماست. چه در حال خوردن یک قهوه تخصصی کاملاً دم شده باشید یا از سادگی یک قهوه کلاس تجاری لذت ببرید، همه اینها بخشی از سفر زیبای قهوه است.

بنابراین ترجیحات قهوه خود را در آغوش بگیرید، گزینه های بی پایان قهوه را کشف کنید، و مهمتر از همه، از هر جرعه آن لذت ببرید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلدادگی ملت ایران به دین از پیام‌های «محفل امام حسنی‌ها» است
  • برگزاری مراسم معنوی احیا در اهواز
  • یکی از بزرگترین هیئت‌های کشور به دلیل نداشتن حسینیه تعطیل شد
  • چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است
  • برگزاری مراسم دسته‌روی شهادت امام علی (ع) در گرگان
  • برگزاری مراسم شب قدر در آبادان و خرمشهر
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار بزرگی بود
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در استایوم آزادی کار بزرگی بود