Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظامیان آلمانی فرماندهی یگان دریایی ماموریت حفاظت از صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را از برزیل تحویل گرفتند.

به گزارش برنا، فرماندهی یگان ویژه دریایی (Maritime Task Force) نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفیل» (UNIFIL) به آلمان محول شد. به گزارش تارنمای ارتش آلمان، نظامیان این کشور از لیماسول در بخش یونانی قبرس راهی مقر سازمان ملل متحد در ناقوره در لبنان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس پرسنل و تجهیزات باید بین این دو نقطه منتقل شده و برخی از پست ها با نیروهای آلمانی جایگزین شوند.

یونیفیل یک مأموریت ناظر سازمان ملل در لبنان است که کار خود را از سال ۱۹۷۸ آغاز کرده و یکی از قدیمی ترین مأموریت های نظارتی فعال سازمان ملل است. دفتر مرکزی یونیفیل از آن زمان در بندر ناقوره واقع در جنوب لبنان است و بر اجرای قطعنامه های ۴۲۵ و ۴۲۶ شورای امنیت نظارت می کند.

یونیفیل در اصل وظیفه نظارت بر عقب نشینی نیروهای اسرائیلی را داشت. این برنامه همچنین در راستای بازگرداندن صلح و امنیت در جنوب لبنان و کمک به دولت لبنان در بازیابی مجدد حاکمیت در منطقه بود. وظایف نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان با تغییر اوضاع محلی در سال های بعدی سازگار شد و این حکم بارها تمدید شد.

در طول جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ ماموریت سازمان ملل متحد گسترش یافت و یگان ویژه دریایی آن نیز راه اندازی شد. شورای امنیت تعیین کرده که درگیری در این منطقه تهدیدی برای صلح جهانی است و مشخص کرد که کدام اقدامات قهری - از تحریم های اقتصادی گرفته تا استفاده از نیروهای مسلح - می تواند به حل آن کمک کند.

این یگان از فوریه ۲۰۱۱ توسط برزیل هدایت می شود. در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ ، فرمانده فعلی نیروی ویژه دریایی به دریادار «اکسل شولتس» آلمانی سپرده شد.

«میشل عون» رییس جمهوری لبنان اواخر آذر از فرمانده نیروهای چند ملیتی سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفیل) خواست تحقیقات خود را درباره علت نقض قلمرو دریایی لبنان توسط یک کشتی یونانی به نفع رژیم صهیونیستی آغاز کند. وی با اشاره به این که یک کشتی یونانی اکتشافی نفت و گاز که برای رژیم صهیونیستی کار می کند به مدت هفت ساعت به طور غیر قانونی وارد آب های سرزمینی لبنان در دریای مدیترانه شده تاکید کرد: ما هر گونه تعدی به حقوق مشروع و تجاوز به قلمرو آبی خود را نمی پذیریم و واکنش نشان خواهیم داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریایی یونیفیل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان

نشست مشترک مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان با مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان برگزار گردید.

در این جلسه ابراهیم اصلانی از زحمات سردار دادگر فرماندهی محترم انتظامی استان درخصوص اجرای چندین مرحله طرح ضربتی شناسایی و دستگیری اتباع غیرمجاز تقدیر و تشکر کرد.

اصلانی با اشاره به آمار افزایشی دستگیری ها  در سال ۱۴۰۲ و یکماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد با توجه به سهمیه اعلام شده از سوی سازمان ملی مهاجرت مبنی بر ضرورت افزایش طرد در سال جاری، نیاز به تلاش و تعامل بیشتر دستگاه ها و ارگان‌های ذیربط در شناسایی، جمع آوری و دستگیری اتباع غیرمجاز در کلیه شهرستانهای استان می باشد.

اصلانی همچنین از زحمات جناب سرهنگ کریمی و همکارانش در راستای تحقق این مهم  قدردانی نمودند. 

در ادامه از اردوگاه مراقبتی گرگان ، سوله های محل نگهداری اتباع غیرمجاز و نحوه اجرای مراحل پذیرش، ترخیص و طرد غیرمجازین همچنین، اعزام آنان به مبادی مرزی کشور بازدید به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است