Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نرگس عبیدی روز شنبه در حاشیه آغاز پویش اهدا خون مداحان، هیات‌‎‌های مذهبی و اصحاب رسانه استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ذخایر خونی این استان در حد مطلوب است ولی این وضعیت به معنی نبود نیاز به فرآورده‌‏‌های خونی نیست.

وی بیان کرد: این وضعیت ناپایدار است زیرا همزمان با اینکه خون از اهدا کنندگان دریافت می‌‎شود از آن فرآورده‌‏‌های خونی تهیه و به نیازمندان تحویل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی ادامه داد: فردا یکشنبه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) نیز پایگاه سیار انتقال خون در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان مستقر می‌‎شود تا از افراد داوطلب این روستا خون دریافت کنند.

وی اظها داشت: از خون اهدایی هر فرد چهار فرآورده پلاکت، گلبول‌‎های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه می‎‌شود که مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز و ۲ فرآورده دیگر نیز برای حدود ۲ سال امکان نگهداری دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود بیماران نیازمند به پلاکت و گلبول‌های قرمز بیشترین نیاز بیماران شامل این ۲ فرآورده خونی است.

عبیدی ادامه داد: بیمارانی هستند که اگر در اسرع وقت این فرآورده‌‎ها را دریافت نکنند در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست بدهند که در این ارتباط از همه مردم انتظار می‌‎رود با مراجعه برنامه‎‌ریزی شده برای اهدای خون خود به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان بوشهر گفت: در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا پویشی متشکل از مداحان، هیات‌‎های مذهبی و اصحاب رسانه برای اهدای خون در بوشهر تشکیل شد.

حسین معینی افزود: این اهدای خون در واقع جلوه‌‎‌ای از کمک‌‎های مومنانه است که می‌‎توانیم با خون خود نجات بخش جان خیلی از افراد باشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر گفت: اصحاب رسانه این استان همواره در صحنه‌‎های مختلف پیشتاز و در صف نخست برای نقش‌آفرینی هستند.

عبدالله نجفی افزود: در ایام شیوع کرونا نیز اصحاب رسانه با اطلاع‌ رسانی مطلوب خود علاوه بر فرهنگ‌‎سازی در رعایت شیوه‎‌نامه‎‌هایی بهداشتی، هم‌استانی‎‌ها را به اهدای خون دعوت کردند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون سازمان بسیج مداحان شهادت حضرت فاطمه زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون سازمان بسیج مداحان شهادت حضرت فاطمه زهرا اخبار کنکور اصحاب رسانه انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه

با شهادت جمعی دیگر از اصحاب رسانه در نوار غزه تعداد شهدای خبرنگار در این باریکه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

به گزارش مشرق، اتحادیه اصحاب رسانه فلسطین اعلام کرد که طی مارس گذشته دست کم شش خبرنگار دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

بر اساس این گزارش، در حمله‌های رژیم صهیونیستی طی ماه گذشته ۹ خبرنگار فلسطینی در نوار غزه به شدت زخمی شده اند.

اتحادیه اصحاب رسانه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تن از این خبرنگاران در جریان بمباران خانه‌هایشان و سه تن دیگر بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسیده اند.

با شهادت این خبرنگاران تعداد شهدای اصحاب رسانه در نوار غزه از هفت اکتبر سال گذشته تاکنون به ۱۴۰ رسیده است.

حال خبرنگاران زخمی شده نیز بسیار وخیم گزارش شده به طوری که اعضای بدن برخی از آنها باید قطع شود.

هدف قرار گرفتن تعمدی خبرنگاران و عکاسان خبری در نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست در راستای سیاست‌های تل آویو مبنی بر سانسور اخبار جنگ و عدم انعکاس حقایق در این باریکه صورت می‌گیرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت هفت کشتار و جنایت علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد. در این حمله‌ها ۶۸ فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن هستند، شهید و ۹۴ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید و ۷۶ هزار و ۴۶۵ نفر هم تاکنون زخمی شده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • کاهش ذخائر خونی در هرمزگان
  • ذخایر خونی استان هرمزگان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان
  • تمدید ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه کتاب