Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طب سوزنی عمل نفوذ و فرو کردن سوزن‌های نازک ، جامد و فلزی است که سپس از طریق حرکات آرام و خاص دست پزشک یا با تحریک الکتریکی فعال می‌شوند. طب سوزنی بخشی از اقدامات قدیمی طب سنتی چینی است. پزشکان طب سنتی چینی معتقدند که بدن انسان بیش از 2000 نقطه طب سوزنی دارد که توسط مسیرها یا مریدیان به هم متصل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسیرها یک جریان انرژی (Qi ، تلفظ "chee") از بدن ایجاد می‌کنند که مسئول سلامت کلی است. اختلال در جریان انرژی می‌تواند باعث بیماری شود. تصور می‌شود که با استفاده از طب سوزنی در برخی نقاط ، جریان Qi بهبود یافته و در نتیجه سلامتی بهبود می‌یابد.

مطالعات نشان داده است که طب سوزنی برای انواع مختلف بیماری‌ها موثر است. طب سوزنی برای همه مناسب نیست. اگر می‌خواهید به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید ، ابتدا آن را با پزشک خود در میان بگذارید و یک پزشک متخصص را پیدا کنید که دارای مجوز و تخصص لازم باشد.

طب سوزنی چه حسی دارد؟

طب سوزنی با استفاده از سوزن‌های نازک و مویی انجام می‌شود. اکثر افراد با وارد کردن سوزن احساس درد کمی می‌کنند. سوزن به نقطه ای وارد می‌شود که احساس فشار یا درد ایجاد می‌کند. سوزن‌ها ممکن است در طول درمان گرم شوند یا جریان الکتریکی ملایمی روی آن‌ها اعمال شود. برخی از افراد گزارش می‌کنند که طب سوزنی به آن‌ها احساس انرژی می‌دهد. برخی دیگر می‌گویند احساس آرامش می‌کنند.

قرار دادن نادرست سوزن می‌تواند باعث درد در طول درمان شود. برای جلوگیری از عفونت باید سوزن‌ها را استریل کرد. به همین دلیل مهم است که به دنبال معالجه یک پزشک متخصص طب سوزنی باشید. FDA سوزن‌های طب سوزنی را تنظیم می‌کند دقیقاً مانند سایر تجهیزات پزشکی تحت روش‌های خوب تولید و استانداردهای یکبار مصرف استریل سازی عاری از عفونت می‌شوند.

به جای سوزن، برخی اوقات اشکال دیگری از تحریک در نقاط طب سوزنی استفاده می‌شود، از جمله:

گرما (انعطاف پذیری)فشار (طب فشاری)اصطکاکمکش (حجامت)تکانه‌های انرژی الکترومغناطیسی چه بیماری‌هایی را می‌توان با طب سوزنی درمان کرد؟

در اینجا شرایطی وجود دارد که افراد به دنبال طب سوزنی هستند ، همه این موارد در صورت دریافت با فرکانس توصیه شده توسط پزشک متخصص طب فیزیکی نتیجه خوبی دارند:

درد اسکلتی - عضلانی

برای شرایط و بیماری‌های مربوط به درد اسکلتی - عضلانی (گردن، فک / TMJ ، شانه ، آرنج، مچ دست، انگشت پا یا انگشت شست، تونل کارپال، کمر، سیاتیک، مفصل ران، زانو، مچ پا ، فاسیاتیس کف پا یا کف پا ، پا و موارد دیگر) - طب سوزنی بسیار خوب است و می‌تواند برای درمان انواع دردهای مفصلی و عضلانی، چه به دلیل آرتروز زانو، بورسیت، التهاب، بیماری‌های خود ایمنی یا سایر بیماری‌ها مانند مورتون نوروما، کیست‌های بیکر، تنوزینوویت De Quervain ، و غیره ایجاد شده باشند، مفید باشد.  کمردرد احتمالاً شماره یک بیماری است که بیشتر از همه و سایر دردها می‌تواند با این روش درمان شود. طب سوزنی به عنوان یک درمان موثر برای کمردرد و به طور کلی برای درد شناخته شده است.

فیزیوتراپیست ها اغلب به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند که طب سوزنی را برای دردهای عضلانی و اسکلتی از جمله دیسک کمر و دیسک گردن امتحان کنند و بسیاری از بیماران قادر به کاهش یا از بین بردن داروهای ضد درد هستند و حتی گاهی اوقات در صورت درمان با طب سوزنی از جراحی جلوگیری می‌کنند.

فشار و استرس

در دنیای مدرن و سریع ما، چه کسی درجه ای از استرس را تجربه نمی‌کند؟ اعم از اینکه مربوط به کار ، مدرسه ، خانواده ، مشکلات بهداشتی یا ترافیک در ساعات شلوغی باشد ، اکثر مردم احساس می‌کنند برخی از استرس‌ها و تنش‌ها را دارند. برای بسیاری از افراد ، استرس می‌تواند ریشه سایر مشکلات مانند بی خوابی ، تنش عضلانی و مشکلات گوارشی باشد. طب سوزنی سیستم عصبی را آرام می‌کند ، و همانطور که برای کاهش استرس شما عمل می‌کند ، می‌تواند به بهبود سایر علائم مرتبط با استرس نیز کمک کند.

اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

 دقیقاً مانند استرس ، اضطراب و استرس پس از سانحه چالش‌های بزرگی برای بسیاری از افراد است. برخی از افراد حملات وحشت ، دشواری خواب ، ضربان تند قلب و یا عدم توانایی در تمرکز را تجربه می‌کنند. طب سوزنی برای تسکین اضطراب ، آرام کردن پاسخ "جنگ یا گریز" و کاهش علائم مرتبط بسیار عالی است.

بی خوابی

چه خوابیدن مشکل باشد و چه خواب ماندن ، درمانگران نکات بسیار خوبی را برای شما به دست آورده اند! طب سوزنی به طور کلی برای خواب مفید است و نکات خاصی وجود دارد که درمانگران از آن‌ها برای مشکلات خاص خواب (مانند استرس یا اختلالات خواب مربوط به یائسگی) استفاده می‌کنند.

ناباروری

بنابراین بسیاری از والدین امیدوار هستند به متخصصانی مراجعه کنند که برای باروری کمک می‌کنند. طب سوزنی به تنظیم جزئی هورمون‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به عنوان یک درمان مستقل یا هم زمان با درمان‌های باروری مانند Clomid ، IUI و IVF برای افزایش احتمال بارداری استفاده شود. همچنین برای کاهش استرس و سلامت کلی مفید است و می‌تواند عوارض جانبی ناراحت کننده داروهای باروری را برطرف کند.

سردرد و میگرن

بسیاری از بیمارانی که میگرن ناتوان کننده ای را تجربه می‌کنند ، نتایج مثبت چشمگیری را با طب سوزنی تجربه می‌کنند. برخی از بیمارانی که روزها از کار یا اوقات فراغت خود را از دست داده اند ، مجبور به دراز کشیدن در یک اتاق تاریک و ساکت شده اند ، با دریافت طب سوزنی به طور منظم توانسته اند از این نوع روزها جلوگیری کرده و زندگی شادتر و پربارتری داشته باشند. طب سوزنی می‌تواند به کاهش دفعات و شدت میگرن و سایر سردردها ، مانند سردردهای تنشی و سردردهای سینوسی نیز کمک کند.

آلرژی

 علائم آلرژی فصلی و محیطی مانند گرفتگی و فشار سینوس ، آبریزش بینی ، عطسه و خارش چشم یا آبریزش چشم را می‌توان با طب سوزنی برطرف کرد. هنگامی که فصل یا قرار گرفتن در معرض این آلرژن ها در اوج است می‌تواند برای پیشگیری یا نگهداری و همچنین برای کاهش علائم استفاده شود.

پشتیبانی بارداری

 در طول بارداری ، طب سوزنی یک درمان ایمن ، طبیعی و موثر برای ناراحتی‌های مختلف است و می‌تواند برای آماده سازی برای یک زایمان سالم و کارآمد مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که بیماران در دوران بارداری هستند، بهتر است از آن‌ها اجتناب شود ، بیماران به دلیل نگرانی‌های مختلف مربوط به بارداری و مشکلات کلی بهداشتی ، اغلب توسط ماماهای خود ارجاع می‌شوند.

فیبرومیالژیا

 تجربه درد مزمن گسترده بسیار چالش برانگیز است. طب سوزنی در کنترل و کاهش درد بسیار خوب است. طب سوزنی بر روی درد عمومی تمرکز دارد و همچنین از نقاطی برای هدف قرار دادن نقاط به خصوص بد استفاده می‌کند. استفاده از طب سوزنی به صورت منظم ناراحتی‌های فیبرومیالژیا را تسکین می‌دهد و همچنین می‌تواند به بهبود خلق و خو و خواب کمک کند ، بنابراین شما احساس سلامتی کلی می‌کنید.

اختلالات گوارشی

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، رفلاکس اسیدی یت GERD ، بیماری التهابی روده (IBD) و سایر مشکلات گوارشی می‌توانند ناراحت کننده و عذاب آور باشند. طب سوزنی می‌تواند به تنظیم و بهبود عملکرد هضم غذا کمک کند، بنابراین شما احساس راحتی بیشتری می‌کنید، علائم حواس شما را پرت نمی‌کند و می‌توانید از زندگی لذت ببرید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طب سوزنی درمان دیسک آرتروز طب سوزنی طب سوزنی بیماری ها سوزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)

 

 

 

منبع : آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن (فیلم) ۳ تکنیک موثر برای درمان سرفه (فیلم) راهکار‌های درمانی برای آبله مرغان (فیلم)

دیگر خبرها

  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب ها
  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها
  • بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)
  • مطالعه و همکاری بین دستگاهی؛ عوامل موثر توسعه گردشگری در سواحل
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود
  • هم افزایی مسئولان در رفع آبگرفتگی‌ها موثر است
  • تمام استرس‌هایمان نوعی وسواس است؟