Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم، محمود تقی پور در این زمینه افزود: اجرای این دوره‌ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام شده است.

وی اضافه کرد: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، این اداره کل در ۹ ماه گذشته ۵۰ هزار و ۲۱۸ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را در ۱۶ دوره آموزشی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی،‌ خیاطی نازک‌دوز، شهروند الکترونیکی، سازنده محصولات نمدی، بافنده پوشاک دومیل، پرورش گیاهان آپارتمانی، کارور word، پرورش زنبور عسل، پرورش‌دهنده گوسفند و پرواربندی بره به متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هفت روستای قم ارایه شد.

تقی پور بیان کرد: از کل تعداد مهارت آموزان در ۹ ماه امسال، ۱۶۰نفر زن و ۱۴۵ نفر مرد بودند.

وی ضمن تاکید بر موثر بودن آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستایی، گفت: با ارایه این آموزش‌های مهارتی علاوه بر توجه به گروه‌های محروم حاشیه‌ای، روستاییان و کشاورزان و توانمند نمودن و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خوداشتغالی فراهم می‌شود.

وی افزود: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلان بخش کشاورزی و روستایی، فارغ‌التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی گفت: پارسال در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۱۳ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که از این تعداد ۹۰ هزار و  ۳۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.


وی افزود: آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بیش ۳۵۰ حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان و درقالب ۱۱ مرحله اجرا شد.  


ملایی هزاروندی ادامه داد: با راه اندازی ۲۴ مرکز آزمون آنلاین، استان خوزستان در سال گذشته ۶۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد نشان می‌دهد.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و آنلاین است.


گفتنی است در خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یکهزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • ۴۴ هزار دانش آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند
  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان