Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:50:31 GMT

باد به داد اراک می رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۸۵۳

باد به داد اراک می رسد

ایسنا/مرکزی مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: از فردا با وزش باد انتظار می رود تا پایان هفته آلودگی هوای جدی در اراک نداشته باشیم.

رضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی حاکم بر استان مرکزی طی هفته جاری بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت کنونی اراک و استان مرکزی بر کیفیت هوا بسیار تاثیرگذار است، امروز از نظر آلودگی، هوای اراک پتانسیل انباشت آلاینده ها را دارد که البته موقتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از فردا شاهد وزش باد و جابجایی هوا در استان و اراک خواهیم بود، گفت: بارش خاص و جدی در استان طی هفته جاری پیش بینی نمی شود، اما وزش باد را تا پایان هفته خواهیم داشت که به کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

مرادی تصریح کرد: از فردا در برخی از نقاط کشور به دلیل وجود سامانه بارشی شاهد بارش خواهیم بود، اما استان مرکزی پدیده بارشی خاصی ندارد و اگر تحت تاثیر این سامانه قرار گیرد، به صورت بارش های بسیار خفیف خواهد بود و این روند تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تغییر نکردن نقشه های پیش‌بینی، از روز پنجشنبه امکان دریافت بارش در استان مرکزی وجود دارد، گفت: تا روز چهارشنبه تغییرات دمایی را در استان نخواهیم داشت، اما آخر هفته نسبتا سردی برای استان پیش بینی شده است، به طوری که دمای هوا بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی در خصوص میزان بارش دریافت شده از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار کرد: تاکنون ۱۰۹.۸ میلیمتر بارش در استان مرکزی دریافت شده که این میزان نسبت به بلندمدت ۶ درصد افزایش داشته است، اما نسبت به بارش در مدت مشابه سال گذشته، دو درصد کاهش نشان می دهد.

مرادی اضافه کرد: در دیماه ۹۹ تنها حدود دو میلیمتربارش در استان دریافت شده است، درحالی که باید حدود ۳۰ میلیمتر بارش دریافت می شد ولی متاسفانه با کاهش چشمگیری در بارش های دی ماه روبرو هستیم و تا آخرین روز اولین ماه زمستان نیز، بارشی پیش بینی نمی شود.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي آلودگی هوا وزش باد اراك استان مرکزی استانی اجتماعی محیط زیست استان مرکزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی و شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی آماده است.
 
وی افزود: از امروز بارش‌ها را به صورت تند باد‌های لحظه‌ای بیشتر در نیمه جنوبی استان داریم، بیشینه بارش‌ها برای عصر چهارشنبه است و این سامانه بارشی تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در ارتفاعات شاهد بارش تگرگ هستیم؛ لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

راستی افزود: طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم. 

وی گفت: طی دیروز بارش در رفسنجان، کرمان، فیض آباد راور، لاله زار، دشت خاک، بردسیر و رابر داشتیم که رابر با ۲ و دهم میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است.
 
راستی تصریح کرد: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران