Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه قرارگاه شهید لاجوردی با هدف سامان دهی و ایجاد امکان حضور گسترده گروه‌های مردمی در قامت مددکاران دلسوز در زندان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: زندان میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر دستگیری و یارگیری برای اسلام و انقلاب است. خبرگزاری میزان – محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دیدار با گروه‌های مردمی خراسان شمالی گفت: کمک برای آزادی زندانیان امر مهمی است؛ اما مهمتر از آن استمرار حمایت از زندانی پس از آزادی با تامین شغل و پذیرش اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید لاجوردی با هدف سامان دهی و ایجاد امکان حضور گسترده گروه‌های مردمی در قامت مددکاران دلسوز در زندان‌ها تشکیل می‌شود تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم مردمی برای رفع مشکلات و دستگیری از زندانیان به عنوان بخشی از شهروندان جامعه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به برکات فعالیت ۷ماهه گروه‌های جهادی و مردمی در زندان‌ها گفت: زندان میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر دستگیری و یارگیری برای اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه مبنی بر مشارکت گروه‌های مردمی در زندان‌ها گفت: فضا برای کار و فعالیت گروه‌های مردمی در زندان‌ها مهیاست و ماحصل این همکاری‌های مشترک این است که می‌خواهیم در زندان‌ها اتفاقات خوبی بر اساس فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی با هدف کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان صورت گیرد.   بیشتر بخوانید: بازدید ۵ ساعته رئیس سازمان زندان‌ها از زندان تربت جام/ تقدیر از زندانیان افغانستانی فعال در حوزه اشتغال در این جلسه که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان خراسان شمالی و نمایندگان تشکل‌های مردمی برگزار شد؛ پیشنهادات و راهکار‌های نحوه همکاری گروه‌های جهادی با زندان‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تعیین چارچوب و ضوابط نحوه همکاری ها، رفع موانع فعالیت گروه‌های جهادی و حمایت نهاد‌های اجرایی و قضایی استان خراسان شمالی از مهم‌ترین پیشنهادات در سخنان نمایندگان گروه‌های مردمی بود.

انتهای پیام/ برچسب ها: سازمان زندان ها حاج محمدی زندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان زندان ها حاج محمدی زندان رئیس سازمان زندان ها گروه های مردمی گروه های جهادی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها

نیویورک تایمز در گزارشی درباره حمله تروریستی اخیر در حومه مسکو، پایتخت روسیه که گفته می‌شود داعش خراسان مسئولیت آن را برعهده داشته و به کشته شدن بیش از ۱۰۰ شهروند روسی منتهی شد، نوشت:

به گزارش جماران؛ گروه تروریستی داعش که خود را دولت اسلامی می‌خواند امروز سایه‌ای از چیزی است که اندکی کمتر از یک دهه پیش بود، زمانی که هواداران افراطی آن از جنگ داخلی سوریه برای ساختن دولت خود در وسط عراق و سوریه سوء استفاده کردند. داعش اگرچه ممکن است "خلافت" فرضی خود را از دست داده باشد، شاخه‌های آن در سراسر جهان گسترش یافته اند.

جناحی که گمان می‌رود پشت حمله مسکو باشد، دولت اسلامی خراسان یا داعش خراسان مستقر در پاکستان و افغانستان است. داعش خراسان مدت‌ها است که از مهاجران و شبه نظامیان کشور‌های آسیای مرکزی یارگیری کرده و آن‌ها را برای حمله در خاک روسیه آموزش داده است.

روسیه به دلیل فعالیت‌های خشن علیه نیرو‌های شبه نظامی در چچن و البته حمایت از بشار اسد در سوریه مورد انتقاد این گروه‌های تندرو قرار دارد.

برخی از کارشناسان معتقدند که داعش خراسان اکنون مسئولیت گرفتن انتقام را برعهده گرفته است. در سپتامبر ۲۰۲۲، داعش خراسان مسئولیت یک حمله در خارج از سفارت روسیه در کابل را بر عهده گرفت که در آن دو کارمند و سه نفر دیگر کشته شدند. سال گذشته، داعش خراسان یک شبکه تبلیغاتی به زبان تاجیکی راه‌اندازی کرد و تلاش‌ها را برای عضوگیری در کشور‌های آسیای مرکزی که این گروه آن‌ها را دست نشاندگان مسکو معرفی می‌کند، افزایش داد.

کانال‌های تلگرامی متعدد به زبان‌های تاجیک، ازبکستان و روسی، تبلیغات داعش را مخابره می‌کنند و از شبه‌نظامیان تاجیک که در حملات در افغانستان، ایران، تاجیکستان و ازبکستان شرکت کرده‌اند، تعریف و تمجید می‌کنند.

علاوه بر این، گروه‌های مرتبط با داعش مسئولیت بیش از ۱۱۰۰ حمله را بر عهده گرفته اند که تنها در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰۰ نفر را در سراسر جهان کشته یا زخمی کرده اند. حمله این حملات در حقیقت به ما گسترش و تهدید مستمر این گروه تروریستی را یادآوری می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد به طور کامل شکست خورده است.

کبیر تانجا از بنیاد تحقیقات آبزرور، یک اندیشکده برجسته هندی، در این باره می‌گوید که داعش «در سایر نقاط جهان به رشد خود ادامه داده است، مناطقی که شاید بیشتر مردم به آن اهمیت زیادی نمی‌دهند». او افزود که ممکن است امروز تهدید داعش کمتر یا کم رمق‌تر به نظر برسد، اما شاخه‌های این گروه در افغانستان، ساحل آفریقا، موزامبیک، و حتی در سوریه به فعالیت‌های خود ادامه داده و حتی در بخش‌هایی از جهان بر عمق این فعالیت افزوده اند.

در روسیه وضع برای مهاجران آمده از کشور‌های آسیای مرکزی در چندماه اخیر بسیار تیره و تار بوده است. بسیاری از مهاجران آسیای مرکزی ماه هاست که با ارعاب پلیس و خطر تحت فشار قرار گرفتن از سوی دولت مرکزی برای پیوستن به جنگ در اوکراین مواجه بوده اند. موقعیت آن‌ها پس از حمله تروریستی بیش از پیش متزلزل شده است.

یک مهاجر تاجیک در مسکو به وب سایت خبری اوراسیا نت گفت: «در طول سال گذشته، وضعیت در روسیه دشوار بوده است. حمله‌های مداوم پلیس به مهاجران ادامه دارد. با شما طوری رفتار می‌کنند که انگار یک جنایتکار هستید. اکنون راه رفتن در خیابان غیرممکن است، همه مراقب شما هستند و از شما دوری می‌کنند. برخی با شما مانند یک سگ رفتار می‌کنند.

مقامات کرملین قول داده اند که مجازات‌های گسترده‌ای را علیه عاملان این حمله تروریستی اعمال کنند. دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق، که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است، در این باره گفته است: «مظنونان بازداشت شده احتمالا اعدام خواهند شد. اما کشتن همه کسانی که درگیر این جنایت بودند، مهم‌تر است. چه کسی به آن‌ها پول داد، چه کسی با آن‌ها همدردی کرد، چه کسی به آن‌ها کمک کرد. همه را باید مجازات کرد.»

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • نوروز گذرانی گروه های جهادی درسطح مدارس گلستان
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا