Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید عزت اللهی به تمجید از علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی پرداخت

سعید عزت اللهی هافبک ایرانی وایله بولد کلاب دانمارک درباره تیم ملی، لژیونرهای ایرانی در قطر، اسکوچیچ، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و ... صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، گفتگوی سعید عزت اللهی هافبک ایرانی تیم وایله با پادکست گل بزن را در زیر می خوانیم:

تزریق واکسن کرونا در دانمارک شروع شده است

همه دنیا درگیر این بیماری بوده اند و هر کشوری درگیر این بیماری بود و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم راه حلی پیش بیاید که این ویروس ریشه کن شود و مردم در کنار هم زندگی کنند. رشد ابتلای افراد به بیماری در دانمارک نیز دو ماهی رو به افزایش بود و چند روزی است که تزریق واکسن را در این کشور آغاز کرده اند.
در حال حاضر در اردوی تدارکاتی در تیم هستیم و دو جلسه در روز و حتی بعضی روزها سه جلسه در روز تمرین می کنیم. بازی نخستمان با تیم AGF است که یکی از تیم های خوب دانمارک است و همیشه جزو تیم های بالای جدول بوده است. ما تیم جوان و کم تجربه ای داریم و روی ضعف هایمان کار می کنیم که ان شالله در پایان فصل یک رتبه خوب را کسب کنیم.

تمرین با تیم اصلی اتلتیکو تجربه بزرگی بود

قطعا تصمیم به حضور در اسپانیا تصمیم سخت و بزرگی بود و در آن زمان، لژیونرهای کمی داشتیم. فکر می کنم در آن زمان فقط علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در اروپا حضور داشتند. من تا آن سن، هرگز بدون خانواده ام زندگی نکرده بودم. مشکل زبان و محیط جدید سختی های زیادی داشت. ولی اکنون قدر آن زمان را می دانم چرا که تمرین با تیم اصلی اتلتیکو تجربه خیلی بزرگی بود. تمرین با بازیکنانی که من تا آن زمان فقط در تلویزیون آنها را دیده بودم. ولی حضور در اتلتیکو و تجربه ای که در آنجا بدست آوردم، خیلی جاها به من کمک کرد.

حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال قطر اشتباه است

ما بازیکنان خوبی در پست هافبک دفاعی داریم ولی خیلی به این پست توجه نمی شود. به نظر شما استعدادیاب ها وقت می گذارند لیگ ایران را دنبال کنند؟ هیچ موقع اینکار را نمی کنند و استعدادها تنها در مسابقات ملی و آسیایی می توانند خودشان را نشان دهند. متأسفانه فوتبال قطر در این سال های اخیر خیلی از بازیکنان با استعداد ما را جذب کرده است که شاید یکی از دلایل حضور بازیکنان ایرانی در قطر، مسائل مالی است.

خدا مهدی طارمی را خیلی دوست داشت

مهدی طارمی از قطر به فوتبال اروپا آمد. من معتقد بودم که طارمی همیشه بازیکن زهردار خوبی بوده است و اکنون در باشگاه بزرگی بازی می کند. چه بسا بازیکنانی که در این سالها فوتبال قطر را انتخاب کردند، می توانستند در فوتبال اروپا این پله ها را طی کنند. به نظر من خدا مهدی طارمی را دوست داشت و خوش شانس بود. چرا که می دانم مربی او در تیم ریو آوه با شناختی که از مهدی طارمی در جام جهانی داشت و با مشاوره هایی که کارلوس کی روش گرفته بود، او را انتخاب کرد. وگرنه مهدی طارمی به قطع به خاطر حضور در فوتبال قطر انتخاب نشد و به خاطر درخشش در تیم ملی با لیاقت به فوتبال اروپا ترانسفر شد.

بیرانوند یکی از بهترین گلرهای بلژیک خواهد شد

بیرانوند توانایی و استعداد زیادی دارد و لیاقت حضور در یک تیم خیلی خوب اروپایی را دارد. او پس از جدایی از پرسپولیس باید بداند که آن حمایت و اسم و رسم را فراموش می کرد و باید قبول می کرد که در این فضای جدید فقط توانایی های خودش به او کمک می کند. اگر زودتر با شرایط وفق پیدا کند و اعتماد به نفسش را بدست بیاورد، می تواند موفق شود و قطعا یکی از بهترین گلرهای لیگ بلژیک می شود.

 

مردود شدن گلم به اسپانیا، چند ماه من را درگیر کرد

این قضیه مردود شدن گل من به اسپانیا به حدی بار روانی داشت، من چندین ماه تحت فشار این قضیه بودم. لحظه ای که گل زدم، تمام تلاش های آن چندین ماه از جلوی چشمانم رد شد. به هیچ چیزی نمی توانستم فکر کنم. بعد از گل از ته دل و تمام وجودم فریاد کشیدم چرا که در آن چندین ماه خیلی سختی کشیدم. فکر میکنم گل ما به اسپانیا سالم بود. شاید آنها نمی خواستند ستاره های چند میلیون دلاری که در ترکیب تیم های بزرگ هستند، زود از گردونه رقابت ها خارج شوند.
قطعا چیزی که مهم است، این گل تا سالیان سال در ذهن خودم و خیلی از مردم بماند. چرا که بعد از بازی ویدیوهای زیادی دیدم که مردم با آن گل خوشحال شدند و حسرت خوردم چرا این گل مردود شد. سخت تلاش میکنم دفعه بعد یک شادی پایدار برای مردم بسازم. بعد از بازی با اسپانیا تمام مردم به تیم ملی افتخار کردند. ما مقابل تیم کوچکی بازی نکردیم. قبل از بازی خیلی ها تصور می کردند ما 4 گل از اسپانیا می خوریم و از پرتغال نیز می بازیم و شاید با مراکش مساوی کنیم. من در آن زمان گفته بودم که می توانیم شگفتی ساز شویم و حتی مقابل اسپانیا مساوی کنیم. اگر آن گل اتفاقی را از اسپانیا نمی خوردیم، می توانستیم مساوی کنیم و چند فرصت خوب را از دست دادیم ولی خب این نیز از زیبایی های فوتبال است.

با بدشانسی و مصدومیت از ترکیب ردینگ خارج شدم

بعد از جام جهانی من از تیم های استاندار لیژ، کلاب بروژ، المپیاکوس یونان، اوپن بلژیک و ردینگ انگلیس پیشنهادهایی داشتم. چون من با روستوف قرارداد داشتم، در این میان نمی توانستم تصمیم بگیرم و مسئولان باشگاه باید در این زمینه تصمیم نهایی را می گرفتند. تا جایی که من در جریانم، با کلاب بروژ بر سر قیمت به توافق نرسیدند. از آنجایی که برای من مهم بود در باشگاه بعدی بتوانم بازی کنم و فضایی باشد که به توانایی های من ایمان داشته باشند و بتوانم خود را نشان دهم، به ردینگ رفتم. مربی این تیم حتی با من تماس گرفت و روستوف حتی من را به صورت دائمی نفروخت و به شکل قرضی به ردینگ رفتم.
در ردینگ همه چیز خوب شروع شد و به عنوان بازیکن ثابت بازی کردم و همه از من راضی بودند و در دیدارهایی که به میدان رفتم خیلی خوب ظاهر شدم. سپس به یک اردوی تیم ملی دعوت شدم و متأسفانه در تمرینات تاندون هیپ پایم پاره شد و به انگلیس برگشتم و پس از MRI و صحبت با چند دکتر متخصص، مبنا بر این شد 8 تا 10 هفته از تمرینات به دور باشم. یکی از بزرگترین بدشانسی های دوران فوتبال من بود چون در اوج آمادگی بدنی و اوج فوتبالم قرار داشتم. بعد از این مدت خیلی به بازگشت به تمرینات گروهی بودم که متاسفانه دوباره از آن ناحیه مصدوم شدم و جام ملت های آسیا را نیز از دست دادم. بازیکنان بزرگ نیز به این مصدومیت های بدموقع دچار می شوند. اتفاقی بود که رخ داد تنها می توانستم با تمام وجود ریکاوری کنم.

 

با اسکوچیچ به صعود امیدواریم

با توجه به شناختی که از آقای اسکوچیچ داشتم، می دانستم مربی است که از لحاظ بار فنی در سطح خوبی قرار دارند چرا که با تجربه ای که در ملوان با ایشان داشتم، می دانستم که بار فنی خوبی دارند. ایشان مربی هستند که چه در بحث آنالیز تیم حریف و چه در بحث تاکتیکی سخت تلاش می کنند و به تیم ملی می توانند کمک کنند. خدا را شکر در این چند بازی اخیر، روند تیم ملی خوب بوده است. نمی گویم روی ماکسیمم توانایی هایمان بوده ایم چرا که برای رسیدن به طرز تفکر مربی و پیاده کردن تاکتیک های مدنظر او به زمان نیاز داریم ولی تا حدودی توانسته ایم به آن تغییراتی که نیاز داشته ایم برسیم و کمی هم بدشانسی و کرونا باعث شد بازی تدارکاتی زیادی نداشته باشیم. اما با این کادرفنی جدید خیلی امیدواریم در 4 بازی باقیمانده حداکثر امتیازات را کسب کنیم و به مرحله بعد صعود کنیم.

جنگندگی به تیم ملی برگشته

برای صعود به جام جهانی باید ابتدا آن اعتماد به نفس و حس پیروزی شدنی که همیشه در وجود تیم ملی بود را برگردانیم. بعد از آقای کی روش این حس را از دست دادیم ولی با وجود آقای اسکوچیچ و روحیات او آن حس جنگندگی و خودباوری به تیم بازگشته است و مطمئنم با تمام احترامی که برای بحرین و عراق قائلم، فکر نمی کنم بتوانند از ما امتیازی کسب کنند و امیدوارم در بازی های باقی مانده بتوانیم امتیازات لازم را کسب کنیم و به دور بعد صعود کنیم.

اخبار داغ 

مهدی تاج به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان ایرانمهر بستری شد / عکس پرسپولیس جایگزین اوکلند سیتی نمی شود مرد بی غیرت برای تجاوز جنسی به زنش 8 مرد اجیر کرد آلوارو موراتا: به فرزندانم خواهم گفت که در کنار کریستیانو رونالدو و دیبالا بازی کرده ام سر الکس فرگوسن: عملکرد لیورپول طی دو فصل اخیر باعث شده بابت بازنشستگی ام خدا را شکر کنم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سعید عزت اللهی مهدی طارمی فوتبال قطر آن زمان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معجزه بارسا: بهترین فصل فلیکس در اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و یکم لالیگا روبه‌روی کادیز به میدان رفت و موفق شد این تیم را در ورزشگاه خانگی‌اش با نتیجه 0-1 شکست دهد و اختلاف امتیازش با رئال مادرید را همچنان حفظ کند. 

فلیکس تک گل ارزشمندی را در این دیدار برای بارسا به ثمر رساند و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. او با یک ضربه برگردان زیبا و تماشایی توپ را وارد دروازه کرد تا جواب اعتماد ژاوی را به خوبی داده باشد و نشان دهد که شایستگی حضور در زمین را دارد. 

این ستاره پرتغالی در آخرین روز پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته از اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوست و تا به حال موفق شده است 10 گل برای این تیم به ثمر برساند که بهترین رکورد او از زمان حضور در فوتبال اسپانیا در سال 2019 است. 

این بازیکن امیدوار است که عملکرد خوبش در این تیم تا پایان فصل هم ادامه پیدا کند و مدیران این باشگاه مجاب شوند که او را به‌صورت قرضی یا با قراردادی دائمی از اتلتیکو به خدمت بگیرند چون تمایلی به بازگشت دوباره به این باشگاه ندارد.

دیگر خبرها

  • اتلتیکو به دنبال انتقام/ کار سخت پاری سن‌ژرمن در اسپانیا
  • پیش بازی دورتموند - اتلتیکو مادرید؛ برداشت دوم از قصه نبرد نمایندگان آلمان و اسپانیا
  • رسمی؛ رائول گارسیا از فوتبال خداحافظی می‌کند
  • کاپیتان و ملی‌پوش اسبق: من هم اگر جای کاپیتان استقلال بودم، همان کار را می‌کردم
  • جام عجیب به لژیونر ایران رسید | سوپرشیلد بالای سر رفت! + عکس
  • معجزه بارسا: بهترین فصل فلیکس در اسپانیا
  • خلاصه بازی بارسلونا و کادیز + فیلم
  • خلاصه بازی رئال مادرید و مایورکا + فیلم
  • خلاصه بازی اتلتیکو مادرید 3-1 ژیرونا (لالیگا اسپانیا - 2023/24)
  • جنجال داوری در اسپانیا: خیرونا در اوج خشم! (عکس)‏