Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حقوقدان با بیان اینکه سند تحول قوه قضاییه با وفاداری به قانون اساسی و گام دوم انقلاب تبیین شده است گفت: توسعه حقوق عمومی و اصل آزادی‌های مشروع در این سند مورد توجه قرار داده شده که بسیار مهم  است. خبرگزاری میزان - محمد حسین جعفری با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه پویا و بر مبنای  فقه پویا است گفت: این سند تحول در نظام قضایی کشورمان یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند با توجه به گام دوم انقلاب لازم به نظر می‌رسید و پیشگامی ایران در جهان بدون تحول در حقوق و قضا و در تاروپود جامعه ممکن نخواهد بود.

رییس سابق کانون وکلای دادگستری یزد ادامه داد: سند تحول قضایی حقایقی را مورد توجه قرار داده است که با توجه به تغییرات جامعه بسیار ضرورت داشت. در این سند اولویت‌ها مورد توجه قرار گرفته شده است، راهکار‌ها مشخص شده اند و ساختار سازی مناسب صورت گرفته است. همچنین تضمین و ضمانتنامه‌های این اولویت‌ها در سند دیده است و چشم انداز بسیار  دقیق و مناسبی در راستای پیشگامی ایران در جهان  در این سند دیده شده است.

این حقوقدان فرآیند صدور آرا و تصمیمات قضایی را در این سند مهم دانست و افزود: همچنین در این سند شفاف سازی و ضوابط تجمعات دیده شده است که این موضوع بسیار قابل توجه است.

این استاد دانشگاه حمایت از نقد‌های منصفانه و سازنده که  باعث رشد و ارتقای جامعه اسلامی می‌شود در این سند مورد توجه قرار گرفته است را بسیار مناسب دانست و افزود:  توسعه ظرفیت‌های اطفال و جوانان  و حمایت از آنان در این سند وجود دارد که بسیار ویژه است.

جعفری با بیان اینکه در این سند حقوق بازداشت شدگان بسیار دقیق موردتوجه قرار گرفته است افزود: محل نگهداری بازداشت شدگان همچنین زمان بازرسی، نوع ورود و نحوه بازرسی از نکات مهم این بخش سند است.

 این حقوقدان سند تحول را بازگشت مقتدرانه به قانونی اساسی با وفاداری به منطق زمانه و گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: توسعه حقوق عمومی و اصل آزادی‌های مشروع در این سند مورد توجه قرار داده شده است که بسیار مهم  است. همچنان  که در قانون اساسی حقوق عمومی و اصل آزادی‌های مشروع مورد تاکید قرار گرفته است که این موضوع از نکات ویژه این سند است.

این حقوقدان در ادامه گفت: حمایت از حقوق مالکیت اشخاص یک نگاه نو وجدیدی است که در این سند دیده شده است. امنیت مالک موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه در این سند به آن توجه کافی شده است.     بیشتر بخوانید:       بروز شدن دستگاه قضایی کشور از جمله پیام‌های مهم سند تحول قضایی است انتهای پیام/ برچسب ها: سند تحول قانون اساسی گام دوم انقلاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سند تحول قانون اساسی گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گام دوم انقلاب قانون اساسی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر امیرآبادی‌زاده با اعلام این خبر افزود: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل و پیگیری‌های صورت گرفته براساس تصویب‌نامه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ هیات وزیران امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه) و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: پیگیری و هماهنگی‌های زیادی انجام شد تا افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز حقوق‌ها نیز عملیاتی شود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

کد خبر 845298 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم بازنشستگی

دیگر خبرها

  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه در یک نگاه/ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی؛ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی