Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:31:27 GMT

قطار برقی با سرعت ۴۰۰ مایل برساعت در چین ابداع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۸۱۴

قطار برقی با سرعت ۴۰۰ مایل برساعت در چین ابداع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، محققان چینی از نمونه اولیه یک قطار مَگ‌لِو (maglev) رونمایی کردند که سرعت آن به ۴۰۰ مایل برساعت می‌رسد. مگ لو قطاری است که هنگام حرکت، به‌طور شناور در هوا و در فاصله کمی از ریل قرار می‌گیرد، در حالی که تنها با هوا اصطکاک دارد. این نوع قطار با نیروی الکترومغناطیس حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه این قطار که روی یک ریل کوتاه به نمایش درآمد، ابزاری برای حمل و نقل بین دو شهر فراهم می‌کند. سرعت قطار به اندازه یک جت است. البته این قطار قبل از عرضه عمومی باید ارتقا یابد، اما اتکای آن به فناوری جدید ابررسانا سبب شده سریع‌تر، سبک ترو کارآمدتر از سایر نمونه‌های مَگ‌لِو باشد.

محققان دانشگاه جیاتونگ نمونه اولیه را ساخته‌اند و ادعا می‌کنند سرعت آن به ۳۸۵ مایل برساعت (۶۲۰ کیلومتر برساعت) می‌رسد. البته طبق تخمین آنها، این قطار ۶ سال دیگر برای استفاده تجاری آماده خواهد بود و سرعت آن به ۴۹۷ مایل برساعت (۸۰۰ کیلومتر برساعت) خواهد رسید.

محققان در این بازه زمانی روی کاهش وزن قطار کار می کنند و برای این کار واگن‌های آن نیز از جنس فیبر کربنی ساخته می‌شوند. هدف نهایی ساخت قطاری است که سبک تر از همتایان خود باشد تا هزینه ساخت ریل‌ها، تونل‌ها و پل‌ها کاهش یابد.

کد خبر 5123149 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار نوآوری چین حمل و نقل حاکمیت سایبری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شبکه اجتماعی شرکت دانش بنیان دونالد ترامپ واکسن کرونا نوآوری واتس آپ فناوری فضایی امنیت اطلاعات فیس بوک جهاد دانشگاهی صندوق نوآوری و شکوفایی مایل برساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار + فیلم

ویدئویی دلهره آور از یک سگ بامزه که هنگام عبور قطار روی ریل دراز کشیده را می‌بینید که  پس از عبور قطار، سگ از جا برخاست و از روی ریل خارج شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • (ویدئو) عبور قطار شعله‌ور از وسط شهر
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار + فیلم
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • اسکیت سواری با سرعت دیوانه وار 100 کیلومتر برساعت! (فیلم)