Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب ساسان نژاد کارشناس ارشد آموزش شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دوره‌های آموزشی کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز که از سوی این شرکت به حفار مردان ارائه می‌شود به طور کامل منطبق با استاندارد‌های روز بین المللی است.

او با بیان اینکه این دوره‌ها سال‌های متمادی در سطوح مختلف به صورت حضوری از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ارائه می‌شد، افزود: در پی شیوع ویروس کرونا، برای پیشگیری از وقفه در آموزش، استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساسان نژاد اظهار داشت: آموزش تخصصی کارکنان در صنعت نفت همواره مورد اهتمام ویژه قرار داشته و دارد و شرکت ملی حفاری ایران از سال ۱۳۶۳ با ایجاد مرکز تکنولوژی حفاری، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در رابطه با پرورش نیرو‌های متخصص و کارآزموده و روز آمدی و افزایش سطح آموزش‌های فنی و تخصصی کارکنان برنامه ریزی و در قالب برنامه‌های مدون اجرایی کرده است.

او که از مدرسان مورد تایید آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران در زمینه تدریس مبانی و دستورالعمل‌های کاربردی در ارتباط با کنترل فوران چاه‌ها (IWCF) است، بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها جزو الزامات این مرکز است که شامل همه مدیران، روسا، مسئولان و کارکنان مرتبط با عملیات حفاری اعم از دکل و خدمات جانبی پیرامونی آن می‌شود.

کارشناس ارشد آموزش حفاری شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: با صراحت می‌توان ادعا کرد که برگزاری دوره‌های آموزش کنترل فوران چاه از سوی این شرکت نقش بسیار مهمی در انجام ایمن عملیات حفاری با وجود ریسک بالای کار داشته و در نتیجه فراگیری آموزش‌ها و معلومات فنی کارکنان موارد متعدد فوران و نشت نفت و گاز در هنگام حفاری پیش از رسیدن به مرز بروز حادثه تحت کنترل قرار گرفته و با رفع اشکال کار در کمال سلامت دنبال شده است.

او با تاکید بر اینکه در موضوع فوران‌ها اولین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه تلقی شود، گفت: فوران چاه در صورت کنترل نکردن به موقع می‌تواند آسیب‌های جدی برای کارکنان، تجهیزات، محیط زیست پیرامونی و مخزن رقم بزند که با شناخت رفتار چاه، بررسی و دقت عمل در روند عملیات، برخورداری از دانش فنی و آشنایی با راهکار‌های علمی، تخصصی و تجربی و اخذ تصمیم به موقع، از چنین حوادثی پیشگیری و ممانعت به عمل می‌آید.

ساسان نژاد با بیان اینکه اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت با هماهنگی و هم افزایی با آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران از تمام ظرفیت‌ها برای آموزش‌های تخصصی از جمله کنترل فوران استفاده می‌کند، بیان داشت: وجود اساتید مورد تایید صنعت نفت، فضای مناسب، برخورداری از تجهیزات آموزشی به ویژه دو دستگاه شبیه ساز حفاری ثابت و پورتابل و استفاده از منابع آموزشی روز جهان موجب شده که شرکت ملی حفاری ایران سهم بسزایی در مباحث آموزشی در صنعت نفت ایفا نماید.

او اظهار کرد: فراگیران در این دوره‌ها به صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینند و در فضای شبه واقعی حساسیت‌ها و خطرات را لمس و با راهکار‌هایی که بتوانند در مواقع حادثه بهترین عکس العمل و تصمیم را با حداقل هزینه اتخاذ نمایند، آشنا می‌شوند و همین مساله موجب شده که این آموزش‌ها مورد اقبال مجموعه کارکنان و شرکت‌ها قرار بگیرد.

ساسان نژاد تصریح کرد: با همه گیری ویروس کرونا و اتخاد تدابیر پیشگیرانه برای مهار این ویروس و مقابله با آن بحث آموزش‌های مجازی به جد مورد اهتمام در جوامع مختلف قرار گرفته و ملی حفاری نیز به منظور اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی، این تهدید را به فرصت تبدیل و کاربست بستر فضای مجازی را برای استمرار آموزش‌ها و ممانعت از ایجاد وقفه در آن در دستور کار قرار داده است.

کارشناس ارشد آموزش حفاری شرکت ملی حفاری ایران افزود: در همین ارتباط با اعلام اسامی در رده‌های شغلی و واجدین شرایط در سمت‌های مختلف، دوره‌ها در سطوح ۲، ۳ و ۴ طبق ضوابط استاندارد برنامه ریزی و به صورت حداقل ۳ دوره در هفته برگزار می‌شود و فراگیران رو در رو و از طریق تصویری آموزش و مورد پرسش و پاسخ و رفع اشکال قرار می‌گیرند و در پایان دوره با نظارت آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران در آزمون پایان دوره شرکت و در صورت قبولی گواهینامه با اعتبار دو سال دریافت خواهند کرد.

او با بیان اینکه این آموزش‌ها ضبط و قابل دسترسی برای کارکنان است و در همین حال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، آموزش و آزمون عملی با شبیه ساز در سطوح ۳ و ۴ نیز برگزار و فراگیران بر اساس جداول آموزشی مدون و برنامه ریزی شده در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، بیان کرد: اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران آمادگی دارد که نسبت به ارائه این دوره‌ها برای شرکت‌های داخلی و همچنین متخصصان و کارشناسان شرکت‌های نفتی در سایر کشور‌ها اقدام نماید.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوران چاه دوره آموزشی چاه نفت و گاز شرکت ملی حفاری ایران کنترل فوران چاه دوره ها ساسان نژاد آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل استاندارد استان در خصوص نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت سی ان جی استان گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی نازل‌های سوخت عرضه سی ان جی به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند تا از نظر کمّی از هر گونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان در خصوص حمایت از حقوق ایشان، جلوگیری شود.

دستورانی افزود: تا پایان سال گذشته ۱۰۵ نازل سوخت در شهرستان‌های استان بصورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفتند که با توجه به برنامه مصوب ابلاغی استانی از سوی سازمان ملی استاندارد در سال گذشته، درصد تحقق کامل برنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آزمون نازل‌های مستقر در جایگاه‌های سوخت با همکاری آزمایشگاه‌های همکار و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود، گفت: اطمینان از صحت و سلامت عملکرد نازل‌های سوخت مطابق با معیار‌های استاندارد از اهداف انجام آزمون‌های دوره‌ای نازل‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندار خراسان جنوبی با تاکید براین که گزارشات مردمی نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده ایفا می‌کند، از هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوخت گیری از طریق سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۷، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات مردمی این اداره کل اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی