Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:17:45 GMT

وصول 230 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن کردستان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۹۰۴

وصول 230 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن کردستان

محمد دره‌وزمی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در خصوص حقوق دولتی هر ساله بر اساس تعرفه‌ای که وزارت صمت مشخص می‌کند از بهره‌برداران معادن حقوق دولتی وصول می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تعرفه را خود وزارت صمت مشخص می‌کند، گفت: از سال 92 تا پایان سال گذشته 230 میلیارد تومان از معادنی که در استان  پروانه بهره‌برداری دارند و فعالیت می‌کنند حقوق دولتی دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تا قبل از سال 92 حقوق دولتی که از معادن استان دریافت می‌‌شد حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این میزان در سال 93 به 15 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت، گفت: براساس قانون معادن تبصره 6 ماده 14 قانون معادن 15 درصد از این حقوق دولتی باید به استان‌ها برگردد و در مناطقی که در مسیر معادن قرار گرفته‌اند هزینه شود.

وی با تاکید براینکه جذب و هزینه این 15 درصد مطالبه مردم و مسئولان در استان است، گفت: در زمینه حقوق دولتی معادن این اطمینان را به مردم می‌دهیم که حقی از استان ضایع نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: 34 میلیارد و 500 میلیون تومان از 230 میلیارد تومان  از محل منابع حقوق دولتی در طول این چند ساله برای اجرای پروژه‌ها که در اختیار وزارت صمت بوده هزینه شده است.

اجرای پروژه‌های زیرساختی از محل وصول حق دولت از معادن

وی به برخی پروژه‌های اجرا شده در این راستا اشاره کرد و گفت: پروژه جاده احمدآباد باش ـ دیرک‌لو به طول 40 کیلومتر با صرف 20 میلیارد تومان، روکش آسفالت حسن‌آباد ـ یاسوکند و شانوره 3 میلیارد تومان و 15 میلیارد تومان نیز برای احداث 10 کیلومتر زیرسازی آماده‌سازی و آسفالت و علائم راهنمایی و رانندگی جاده عبدالصمدی مریوان از این محل هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: بیش از 10 میلیارد تومان نیز برای احداث جاده اوریه که معادن سنگ تزینی اوریه در آن واقع شده است هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که کل حقوق دولتی 34 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است تا کنون 53 میلیارد تومان از این محل در حوزه زیرساخت معادن هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: وزارت صمت ، سازمان صمت کردستان، استانداری کردستان، سازمان برنامه و بودجه و...به صورت جدی پیگیر هستیم که سهم بیشتری را از این محل برای استان بگیریم.

کسی دنبال ضایع کردن حق معادن کردستان نیست

وی با بیان اینکه دنبال این هستیم که 230 میلیارد تومان به صورت کامل به استان برگردد، عنوان کرد: تاجایکه توانسته‌ایم نگذاشته‌ایم که حقی از استان کردستان ضایع شود البته کسی هم به دنبال تضییع این حق نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان اذعان کرد: وزارت صمت توجه خاصی به زیر ساخت معادن در استان کردستان داشته و نمونه آن هزینه 53 میلیارد تومانی در این زمینه است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت تجارت استان کردستان معادن رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان میلیارد و 500 میلیون تومان معدن و تجارت کردستان رئیس سازمان صنعت میلیارد تومان حقوق دولتی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم گفت: اینها حق مردم است و هرچه مسئولان مربوطه سختگیرتر باشند، هیچ ایراد ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با حجت‌الاسلام موسی فتوحی مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی در دستگاه‌‎های مختلف خدمات ‎رسان اظهارداشت: بنده این را به شما بگویم که برای تقویت گردشگری سلامت و رونق اقتصاد استان، اگر شرایط رفاهی برای زوار به گونه‌ای فراهم شود که اینها بدون فشار اقتصادی بتوانند به زیارتشان برسند، آن زمان است که می توانید امیدوار باشید تحولی در اقتصاد شهر و استان صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم خاطرنشان کرد: بر موضوع معادن خیلی تمرکز و توجه داشته باشید. بنده کسی را متهم نمی کنم زیرا نه فقط قانوناً بلکه شرعاً هم بر ما حرام است اما در هر حال، این را به یاد داشته باشید که اینها حق مردم است و هرچه سختگیرتر باشید، هیچ ایراد ندارد زیرا تکلیف شرعی و وظیفه قانونی شما همین دفاع از سرمایه های ملی و ثروت های استانی است.

وی ادامه داد: ظرفیت نمایندگان مجلس در دوره دوازدهم می تواند برای رفع مشکلات ملی خراسان رضوی تأثیرگذار باشد. باید با ساختار شورای نگهبان هماهنگی کنید تا به صورت منظم، نمایندگان این مردم نسبت به عملکرد خود پاسخگو شوند و در جلسات به شما گزارش بدهند که برای مردم چکار کرده اند و کدام اولویت استان را موردپیگیری قرار داده اند.

چشم انداز روشن توسعه برای خراسان رضوی

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال گذشته و جاری گفت: وصول بیش از 30 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی و 17 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق معادن، درآمدزایی مستقیم برای دولت به میزان بیش از 100 هزار میلیارد تومان و واریز به خزانه به موازات نحوه تأمین آب شرب پایدار استان و نظارت بر سلامت اقتصادی بانک‎ها، چهار مسئولیت نظارتی اداره کل بازرسی در خراسان رضوی است که تمام ظرفیت خود را برای اجرای آن به‎کار گرفته‎اند.

وی بیان کرد: امسال بیش از 22 هزار میلیارد تومان فقط درآمد مالیاتی خراسان رضوی بود که به موازات سرمایه گذاری بیش از 200 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، گردش مالی حدود 400 همتی را در سال فراهم می کند و درنهایت، اثر مستقیم بر اشتغال زایی و توسعه خواهد داشت.

حجت الاسلام فتوحی تصریح کرد: یکی از ایرادات بزرگ شرایط امروز آن است که از ظرفیت ملی نمایندگان استان کمترین استفاده برای پیشبرد اولویت های خراسان رضوی صورت گرفته و منتخبان ملت در هر دوره منحصر در پیگیری موردی مطالبات مردم و اقشار بوده اند. باید این وضعیت اصلاح شود و به همین دلیل، با هر 18 منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم مقرر شده تا صدای واحد اولویت های عمرانی و راهبردی خراسان رضوی باشند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه