Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حبیب اسدالله نژاد اظهار داشت: مصوبه ستاد تنظیم بازار برای هر کیلوم مرغ گرم 20 هزار و 400 تومان است ضمن اینکه پس از این مصوبه، افزایش 20 درصدی قیمت سویا 50 درصد قیمت جوجه یک روز و 14 درصدی قیمت ذرت نیز به تصویب همین ستاد رسیده است، با این حال شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ موجود در مرغداری‌ها را با قیمت 18 هزار و 700 تومان برای خط یک کشتار و 19 هزار و 500 تومان برای خط دو کشتار خریداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع در عمل باعث ضرر حداقل سه هزار تومانی واحد‌های مرغداری می‌شود که با لحاظ افزایش قیمت مولفه‌های تولید این رقم به حداقل 5 هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی افزایش دوباره قیمت مرغ/ علت گرانی روزافزون گوشت مرغ

اسدالله نژاد خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که دولت قیمت مرغ گرم و زنده را اصلاح نمی‌کند، این در حالیست که قیمت مولفه‌های تولید افزایش یافته و برای جلوگیری از ضرر مرغداران اصلاح این قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار ضروری است.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی تولید برای مرغداران به صرفه نیست، احتمال ایجاد وقفه دیگر در تولید مرغ با کاهش جوجه ریزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم ستاد تنظیم بازار برای جبران خسارت مرغداران و جلوگیری از زیان بیشتر آن‌ها قیمت این محصول را اصلاح کند و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ مازاد را با قیمت مصوب از مرغداران خریداری کند تا به این ترتیب از تولید حمایت شود و از ایجاد بحرانی دیگر در بازار مرغ جلوگیری شود.

منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 افزایش قیمت ها مرغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه تولید مرغ در ماه های اخیر بی سابقه بوده است گفت: برای جبران مازاد تولید نیازمند تامین ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی از محل تولید داخلی و صادرات هستیم. - اخبار اقتصادی -

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تعداد جوجه ریزی مرغ گوشتی در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتیب 144 میلیون قطعه، 152 میلیون قطعه،   150میلیون قطعه و 145 میلیون قطعه بوده که در تاریخ تولید مرغ در کشور بی سابقه است.

وی افزود: به دلیل فراوانی تولید، از اوخر بهمن ماه سال قبل شاهد کاهش قیمت مرغ زنده هستیم که باعث ضرر و زیان واحدهای مرغ گوشتی در کشور شده است و در صورتی که ادامه دار باشد باعث دلسردی واحد های تولیدی و از دور خارج شدن آنها می‌شود و می‌تواند کمبود تولید را تکرار کند.

هشدار جهاد کشاورزی: گران‌فروشی جوجه یک‌روزه ممنوع + سند

وی اظهار داشت: در ماه های گذشته نرخ مصوبی برای مرغ تعیین نشده که اقدام مناسبی است و بازار مرغ شرایط  آرامی را تجربه کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: تولید بر مصرف غلبه کرده است و باید شرایطی فراهم شود که شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را از محل تولید داخلی فراهم کند و همچنین شرایط صادرات این مرغ مازاد فراهم شود.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 64 هزار تومان است اما این محصول در بازار 53 تا 56 هزار تومان به فروش می رسد.

ابراهیمی گفت: در سال جاری هزینه‌های جاری افزایش یافته اما قیمت مرغ زنده در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است و سود عادلانه ای برای مرغدار ندارد.

وی گفت: میزان جوجه ریزی در فرودین حدود 135 میلیون قطعه خواهد بود که آن نیز به دلیل شرایط خاصل و تعطیلی‌های زیاد در این ماه است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشورگفت: نرخ خرید هر کیلوگرم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام 85 هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغدار دارد و حجم خرید آن با توجه به تولید مازاد، کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟