Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا لاهیجان زاده صبح شنبه در بازدید از سواحل بوشهر اظهار داشت: دریا و ساحل از ظرفیت‌های بسیار مهم استان بوشهر است که باید با همه توان از این ظرفیت‌ها حفاظت و حراست شود.

وی با تاکید بر حفاظت از اکوسیستم دریایی و تالاب‌ها گفت: هر گونه استحصال در دریا و خوریات ممنوع و غیرقانونی است و حفاظت از سواحل و خوریات و تالاب‌ها باید با تمام توان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت سواحل جنوب استان بوشهر و پارک ملی نایبند و خوریات شهرستان دیر خاطرنشان کرد: تخریب و ایجاد آلودگی در خوریات ممنوع و خلاف قانون است.

حفاظت از اکوسیستم دریایی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این بازدید گفت: تمام خوریات و تالاب‌های استان شناسایی شده و از هرگونه تخریب و آلودگی تالاب‌ها وفق قانون حفاظت و احیای تالاب‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه حفاظت از اکوسیستم دریایی از اولویت‌های مهم محیط زیست بوشهر است افزود: در دو سال اخیر ضمن اخطار به آلوده کنندگان محیط زیست دریا علیه شرکت‌ها و افرادی که به اخطاریه‌ها توجه نکرده شکایت شده و خسارت‌های زیست محیطی در حال مطالبه است.

در این بازدید ضمن بررسی سواحل شهرستان‌های کنگان و عسلویه از جنگل‌های حرای نایبند و سایت احیا و تکثیر جبیر نای بند و خور دیر بردستان نیز بازدید شد.

کد خبر 5123198

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان محیط زیست اداره کل محیط زیست استان بوشهر ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد شهرستان کرج آلودگی هوا زلزله شیوع کرونا دهه فجر اقامه نماز جمعه تالاب ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

تورج صادقی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از هزار قطعه پرستوی دریایی تیره در غرب تالاب انزلی در چندین کلونی بزرگ حدود ۱۰۰ آشیانه ساختند. 

او با بیان اینکه این گونه پرنده به صورت کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زادآوری دارند، افزود: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای لانه گزینی این پرنده‌ها شده است.

معاون محیط زیست گیلان همچنین تصریح کرد: کارشناسان همزمان با زادآوری پرستو‌های دریایی، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرنده‌ها را آغاز می‌کنند.

پرستوی دریایی تیره با گونه‌ای پرستوی دریایی از تیره کاکاییان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.

این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد.

تالاب انزلی، زیستگاه گونه‌های آبزیان، پرندگان و گیاهان نایاب در شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

این تالاب بین المللی از جمله تالاب‌های دریایی - ساحلی ایران است که در کنار ارزش و اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان، مهمترین زیستگاه جوجه‌آوری پرندگان آبزی در استان گیلان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود