Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه صیانت از حقوق‌ شهروندی و امنیت عمومی شهرستان ری اظهار داشت: صیانت از حقوق شهروندی یکی از اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و از موارد مهم قانون اساسی است که ادارات و مردم حقوقی نسبت به یکدیگر دارند که در این خصوص قوه مجریه در کنار قوه قضاییه برای تحقق این حقوق براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی  به مردم خدمات رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دیگر نباید در ادارات کپی کارت ملی اخذ شود، دستگاههای اجرایی بایستی با هماهنگی اداره ثبت احوال شهرستان ری زیرساخت های مربوطه را در چند ماه آینده ایجاد کنند تا رفاه مراجعه کنندگان فراهم شود.

این مسئول تاکید کرد: سهولت دسترسی مردم به خدمات ادارات، کاهش فساد و نیز افزایش رضایتمندی مردم با گسترش فضای دولت الکترونیک، محقق شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات ارباب رجوع یکی از راههای تامین حقوق شهروندی است و هر دستگاهی که رویکرد مردمی داشته است، در عملکرد و ارزیابی‌ها موفق تر ظاهر شده و همین مراجعه نکردن مردم به ادارات در زمان شیوع کرونا، در برخی امور رضایت بخش بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: مسئله حفظ شئونات اسلامی و عفاف و حجاب برای کارمندان زن و مرد در ادارات به طور جدی مدنظر قرار گرفته و هر دستگاهی، آموزش کارکنان در آشنایی با قوانین و مقررات با توجه به وظایف و اولویت هایی که دارد در راس امور قرار دهد.

وی یادآور شد: در بیشتر دستگاههای شهرستان ری میز خدمت استقرار یافته و بصورت مستمر توسط اداره بازرسی فرمانداری مورد رصد قرار می گیرد تا خدمات دهی به مردم در ادارات تسهیل شود.  

ری شهر قرآنی شود

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که روز شنبه برگزار شد، گفت:  شهرستان ری با وجود حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)، بقاع متبرکه و اساتید برجسته قرآنی ظرفیت های فراوانی در حوزه های دینی و قرآنی دارد که با استفاده از این ظرفیت ها می توان عنوان شهر قرآنی را برای این شهرستان بدست آورد.

توکلی بابیان انیکه متولیان این حوزه باید فعالیت های قرآنی و فرهنگی را تقویت و محور برنامه ها و مراسمات قرار دهند، اظهار داشت: موضوع انس با قرآن یکی از اولویت هایی که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری پیگیری و در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طبق این مصوبه و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن مهدکودک ها زیر نظر آموزش و پرورش، می توان زمینه تحقق سیاست های قرآنی را با هدف گذاری مناسب در سطح مهدکودک ها فراهم کرد.
فرماندار ری یادآور شد: با توجه به روند کاهش شیوع بیماری کرونا، رعایت تمامی دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و پروتکل های بهداشتی در برنامه ها و مراسم پیش رو ضروری و حائز اهمیت است تا روند کاهش ابتلا به این بیماری تا بازگشت شرایط عادی استمرار داشته باشد.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری حقوق شهروندی قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری حقوق شهروندی قانون اساسی شهرستان ری حقوق شهروندی قانون اساسی اخبار کنکور حقوق شهروندی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه شناخت ظرفیت‌های دشتی در زمینه جهش تولید تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست بعد از ظهر شنبه در نخستین نشست شورای اداری شهرستان دشتی در سال جدید با اشاره به شعار ۱۴۰۳ گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری که در شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» منعکس شده جز با حضور و مشارکت مردم محقق نخواهد شد.

امام جمعه دشتی افزود: در عرصه دفاع مقدس نقش نیروهای نظامی بسیار پررنگ و اثر گذار بود اما کار با حضور گسترده مردم به سرانجام رسید و امیدواریم همانگونه که در دفاع مقدس هشت ساله شاهد حضور و مشارکت مردم بودیم در عرصه جنگ فرهنگی و اقتصادی نیز حضور تأثیر گذار و سازنده مردم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود جهت شناخت ظرفیت‌های شهرستان در زمینه جهش تولید کارگروهی تشکیل شود که تمام عزم خود را بر شناسایی فرایند ها و مؤلفه‌های جهش تولید و راه‌های افزایش حضور و مشارکت مردم معطوف دارد.

وی مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم را همه مسئولان دانست و بر لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در ادارات بر هم افزایی بیشتر ادارات با ستاد اقامه نماز شهرستان در این زمینه و برگزاری منسجم نماز جماعت در همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان دشتی گفت: اجرای قانون عفاف و حجاب در سطح کلان در جامعه و در سطح جزیی‌تر در ادارات و نهادها مورد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر در مورد برخی مشکلات در خطبه‌های نماز جمعه مطالبی بیان‌می شود از سر دلسوزی و باهدف کمک کردن و یافتن راهکاری برای حل آن مشکل است.

کد خبر 6076975

دیگر خبرها

  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • جنگ روانی با هدف هرج‌و‌مرج / پیامک « آذوقه جمع آوری کنید» مصداق عملیات روانی است
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود
  • تکمیل غیرقانونی پل صالحیه به واوان!
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستاهای بدون آب آشامیدنی
  • کارگروه شناخت ظرفیت‌های دشتی در زمینه جهش تولید تشکیل شود
  • ساخت شهرک خورشیدی در زمین دانشگاه آزاد دشتستان