Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی حماس بامداد شنبه نوشت، این جنبش با صدور بیانیه‌ای، این رویداد را به نفع ملت فلسطین دانست و با اشاره به اینکه انتخاب رهبری و نمایندگان حق مطلق مردم فلسطین است ابراز امیدواری کرد این رویداد با موفقیت برگزار شود.

حماس با بیان اینکه ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا از همه موانع برای رسیدن به این روز عبور کنیم و انعطاف پذیری زیادی نشان دادیم، افزود: زیرا  معتقدیم که انتخاب متعلق به مردم و در دست مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش مقاومت فلسطینی بر اهمیت آماده سازی محیط برای انتخابات آزاد و عادلانه که در آن رأی دهنده اراده خود را بدون فشار و محدودیت و با رعایت عدالت و شفافیت ابراز کند، تاکید کرد و انجام روند کامل انتخابات در قدس و داخل و خارح به منظور بازسازی نظام سیاسی فلسطین و توافق بر یک برنامه راهبردی ملی گسترده جهت مقابله با رژیم اشغال صهیونیستی را بدون تردید ضروری دانست. 

حماس اضافه کرد: برای دستیابی به همه اینها، لازم است در انجام گفت‌وگوی ملی جامع که همه میهن دوستان فلسطینی بدون استثنا در آن شرکت داشته باشند تسریع شود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر جمعه فرمان ریاستی انتخابات عمومی در این سرزمین را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری « وفا » فلسطین با اشاره به اینکه این انتخابات در سه مرحله برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست برگزار خواهد شد.

وی همچنین خواستار آغاز یک گفت و گوی ملی با تمرکز بر مکانیزم انتخابات شد.

مجلس قانون‌گذاری فلسطین متشکل از ۱۳۲ نماینده است که از ۱۱۶ حوزه انتخابی در کرانه باختری و نوار غزه انتخاب می‌شوند. تعداد اعضای این مجلس پس از بازنگری در قانون انتخابات فلسطین در ژوئن ۲۰۰۵ از ۸۸ به ۱۳۲ افزایش یافت و مقرر شد که نیمی از این کرسی‌ها بر پایه درصد تجمعی آراء هر حزب مشخص شود.

مجلس ملی فلسطین نیز نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است و اعضای کمیته اجرایی این سازمان را انتخاب می‌کند. جلسات این مجلس هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و مصوبات آن با اکثریت آراء در صورت حضور دوسوم اعضا در جلسه تصویب می‌شود.  این مجلس در حال حاضر ۶۶۹ عضو دارد و اعضای مجلس قانون‌گذاری فلسطین به‌طور خودکار عضو این مجلس نیز هستند.

طبق اساسنامه سازمان آزادیبخش فلسطین و توافق ملی، انتخابات مجلس هر جا که ممکن باشد برگزار می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصویب قانون ارسال کمک‌های جدید واشنگتن به تل‌آویو از سوی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در پی داشت.

بر این اساس جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب طرح قانون کمک به رژیم جنایتکار صهیونیستی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام مشارکت رسمی آمریکا در نسل‌کشی ملت ما در غزه از سوی رژیم اشغالگر را به اثبات می‌رساند.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: دولت و شخصِ رییس جمهور آمریکا مسوولیت جنایت‌های جنگی مرتکب‌شده از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی را به دوش می‌کشند.

گفتنی است قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با وجود اختلاف در تامین منابع کمک مالی، با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی برای کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان رای گیری گسترده دو حزبی ارایه کردند.

همچنین روز گذشته شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رای موافق و ۵۸ رای مخالف به لایحه حمایت مالی از رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رای داده است.

کد خبر 6084712

دیگر خبرها

  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • هجمه محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است
  • تلاش‌های مخفیانه برای عدم برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی