Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، در حالی که این خبر هنوز از سوی آکادمی اسکار به صورت رسمی اعلام نشده اما منابع داخلی می‌گویند تغییراتی کلیدی در روند انتخاب نامزدهای راه‌یافته به فهرست نهایی اسکار در بخش فیلم بلند بین‌المللی (که سابق فیلم خارجی زبان نامیده می‌شد) ایجاد شده است.

به جای اینکه یک کمیته اصلی متشکل از داوطلبانی از همه شاخه‌ها بخواند ۷ فیلم منتخب خود را به آکادمی معرفی کنند و بعد یک کمیته اجرایی بسیار کوچک‌تر ۳ فیلم به این گروه اضافه و فهرست کوتاهی متشکل از ۱۰ فیلم انتخاب کند و بعد از میان این ۱۰ فیلم ۵ نامزد به عنوان نامزدهای اسکار معرفی شوند، امسال روند دیگری در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته اصلی امسال تاکنون همه کارهای لازم را برای فاز نخست رای‌گیری انجام می‌دهد و در نهایت به جای ۱۰ فیلم ۱۵ فیلم را وارد فهرست می‌کند.

این امر در عین شیوع کرونا، در پیش گرفته شده تا احتمال اعمال نظر توسط «کمیته نجات» فیلم‌ها حذف شود و مانع اختلاف‌نظرهایی شود که با حذف برخی فیلم‌های مهم بین‌المللی سال‌های اخیر جنجال ایجاد کرده بود. نادیده گرفتن «شهر خدا» در سال ۲۰۰۲ و «۴ ماه و ۳ هفته و ۲ روز» از رومانی که برنده نخل طلای کن شده بود و موارد دیگر از این دست کمیته اجرایی آکادمی را وادار ساخته است تا برای اطمینان از انتخاب بهترین‌های سینمای جهان که معمولاً توسط کمیته بزرگ‌تر نادیده گرفته می‌شدند، این تغییر را اعمال کند.

۹ فوریه (۲۱ بهمن) قرار است لیست نامزدهای بخش فیلم بین‌المللی همراه دیگر گروه‌ها مانند موسیقی، بهترین فیلم‌های کوتاه و مستندها معرفی شوند.

امسال ۹۳ فیلم وارد این رقابت شده‌اند و گفته شده بازترین میدان برای رقابت در سال‌های اخیر را ایجاد کرده است.

فاز دوم از این روند از ۵ تا ۱۰ مارس انجام می‌شود و همه اعضای آکادمی حق رای به فهرست ارایه شده شامل ۱۵ فیلم را دارند تا از این میان ۵ نامزد نهایی اسکار انتخاب شوند. اسامی این نامزدها ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در کنار همه نامزدهای دیگر اعلام می‌شود.

کد خبر 5123165

منبع: مهر

کلیدواژه: آکادمی اسکار اسکار خارجی زبان اسکار فیلم سینمایی تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی فیلم کوتاه شبکه پنج سیما حوزه هنری شبکه دو سیما ویروس کرونا برنامه تلویزیونی کارگردان تئاتر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم کمیته انضباطی برای مربی جنجالی استقلال صادر شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلف انتسابی مهدی هاشمی نسب، مربی تیم استقلال تهران مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه با رسانه و با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده، تخلف انتسابی به وی محرز و مسلم تشخیص داده شده و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، هاشمی نسب به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره قابل تجدید نظر ظرف مدت ۷ روز از تاریخ این ابلاغ در کمیته استیناف است.

منبع: ایسنا

tags # استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب‌آهن از پرسپولیس
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل شکایت ذوب‌آهن!
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • رمالی ثابت نشد پرسپولیس جریمه نقدی شد
  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • حکم کمیته انضباطی برای مربی جنجالی استقلال صادر شد
  • جریمه نقدی برای هاشمی نسب
  • مهدی هاشمی نسب نقره داغ شد
  • حکم کمیته انضباطی برای مربی استقلال
  • مربی استقلال جریمه شد