Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@22:03:10 GMT

اسرائیل، شراب و زیتون به امارات صادر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۰۵۴۷

صراط: امارات بلکه برخلاف کشور‌های اروپایی برچسب "از سرزمین اسرائیل" (from the land of Israel) را روی این محصولات قرار داده است. برچسب "از سرزمین اسرائیل" به معنای ساخت یک محصول در شهرک‌های اسرائیل واقع در اراضی اشغال شده از خاک فلسطین است.

عصر ایران نوشت: کشور‌های اروپایی اسرائیل را مجبور کرده اند که بر روی کالا‌هایی تولیدی شهرک‌های اسرائیلی در مناطق فلسطینی کرانه باختری و قدس شرقی (بخش شرقی قدس)، برچسب‌های مخصوص بزند تا مشتریان اروپایی بتوانند این کالا‌ها را تشخیص بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از نظر اروپا و سازمان ملل متحد، این شهرک‌های اسرائیل در مناطق "اشغال شده" از خاک فلسطین بنا شده اند در نتیجه غیرقانونی هستند و کالا‌های تولید شده در این مناطق هم باید تفکیک شوند و نمی‌توانند برچسب "ساخت اسرائیل" داشته باشند.

رویترز در این باره نوشت: برخی از صاحبان و رهبران مشاغل در شهرک‌های اسرائیلی می‌گویند که شراب تولید شده در شهرک‌های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن به زودی با برچسب "از سرزمین اسرائیل" برای فروش به امارات متحده عربی صادر خواهد شد.

فلسطینی‌ها توافق برای چنین صادراتی را محکوم کرده‌اند.

اسرائیل توافق لازم برای واردات شراب و روغن زیتون تورا و همچنین عسل شرکت "پارادایس هانی" در شهرک "هرمس" کرانه باختری را برای امارات امضا کرده است.

پس از رسمی شدن روابط خارجی بین امارات و اسرائیل بطری‌های شراب "تورا"ی شهرک "Rehelim" اسرائیل در انبار فروشگاه‌های امارات وجود دارد، اما هنوز بر روی قفسه‌های فروش قرار نگرفته است. امارات و اسرائیل در پایان سال میلادی گذشته و با میانجگری آمریکا به صورت رسمی روابط میان خود را عادی سازی کردند.

مالک شراب‌سازی اسرائیلی در این باره به رویترز گفت که این صادرات نشان داد که روابط جدید اسرائیل- امارات تا شهرک‌های واقع در اراضی تسخیر شده پس از جنگ ۱۹۶۷ در کرانه باختری رود اردن گسترش یافته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اسرائیل شراب زیتون امارات صادرات صراط شهرک های اسرائیل کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ مریم برزنونی گفت: به زودی فصل برداشت آغاز می‌شود و کمباین داران از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت فرصت دارند، برای تایید سلامت کمباین‌های خود به مراکز معاینه فنی که مورد تایید جهاد کشاورزی است، مراجعه کنند.

برزنونی ادامه داد: معاینه فنی به عنوان ضرورتی برای کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که برای تسهیل در روند معاینه فنی کار بررسی مکانیزاسیون کشاورزی را متخصصان نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌دهند، افزود: این کارشناسان که تعداد آنها ۴۰ نفر است از دانش آموختگان رشته ماشین آلات کشاورزی هستند و یک ماه فرصت دارند بیش از ۳ هزار کمباین را معاینه کنند.

رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی گفت: در سه شهرستان کردکوی بندرگز و گمیشان تعاونی کمباین داران تشکیل شده است و اعضای این تعاونی‌ها نیز همراه با کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی کار بررسی این ماشین آلات را انجام می‌دهند.

برزمینی خاطرنشان کرد: استان گلستان بعد از استان فارس، بیشترین کمباین را داراست که برای بیش از ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: تا زمانی که فصل برداشت محصولات کشاورزی در گلستان به اتمام نرسیده است، جهاد کشاورزی مجوز خروج از استان را به کمباین داران نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • ضربه‌هایی که اسرائیل از آغاز طوفان‌الاقصی به خود زد
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند