Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@15:29:45 GMT

پيام هاي مثبت ترکيه به امارات و مصر

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۶۵۱۴

پيام هاي مثبت ترکيه به امارات و مصر

خبرگزاری آریا-وزیر خارجه ترکیه گفت اگر ابوظبی و قاهره گام‌های صادقانه و ملموس و سازنده‌ای بردارند، ما نیز پاسخ مثبت خواهیم داد.
به گزارش آریا،«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به هنگام بازگشت از پاکستان به ترکیه، در پاسخ به سؤالی در خصوص بهبود روابط با مصر و امارات گفت: اگر آن‌ها گام‌های صادقانه و ملموس و سازنده‌ای بردارند، ما نیز پاسخ مثبت خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
به نوشته خبرگزاری آناتولی، او مدعی شد که پیام‌های مثبتی از سوی امارات به ترکیه رسیده، اما آنکارا خواهان اقدامات مصداقی است. در خصوص مصر نیز چاووش اغلو گفت که آنکارا و قاهره گام‌های مثبتی در قبال یکدیگر برداشته‌اند و افزود: «امکان این وجود دارد که با این قبیل اقدامات، اعتماد متقابل افزایش یابد.»
چاووش اغلو همچنین گفت که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، دو روز پیش نامه‌ای با دست خط خود به اردوغان نوشته و این نامه ادبیات بسیار مثبت و سازنده‌ای داشت.
سخنان چاووش اغلو یک هفته پس از آن زده می‌شود که «انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مصاحبه‌ای گفته است که کشورش به دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیست.
روز چهارشنبه گذشته نیز یک منبع ترکیه‌ای رسمی که خواست نامش فاش نشود، به وبگاه القدس العربی گفت که تماس‌هایی در سطح اطلاعاتی و دیپلماسی البته کمرنگ میان ترکیه و مصر جریان دارد و رسانه‌های ترکیه-به‌ویژه رسانه‌های رسمی- دستوراتی در خصوص تغییر لحن خود در قبال اخبار مربوط به مصر دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیام های مثبت ترکیه امارات مصر چاووش اغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هفته ۲۹ فصل گذشته شبی خاص در اصفهان بود، سپاهان در نقش‌جهان با ۵ گل پیکان را شکست داده بود و در میان شادی هواداران اصفهانی میگوئل تکسیرا با لبخند همیشگی خود از هواداران سپاهان خداحافظی کرد تا به کادر فرهاد مجیدی در اتحاد کلبا اضافه شود. هر چند باشگاه سپاهان در اول تیرماه رسما جدایی تکسیرا از سپاهان را اعلام کرد، اما ورزش سه چهل روز پیش از این اعلام رسمی خبر جدایی تکسیرا از سپاهان را منتشر کرده بود.

تکسیرا که پیش از حضور در سپاهان در تیم‌های تراکتور و ذوب آهن دستیار امیر قلعه‌نویی بود، در پنج سال حضور خود در کادر فنی سپاهان با امیر قلعه‌نویی، محرم نویدکیا و ژوزه مورایس همکاری کرد تا تبدیل به عضو ثابت کادر فنی سپاهان شود.

حضور مداوم تکسیرا در سپاهان و همکاری با سه سرمربی او را تبدیل به مغز متفکر نیمکت سپاهان کرده بود و نبود او روی نیمکت این تیم از زمستان سال گذشته که نتایج عجیب و دور از انتظار سپاهان آغاز شد، به شدت احساس می‌شد.

پس از جدایی فرهاد مجیدی از اتحاد کلبا، تکسیرا نیز از این تیم جدا شد و در آخرین روز‌های فروردین و پیش از دیدار سپاهان و ذوب آهن به تیم سابق خود بازگشت.

پس از بازگشت تکسیرا به سپاهان این تیم در دو دیدار خود مقابل ذوب آهن و ملوان به برتری رسیده تا به میزان زیادی از روز‌های بد و عجیب خود فاصله بگیرد. تکسیرا که ۸ سال در فوتبال ایران حضور داشته، شناخت خوبی از تیم‌های ایرانی دارد و به نظر می‌رسد بازگشت دوباره او به سپاهان تاثیر مثبتی بر روند تاکتیکی این تیم داشته است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • طعنه ستاره اینتر به میلانی‌ها: صداتون نمیاد! (عکس)
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات