Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@08:01:55 GMT

سفر به شمال را ممنوع کنید!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۰۶۸

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد قابل توجهی از مسافران عازم استان‌های شمالی هستند و در هفته‌های گذشته طوفان سنگینی از شدت بیماری در این استان‌ها به ویژه در استان مازندران را تحمل کرده ایم، لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ورود هرگونه مسافر غیر بومی به این استان‌ها ممانعت شود.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی، روز شنبه در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، با بیان اینکه چنانچه برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه نامه‌ها و توصیه‌های همکاران صورت نگیرد، یقیناً در افزایش بیماری نقش موثری خواهد داشت، بر لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه و همچنین ممانعت از ورود هرگونه مسافر غیربومی به استان‌های شمالی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه نوشت: ضمن عرض تسلیت سوگواری بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به استحضار می‌رساند، دستاورد گرانقیمت کاهش مرگ و میر هموطنان عزیزمان به حدود ۸۰ نفر در روز، در شرایطی که در ۲۴ ساعت گذشته کشور‌هایی همچون، بریتانیا و آلمان در مجموعه کشور‌های اروپایی، موارد مرگ و میر بالاتر از هزار نفر و کشور آمریکا مرگ بالاتر از چهار هزار نفر را تجربه کرده اند، برای دست اندرکاران نظام سلامت، عزیزان همراه، سازمان بسیج مستضعفین و دیگر همگامان در طرح شهید قاسم سلیمانی مایه افتخار و سرافرازی برای جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم‌های ظالمانه است.

بیشتر بخوانید: چین چگونه کرونا را مهار کرد؟

نمکی ادامه داد: مع الوصف، همانگونه که بار‌ها به عرض عزیزان رسانده ام این جانب و همکارانم به شدت نگران خیز جدید بیماری و شروع موج چهارم با ارتفاعی به مراتب بیشتر از امواج قبلی بوده و هستیم؛ لذا خواهشمند است، دستور فرمایید هر چه سریعتر موارد مشروحه زیر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: گرچه عاشقان اهل بیت در همراهی با مدافعان سلامت همواره از پیشگامان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده اند، با این وجود اگر برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه در چند روز آینده منطبق بر شیوه نامه‌ها و توصیه‌های همکاران صورت نگیرد، یقیناً در افزایش بیماری نقش موثری خواهد داشت. در این زمینه دستور ویژه جناب عالی و انجام تمهیدات لازم، راهگشا خواهد بود.

نمکی افزود: طبق گزارش‌های واصله تعداد قابل توجهی از مسافران مبداء کلانشهر تهران و بعضی شهر‌های دیگر عازم استان‌های شمالی هستند، همان گونه که مستحضرید در هفته‌های گذشته طوفان سنگینی از شدت بیماری در این استان‌ها به ویژه در استان مازندران را تحمل کرده ایم، لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ورود هرگونه مسافر غیر بومی به این استان‌ها ممانعت شود.

وزیر بهداشت نوشت: امید است همچون گذشته با درایت و حمایت‌های دلسوزانه آن برادر ارجمند از هرگونه خیز احتمالی مجدد بیماری جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

این نوزادان جانشان در خطر است و در صورت بستری در بخش‌های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال ایجاد مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها وچود داشته و فرآیند رشد این نوزادان هم دچار اختلال می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • لجبازی میلان با اینتر: جشن قهرمانی ممنوع!
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد