Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود قنبری (زاده ۱۳۲۱، دامغان) دوبلور، مدیر دوبلاژ برجسته و فعال عرصه سینما در ایران است. از کارهای معروف وی می‌توان به صداپیشگی در نقش لینکلن باروز در سریال فرار از زندان اشاره کرد که علاوه بر صداپیشگی، مسئولیت مدیر دوبلاژ این سریال را نیز بر عهده داشت.

قنبری همچنین در سریال رودخانه برفی مدیریت دوبلاژ را برعهده داشت و به جای مک‌گریگور نیز حرف زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سری نخست کلید اسرار صحبت کرده‌ است. سریال مدیر کل و سه‌گانه بتمن نیز با مدیریت او دوبله شده‌ است.

از کارهای برجسته وی در عرصه گویندگی نقش گروهبان هارتمن در فیلم غلاف تمام فلزی است. فیلم‌هایی نظیر با گرگ‌ها می‌رقصد و دانتون هم از نمونه کارهای او به عنوان مدیر دوبلاژ است.

به تازگی ابوالفضل توکلی، مستندی درباره زندگی این هنرمند برجسته ساخته و محمود قنبری در این مستند، از خاطرات دوران کودکی خود، ازدواجش و شروع کار حرفه ای اش گفته است.

او در بخشی از صحبت‌هایش به خاطره جالب اخراجش از تلویزیون در سال ۱۳۵۰ اشاره می‌کند؛ اینکه بر خلاف همکارش بسیار وقت شناس بوده و سر موقع برای دوبله آثار حاضر می‌شد؛ اما همکار او بسیار دیرتر به محل کار می‌آمد. قنبری هم به این موضوع اعتراض می‌کند و خیلی زود برای مدتی ممنوع الکار می‌شود!

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1476841

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دوبله سینمای مستند تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟

غفوری قائم‌مقام سیما که پیش از این به‌عنوان مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما شناخته می‌شود؛ معتقد است سال ۱۴۰۲ تغییر در شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفت و بنابر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشده است وارد تولید نشود.

به گزارش تسنیم، او می‌گوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریال‌سازی ایجاد شد عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و اکنون بیش از ۱۳۰ فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید قرار دارد و این‌ها نویدبخش فضای خوبی امسال است.

با سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما درباره ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت دنباله‌سازی، سرانجام ساخت سریال «موسی (ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزد‌های سلبریتی‌ها گفت‌و‌گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

ساخت «پایتخت» در دستور کار قرار می‌گیرد؟

* آقای سلیم غفوری! سرمایه‌گذاری روی ساخت سریال‌های طنز و برنامه‌های سرگرم‌کننده جواب داد. آنچه میان سریال‌های امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامه‌تان برای ساخت سریال‌های جدید به‌چه‌صورت است و آیا به‌سمت ساخت سریال‌های طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟

چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده است که از جمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به‌تدریج نام سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

«پایتخت» در حال گفتگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روز‌ها دفتر فیلمنامه کار‌های جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند.

تلویزیون باید بین همه ژانر‌های نمایشی تعادل ایجاد کند

* آیا اولویتی برای پرداختن به ژانر‌های نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟

حتماً اولویت بر آن است در گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه این‌ها نیاز دارد، اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکه‌ها دلزدگی ایجاد می‌شود، باید بین گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد.

کما اینکه همان قدر کار‌های طنز پرمخاطب است که کار‌های تاریخی هم این‌طور است، مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد، مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است، تلویزیون حتماً بین گونه‌های نمایشی تعادل ایجاد می‌کند و این نکته در دستور کار است.

«بچه‌مهندس» یا سریال‌های چند فصله دیگر ادامه خواهند داشت؟

* نکته‌ای درباره نهضت دنباله‌سازی مطرح شد، از نون‌خ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نون‌خ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید، آیا قرار است دنباله‌هایی همچون «بچه‌مهندس» و دیگر چندفصله‌های تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟

باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه‌مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد، حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل‌بعدی‌سازی که در دستور کار ماست، مورد توجه قرار می‌گیرد منتها با طرح و ایده جدید، اگر یک دنباله‌ای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه‌تن‌ها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین می‌برد.

شاید سریال «موسی (ع)» امسال به تولید اصلی نرسد

* صحبت‌ها بر سر شروع تولید سریال «موسی (ع)» است، آیا امسال جلوی دوربین می‌رود؟

الآن سریال «موسی (ع)» در مرحله پیش‌تولید است، تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی (ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود، شاید امسال به تولید اصلی نرسد، اما فرآیند آن دنبال می‌شود.

بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی (ع)» می‌شود؟

* خبر‌هایی در فضای مجازی پخش می‌شود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی (ع)» خواهد بود و حتی نام‌های دیگری هم مطرح می‌شوند؛ صحت دارند؟

هنوز هیچ‌چیز راجع به هنرپیشه‌ها قطعی نیست و به‌نظر من اجازه بدهید کارگردان و تهیه‌کننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفتگو کنند تا به نتیجه برسند.

اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در دستور کار است

* همان‌طور که می‌دانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتی‌ها در تحویل سال توضیحاتی دادند، آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزد‌ها به چهره‌ها که گفته شد در حال انجام است؟ دستمزد چهره‌هایی که میهمان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند یا در سریال‌ها و برنامه‌ها حضور دارند اصلاح می‌شود یا خیر؟

فرآیند آن در حال انجام است، طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزد‌هایی را طلب می‌کنند، البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضا‌های رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به‌شدت تغییر دادند، به‌هرحال اگر قرار باشد این یک‌بام‌ودوهوایی‌ها و دستمزد‌های عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌ها است، اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • متهم: فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...
  • «نون. خ ۵» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین
  • رکوردهای خاص «نون. خ ۵» و «زیرخاکی»