Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر کشوری بتواند در عرصه تولید انرژی، مدیریت و باز تولید دیپلماسی قوی داشته باشد آن کشور در معادلات بین‌المللی تاثیرگذار است.

او با تاکید بر توجه به توسعه صنایع تبدیلی و پایین دستی برای تولید ثروت در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزود: این صنایع باید متناسب با بازار بین‌المللی بر اساس افق ۲۰ ساله ایجاد و راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه ذخایر انرژی و صادرات از جایگاه ممتازی برخوردار است افزود: پارس جنوبی در عسلویه، پایانه صادراتی نفت در خارگ، فلات قاره، نیروگاه اتمی، پالایشگاه‌های گاز و صنایع پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که توسعه صنایع پایین دستی و تبدیلی باید در دستور کار قرار بگیرد.

صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه تولید انرژی همراه با تربیت نیروی انسانی متخصص و دانش بنیان باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: تولید آب شیرین از راکتور‌های اتمی در حال ساخت برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه این دو واحد نیروگاهی قادر است روزانه ۴۲۰ هزار مترمکعب آب شیرین برای شرب تولید کند که نیاز کل استان بوشهر را تامین می‌کند.

او با تاکید بر رفع قوانین دست و پاگیر اداری در عرصه سرمایه‌گذاری عنوان کرد: برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری به سبب قوانین دست و پاگیر اجرا نمی‌شود که باید زمینه تسهیل طرح‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تدوین پیوست فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و بهداشتی در اجرای صنایع را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید قبل از اجرای صنایع این پیوست‌ها تدوین و بر اجرای آن نظارت شود تا برای مردم مناطق پیرامونی مشکل ایجاد نشود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع تبدیلی تولید انرژی پارس جنوبی فلات قاره نیروگاه اتمی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

کد خبر 6085914

دیگر خبرها

  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند