Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس، گچساران_ سمیرا نصاری،  بیش از یک سال است که اخبار کرونا ویروس جز اخبار مهم جامعه به شمار می‌رود و همه اعم از پیر و جوان و کودک ، خانم و آقا این اخبار را دنبال می‌کنند.

  اخبار مرگ و میر، آمار مبتلایان، نشر اخباری مبنی بر تغییر رفتار ویروس کرونا و رفتارهای ناشناخته و دائم در تغییر ویروس کرونا همگی دست به دست هم داده تا امروز زندگی عموم مردم جامعه دستخوش تغییراتی شود و غالب افراد حتی برای حضور در جامعه دچار ترس و نگرانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این ویروس ناشناخته بر برگزاری اجتماع‌های مذهبی، مراسمات عروسی ، عزا، حضور  دانش آموزان  و دانشجویان  در مدرسه و دانشگاه‌ها  وبرگزاری مسابقات ورزشی و ... تاثیر گذاشته است به گونه‌ای که از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون دانش آموزان تحصیل خود را از طریق فضای مجازی  دنبال می‌کنند اما ناگفته نماند که این فضای مجازی مخاطراتی برای دانش آموزان هم به دنبال داشته است.

با تدابیری که در این مدت  از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده شده و با اعمال محدویت‌ها وضعیت بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور از حالت  قرمز و نارنجی به وضعیت  زرد و آبی درآمده است و این وضعیت‌ها نشان دهنده آن است که تا حدودی کرونا ویروس کنترل  و بسیاری از محدودیت های کرونایی برداشته شده است.

یکی از مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌هایی با وضعیت زرد و آبی که موجب نگرانی و دلهره بسیاری از مردم شده  بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس است که موجی از ترس و نگرانی ایجاد کرده است.

یکی از والدین دانش آموز گچسارانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: چهار ماه از سال تحصیلی گذشته است و خانواده‌ها با هر مشقتی که شده بود برای اینکه فرزندان آنها از تحصیل جا نمانند امکانات لازم از جمله تبلت و گوشی همراه فراهم کرده و از آن طریق  دانش‌آموزان تحصیل خود را ادامه داده‌اند.

 

 وی ادامه داد: خبر بازگشایی مدارس آن هم در بهمن ماه شوک عجیبی به خانواده‌ها وارد کرده است چرا که این ویروس و این بیماری ناشناخته است و هر لحظه‌ای  تغییر رفتار در آن مشاهده می‌شود.

مادری که فرزند کوچک خود در پایه دوم دبستان تحصیل می‌کند، گفت: شرایط انتشار ویروس در جامعه مدام با نوسان همراه است پس بهتر است که سال تحصیلی جاری همچنان مجازی  دنبال شود.

خانم مرادی عنوان کرد: سال تحصیلی به نیمه رسیده و دانش آموزان و اولیا آنها با  برای اینکه فرزندان آنها از تحصیل جا نمانند از طریق فضای مجازی  سختی‌ها و مشکلات فراوانی  را تحمل کرده‌اند.

یکی دیگر از اولیا دانش آموزان ابراز کرد: دانش آموزان پایه  اول و دوم قادر به رعایت پروتکل بهداشتی  به شکل صحیح نیستند چرا که هنوز درک درستی از ابتلا به این ویروس  را ندارند و بازگشایی مدارس جز افزایش ویروس و نگرانی برای والدین چیزی به دنبال نخواهد داشت.

وی  تصریح کرد: بازگشایی مدارس آن هم در نیمه سال از تحصیلی با این وضعیت بیماری تنها بار روانی برای اولیا و دانش آموزان دارد.

 مادری دیگر در این باره بیان کرد: چندی پیش در اخبار خبری مبنی بر ویروس کرونا جدید انگلیسی منتشر شد که این ویروس بر نگرانی  و دلهره مردم افزوده است.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس جدید کرونا آن هم از نوع انگلیسی  بازگشایی مدارس در این فصل از سال تصمیم درستی نیست.

 به گزارش فارس،  در آخرین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا  در گچساران یکی از مصوبات این ستاد بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان پایه‌های اول و دوم  در شهرستان و برگزاری کلاس درس در مدارس روستایی با جمعیت کمتر از 50  نفر در  ابتدای بهمن ماه است.

با توجه به اینکه هم اکنون  گچساران در حالت زرد این بیماری قرار گرفته و روند مراجعه، ابتلا و فوتی در این شهرستان کاهش یافته است اما بسیاری از خانواده‌ها  برای فرستادن فرزندان خود به مدارس و حضور یافتن در کلاس درس ترس و دلهره دارند.

کرونا ویروس یک بیماری ناشاخته است و بسیاری از والدین از ابتلا فرزندان خود به این بیماری  نگران هستند چرا که این بیماری جهش یافته است و هر لحظه به گونه‌ای نمایان می‌شود.

 براساس آمار تاکنون بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری افراد میانسال و یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند اما نمی‌توان تنها به این موضوع اکتفا کرد چرا که در افراد جوان و نوجوان و کودک این بیماری مشاهده شده است.

 در این باره بسیاری از خانواده‌ها خواستار تجدیدنظر در تصمیم بازگشایی مدارس  آن هم در نیمه سال از تحصیلی شده‌اند.

 انتهای پیام/82031

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اخبار مهم والدین مدارس فضای مجازی بازگشایی مدارس دانش آموزان سال تحصیلی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند