Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@14:41:40 GMT

شماره دوم دوفصلنامه «جامعه مهدوی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۰۳۹۵

شماره دوم دوفصلنامه «جامعه مهدوی» منتشر شد

دومین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی «جامعه مهدوی» به همت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، دومین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی «جامعه مهدوی» مربوط به پاییز و زمستان 1399 منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:jm.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

isca.ac.ir نمایه گردید.

 

«شناسایی راهبردهای مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران در مدیریت فرهنگ انتظار در اندیشه حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای دام ظله» نوشته محمد قبادی و غلامرضا بهروزی‌لک، «تبیین و شرح حکمت و کارکرد غیبت از دیدگاه امام خامنه‌‌ای مدظله‌العالی» به قلم محمدهادی همایون و «چشم‌انداز جامعه منتظر در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه اللّه» اثر رحیم کارگر از جمله مقالات این شماره است.

 

همچنین «پیش‌فرض‌های نظام‌سازی (نظام اسلامی) در جامعه منتظر بر اساس اندیشه رهبر معظم انقلاب» به قلم نجفعلی غلامی، «علل اوج‌گیری مهدی‌پژوهی و مهدی‌ستیزی در غرب و راه‌های مقابله با آن در پرتو نظرات حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای» نوشته زهیر دهقانی، «موقعیت و جایگاه روحانیت در جامعه منتظر» اثر رضا عیسی‌نیا و «مؤلفه‌های اصلی انتظار و فطری‌بودن حقیقت آن» نوشته محمدمهدی اعتصامی از دیگر مطالبی می باشد که در این شماره منتشر شده است.

 

دوفصلنامه جامعه مهدوی در بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)، پایگاه استنادی سیویلیکا (Civilica)، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پرتال جامع علوم انسانی، سامانه نشریه: jm.isca.ac.ir، کتابخوان همراه پژوهان (pajoohaan.ir) و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوفصلنامه جامعه مهدوی مهدویت حوزه علمیه جامعه مهدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهرکرد: حرمت روز شهادت امام علی(ع) حفظ شود

امام جمعه شهرکرد گفت: حریم وحرمت روز شهادت حضرت علی (ع) رعایت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ماه مبارک رمضان و استفاده هر که بیشتر از این ماه مبارک، اظهار داشت: در این ماه طبق فرموده پیغمبر اکرم، درب‌های بهشت به روی روزه‌داران باز است، از خدا بخواهیم که این درب‌ها تا پایان سال باز باشد.

وی با بیان اینکه ما آنچنان باید بر نفس خود مسلط شویم تا در تمام حرکات اجتماعی و انقلابی، منفعت‌محور حرکت نکنیم، گفت: تاریخ با این مسئله منفعت‌محوری و منفعت‌طلبی مواجه بوده که باعث انزوا و بروز مشکلات عدیده در جامعه شده است، به جای منفعت‌محوری باید جامعه‌محور و اسلام‌محور و انقلاب‌محور حرکت کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید دید منفعت جامعه و انقلاب و دین خدا چه چیز را اقتضا می‌کند، آن وقت منفعت خود را نیز ایثار باید کرد، مطرح کرد: هر چه بتوان بیشتر از منفع خود عبور کرد، هم به خدا نزدیک شدیم و هم به رشد جامعه اسلامی کمک کرده‌ایم، منفعت‌محوری آفت است، چه منفعت شخصی و چه منفعت گروهی باشد.

نکونام با اشاره به لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) عنوان کرد: حریم و حرمت روز شهادت حضرت علی (ع) باید حفظ شود. در سه شب لیالی قدر لازم است که عرصه‌هایی را فراهم برای خود کرد،آنچه که در این شب‌ها مهم است، خلوت کردن واقعی و دل سپردن به خداوند متعال است. هر چه نصیب انسان می‌شود، از دل‌های شکسته است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران، افزود: مردم با رای خود این نظام اسلامی را شکل دادند، امام راحل (ره) معتقد بود که مردم باید بیایند پای صندوق رای و مشخص کنند و نظر خود را صریح اعلام کردند که مردم هم آمدند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. هر که نقش مردم را کم‌رنگ کند، حتما انقلابی نیست و نگاه جمهوری اسلامی را ندارد، مردم رکن انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به روز جهانی کودک، افزود: با توجه به جنایاتی که علیه فلسطینیان می‌شود، جهان باید متوجه این جنایات شود. حضرت علی (ع) در نامه 47 نهج‌البلاغه که در همین شب‌ها نوشتند به درستی بیان کردند که مسلمان باید نسبت به ظالم کینه داشته باشد و یاری‌گر مظلوم در هر کجا باشد و همچنین دل‌های مسلمانان باید نزدیک به هم باشند. روز قدس روز نشان دادن کینه نسبت به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است. امریکا و سازمان ملل به روز جهانی کودک اهمیت می‌دهند اما به جنایات علیه کودکان فلسطینی و کودک‌کشی‌ها کاری ندارند.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط علی(ع) بنا شد | قدر نظام را بدانید
  • امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی (ع) بنا نهاده شد
  • امام جمعه شهرکرد: حرمت روز شهادت امام علی(ع) حفظ شود
  • تلاش برای خودسازی در شب های قدر
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره بخار آب حمام برای روزه‌دار
  • ثروت و قدرت در جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است
  • نکونام: مردم‌محوری مهمترین مسئله در نظام اسلامی است
  • حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی است
  • دیدار زیاد النخاله با رهبر انقلاب
  • دیدار زیاد نخاله با رهبر انقلاب