Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیلرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در اولین دور از مسابقات حضوری تاتا استیل به مصاف نفر اول شطرنج دنیا می رود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در بعضی از کشور ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد. 

در جدیدترین مسابقات قرار است ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت بپردازند. این مسابقات قرار است به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند از امروز کار خود را آغاز کند.  

 

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان که در این مسابقات حضور دارد یکی از مدعیان قهرمانی این رقابت ها است. او در این مسابقات سعی می کند رکورد قهرمانی خود را از عدد هفت افزایش دهد. 

گفته می شود این دومین رویدادی است که با توجه به شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار می شود.  دانیل دوبوف روسی که قرار بود در این مسابقات حضور داشته باشد به دلیل مثب شدن تست کرونای یکی از نزدیکانش مجبور شد از این مسابقات کنار بکشد. 

 

در اولین دور از این رقابت ها علیرضا فیروزجا باید به مصاف مگنوس کارلسن برود. طبق قرعه کشی انجام شده این بازی در دور اول جزو مهم ترین رقابت‌های این تورنمنت به شمار می آید.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج جهان دست به مهره خواهند شد. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت‌ها دست به مهره خواهند شد.


مسابقات تاتا استیل درحالی برگزار می شود که شیوع کرونا باعث شده بسیاری از مسابقات ورزشی لغو شود. این مسابقات بعد از مشورت کامل با انجمن شطرنج هلند، کمیته ملی المپیک هلند و مسئولان مراقبت های سلامتی و ایمنی قرار است به صورت حضوری برگزار شود.


برگزاری این مسابقات در سراسر جهان با پاسخ مثبت مواجه شده و سیل تبریک ها و واکنش های مثبت از مردم سراسر جهان به دلیل برگزاری این مسابقات دریافت شده است. طبق قوانین گفته شده، ماسک برای بازیکنان اجباری نخواهد بود اما فاصله بین میز بازیکنان افزایش خواهد یافت. 

علیرضا فیروزجا شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج صورت حضوری تاتا استیل رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیزاده اولین طلای ایران را دشت کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، در پنج وزن نخست صبح امروز (دوشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان آغاز شد که ناصرعلیزاده کشتی گیر مازندرانی وزن ۸۷ کیلوگرم با برتری مقابل حریفانش به دیدار فینال راه یافت.

دلاوری نوری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

علیزاده در دیدار نهایی با پیروزی ۵ بر صفر مقابل نورسلطان تورسینوف از قزاقستان، نخستین مدال طلای این دور از رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم  هم دومین کشتی گیر فرنگی کار مازندرانی شرکت کننده در رقابتهای قهرمانی آسیاست که فردا سه شنبه برای کسب نشان طلای دیگر رقابت‌های آسیایی به روی تشک می‌رود.

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد
  • پیروزی وفایی در اسنوکر مقدماتی قهرمانی جهان
  • علیزاده اولین طلای ایران را دشت کرد
  • صدرنشینی نفت تهران تا پایان دور ششم لیگ برتر شطرنج کشور
  • حضور بانوان شطرنج بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور
  • اعزام ۱۲ پارادوومیدانی‌کار به مسابقات قهرمانی جهان