Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش "قلیان اویونی" به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا قزلباش در موضوع نمایش‌های آئینی سنتی است که با پرداختن به فولکورها و بازی‌های سنتی توانسته است بخشی از آیین‌های استان را بر روی صحنه ببرد.

وی اضافه کرد: این نمایش در راستای یک قصه بسیار ساده از قهر زن و شوهر روستایی است که اهالی روستا سعی در آشتی دادن این زوج را دارند و سعی دارد به چند مورد از آداب و سنن و آیین ها بویژه بازی های محلی زنجان از قبیل / قلیان اویونی / ار تولاما / قلیبانی و تکم گردانی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: در این نمایش فرهاد ابولفضلی، متین اجاق فقیهی، علی مهاجری، رضا جنتی، علی عباسی، جلال نوری، جلال نوری، علی رضایی‌راد، علیرضا فریدراد و محمدولی فروتن، زهره مسلمیون و مبینا فیروزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وی یادآوری کرد: سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

نعمتی خاطرنشان کرد: در روزهایی که ویروس کرونا شرایط خاصی را در کشور و استان به وجود آورده، حوزه هنری این استان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و در جهت اجتناب از گوشه‌گیری، افزایش مشارکت های اجتماعی، ایجاد نشاط و همبستگی همگام با دیگر نهادهای فرهنگی هنری استان با تولید و انتشار محتوای متفاوت در صف مقدم تولید برنامه‌های فرهنگی هنری در فضای مجازی قرار گرفت.

برچسب‌ها حوزه هنری جشنواره تأتر فجر نمایش زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری جشنواره تأتر فجر نمایش حوزه هنری جشنواره تأتر فجر نمایش زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این فیلم تئاتر ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6088708 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر