Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در نشست با کارشناسان محیط زیست طبیعی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان مرکزی مبنی بر تهیه طرح‌های مدیریتی مناطق با بکارگیری توان کارشناسی ادارات کل استان ها، این اداره کل با تشکیل کمیته مطالعاتی در سطح استان شروع به مطالعه اثر طبیعی ملی غار یخکان کرد که در حال حاضر مطالعات پایه طرح مدیریتی منطقه مذکور به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در مطالعات پایه، محدوده اثر طبیعی غار یخکان از حیث مباحث ویژگی‌های عمومی و اکولوژیکی منطقه و همچنین توپوگرافی، زمین شناسی، خاک شناسی، حیات وحش و اقلیم آب و هوایی مورد مطالعه قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: فاز دوم طرح نیز شامل شناسایی چالش ها، تهدیدها، فرصت‌ها و تجزیه و تحلیل و زون بندی برنامه مدیریت منطقه در دست انجام می‌باشد.

شهند افزود: پیش بینی می‌شود فاز دوم طرح ظرف مدت سه ماه آینده تکمیل و طرح مدیریت اثر طبیعی ملی غار یخکان از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اثر طبیعی حیات وحش آب و هوا اثر طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه اشاره کرد و گفت: این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در این منطقه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز تصاویر خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شد، افزود: این موضوع نشان دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستداران محیط زیست و حیات وحش بتوانیم شاهد احیای بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت ثبت تصاویر از گونه‌های شاخص، آنها را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده انجام شود.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند و حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور است.

دیگر خبرها

  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد /عکس‌ها
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد | تصاویر
  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه