Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@19:01:03 GMT

مصباح فرهنگ و جانباز رسانه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۹۹۳

مصباح فرهنگ و جانباز رسانه

در جنگ نرم مصباح یزدی یک جانباز بود. او در برابر استحاله‌های فکری ایستاد و هزینه آن که هتک حرمت و اهانت بود را پذیرفت اما ترکش رسانه ها و گلوله ترور شخصیت این رزمنده جنگ نرم را جانباز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی،‌شخصیت وسیع‌طیفی بود که از یک سو دوست‌دارانش او را چراغ راه خود می‌دیدند و مخالفانش نه تنها او را تکفیر می‌کردند بلکه از هرگونه توهین به او خودداری نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به همین دلیل خیلی ها کلمه ترورشخصیت را با نام مصباح شناختند.

مصباح یزدی تلاش کرد تا از رسانه ها استفاده کند تا عقیده اش را اثبات کند. او در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی نشریه انتقام را منتشر کرد. همچنین در انتشار اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) بسیار تلاش کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری مناظره های تلویزیونی در ابتدای انقلاب یکی از نمودهای فعالیت رسانه ای او بود. مشهورترین این مناظره ها مناظره او با احسان طبری متفکر کمونیست بود که منجرب به بازگشت او به اسلام شد. فعالیتی که بعدا با ایجاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مؤسسه در راه حق، مجموعه باقرالعلوم، طرح ولایت و برگزاری جلسات عمومی برای نقد اندیشه‌های مختلف ادامه یافت.

البته حضور فعال در ستاد انقلاب فرهنگی، سخنرانی ها و کلاس های درس او یک رسانه همیشگی برای پرورش شاگردان و ترویج اعتقادات دینی بود.

نکته قابل توجه این است که او هیچ وقت از رسانه ها برای دفاع از خودش استفاده نکرد. در اوج ترور شخصیت مصباح در دوران اصلاحات، او تنها به دفاع از عقیده اش پرداخت. زمانی که افراد معلوم الحال او را مروج خشونت می نامیدند و کاریکاتورش را در روزنامه ها منتشر می کردند. او در نماز جمعه اسلام واقعی را تبیین می کرد.

مصباح یزدی پس از آنکه هجمه های روزنامه های زنجیره ای را دید با ایجاد نشریه پرتوی سخن به دفاع از دین پرداخت. نشریه ای برای جامعه نخبگانی که در مقابل هجمه ها به دین ایستاد و تبدیل به مکتوبه ای برای افزایش معرفت شد.

مصباح یزدی یک فیلسوف فقیه بود که پس از شهید مطهری تلاش کرد تا جای خالی او را پرکند.

در جنگ نرم مصباح یزدی یک جانباز بود. او در برابر استحاله‌های فکری ایستاد و هزینه آن که هتک حرمت و اهانت بود را پذیرفت. افرادی که هیچ تقوایی نداشتند هر چه ناجوانمردی داشتند را نثار آیت‌الله مصباح یزدی کردند. ترکش رسانه ها و گلوله ترور شخصیت این رزمنده جنگ نرم را جانباز کرد.

اما مصباح یزدی ایستاد. تهمت ها را به جان خرید تا مسیر دین باز شود. او حقیقتاً مصباح بود.

نویسنده: محمدنعیم رستمی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصباح یزدی رسانه ها جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار

 دهقان منشادی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بخشی از این درخواست‌ها نیز یا رد شد و یا متقاضی آن انصراف داده است و بخشی از آن نیز در مرحله صدور مجوز است. 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های یزد، ابرکوه و میبد به ترتیب بیشترین تعداد درخواست مجوز را به خود اختصاص داده اند اظهار داشت: در میان مشاغل، اصناف با بیش از ۱۸ هزار، بیشترین درخواست را داشته اند و مشاغل خانگی با بیش از ۱۴ هزار درخواست و بخش کشاورزی با هفت هزار درخواست در رده‌های بعدی قرار دارند. 
دهقان منشادی از وجود بانک اطلاعات کسب و کار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مجوز‌ها از طریق درگاه ملی و به صورت برخط و در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌شود. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه مهلت دریافت مجوز الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است گفت: صاحبان کسب و کار تار تاریخ یاد شده مهلت دارند در این زمینه اقدام کنند. 

دهقان منشادی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و ... هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند. 

دهقان منشادی گفت: صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است. 

هم اینک بیش از ۵۰ هزار فقره جواز کسب و کار در استان یزد وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۷۵۰ مورد آن الکترونیکی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها
  • هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ها
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری