Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاضی طهرانی گفت: در میان بشریت انسان های بزرگی دارای القاب و اسمائی هستند که ازطریق معنای آن می توان پی به خصوصیات وجودی آنها برد، حضرت زهرا (س) یکی از آن افرادی هستند که با شناخت القاب، اسماء و کنیه ایشان می توانیم پی به ساحت وجودی ایشان ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حضرت فاطمه زهرا(س) اگرچه در زمانه ای به دنیا آمدند که دختر را ابتر می دانستند اما ایشان خصلت هایی دارند که در هر زمانه راه گشای مشکلات و نشان دهنده مسیر رسیدن به خوشبختی و سعادت است، ایشان نه فقط برای زن ها بلکه برای مردان و تمام آحاد جامعه الگویی تمام عیار هستند و هر فردی چه در زندگی فردی، اجتماعی و زناشویی می تواند رفتارها و سکنات ایشان را الگوی خود قراردهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت این بانوی بزرگ اسلام بهانه ای شد تا اندکی پی به خصوصیات حضرت زهرای مرضیه(س) ببریم هرچند که ایشان مختص به یک روز و ایام به خصوصی نیستند و شناخت ایشان سال ها زمان می برد اما می توانیم در همین مدت اندک برخی از ویژگی های رفتاری و اخلاقی این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهیم، حتی اسماء ایشان نیز خیرات و برکات زیادی دارد و ما را به آن سمتی می برد که بتوانیم در مسیر رشد و هدایت قرار بگیریم.

در همین رابطه مریم ریاضی طهرانی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با هرمز اظهار کرد: در جامعه اسلامی الگوی تمام عیاری داریم که حضرت زهرای اطهر(س) است و بنده خدا، بنده ای است که اطاعت از حضرت حق دارد بنده خدا فقط به عشق این بلند می شود که ببیند چه رفتار و حرکت و  پوششی را خداوند می پسندد تا همان را انجام دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) نیز دو روایت وجود دارد که احادیث اهل سنت ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر(ص) مصادف با ۱۳ جمادی الاول است و در روایات اهل تشیع ۹۵ روز پس از رحلت رسول اکرم(ص) و مصادف با ۳ جمادی الثانی است، این فاصله زمانی «ایام فاطمیه» نام گرفته است و درک این ۲۰ روز نیاز به سیر تاریخی زندگی حضرت زهرا(س) دارد.

حجاب فاطمی به زن ابهت می دهد

ریاضی طهرانی ادامه داد: برای الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س) همین بس که هر اسمی دربرگیرنده زیبایی هایی است که در خداوند رحمان وجود دارد و از اسماء خداوند پی به ذات او می بریم، در میان بشر نیز انسان های بزرگ دارای القاب و اسمائی هستند که ازطریق معنای  آن می توان پی به خصوصیات وجودی آنها برد، حضرت زهرا (س) یکی از آن افرادی هستند که با القاب، اسماء و کنیه خود ما را به سمت معرفت نسبت به ساحت وجودی ایشان آشنا می سازد.

وی تصریح کرد: یکی از اسماء آسمانی که در میان ملائک حضرت زهرا (س) نوریه، سماویه و هانیه است، هانیه یعنی او نسبت به شوهر و فرزندانش مهربان و دلسوز  است، راضیه و مرضیه نیز که اسم فاعل است به معنای آن است که در تمام مشکلات و شادی ها راضی به رضای خدا بود، اسم دیگر این بانوی بزرگوار مرضیه است که تمام رفتار او مورد خشنودی خدا قرار گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کتاب «مناقب» افزود: در جلد ۳ صفحه ۳۵۷ این کتاب در رابطه با اسما و القاب حضرت زهرا(س) بیان شده است « با رفتارش او مبارکه است، با حالاتش او طاهره است، با کردارش او زکیه است، با انصافش او راضیه است، با رفتارش او مرضیه است، با اخلاقش محدثه است و با گفتارش آزاده است» که پی به بزرگی و جایگاه این حضرت می بریم.

ریاضی طهرانی در خصوص حجاب فاطمی گفت: حجاب کامل در قرآن کریم پوششی است که تمام بدن و برجستگی های یک زن در آن حفظ شود و آن چیزی که خداوند به او بخشیده است را جز برای محارم آشکار نسازد.

وی با بیان اینکه حجاب به زن ابهت می دهد، خاطرنشان کرد: ۱۶ آیه نیز در رابطه با حجاب وجود دارد، حجاب حق خداوند است و ما نمی توانیم با پوششی که داریم منتی بر خدا داشته باشیم و حق مردمی است که می خواهند سالم زندگی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت زهرا زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) از سوی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی با همکاری گروه علمی تاریخ اسلام و انجمن علمی دانش پژوهشی تاریخ اسلام به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ارائه دهنده و حجت الاسلام حسن احمدیان دلاویز مدیر این کرسی هستند. حجت الاسلام محمدقاسم احمدی و حجت الاسلام سیدعلی غضنفری از ناقدان این نشست خواهند بود.

نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به نشانی قم، میدان جهاد، مجتمع جامع امام خمینی (ره)، سالن شهید عارف الحسینی (ره) برگزار شده و علاقه مندان نیز می‌توانند از طریق لینک پخش آنلاین: https://vc.miu.ac.ir/tarikh آن را مشاهده کنند.

کد خبر 6086515 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟