Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@18:10:31 GMT

گردش راحت در ایران؛ از شمال تا جنوب

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۰۹۸۱

گردش راحت در ایران؛ از شمال تا جنوب

تین نیوز رپورتاژ :

ایران، کشوری ۴ فصل و دارای شهرهای مختلف تاریخی، تفریحی و خوش آب و هواست. از شمال تا جنوب ایران، مناطق مختلفی وجود دارند، که محبوبیت زیادی بین مسافران ایرانی و خارجی دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، انواع تجربه‌های گردشگری مختلف را در این شهرها تجربه کنید. غذاهای گوناگون، تاریخ و فرهنگ غنی، اماکن تفریحی و طبیعی بکر، تنها بخشی از زیبایی‌های شهرهای ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب، ۳ شهر چالوس، کیش و اصفهان را به عنوان شهر نمونه‌ای از شمال تا جنوب ایران بررسی می‌کنیم. هرکدوم از این شهر‌ها، شهرت خاصی میان مسافران دارند و جزو محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی به شمار می‌روند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی اجمالی، به زیبایی‌ها و اطلاعات کلی این شهرها داشته باشیم. همچنین، بهترین راه رزرو اقامتگاه را در آن‌ها بررسی می‌کنیم.

سفر به یکی از بهترین شهرهای شمال ایران

در انتهای جاده زیبای چالوس، شهر چالوس، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و مازندران قرار دارد. آب و هوای معتدل و مرطوب و طبیعت بکر، چالوس را جزو مقاصد اصلی مسافران شمال تبدیل کرده است. همچنین محبوبیت این شهر در طی سال‌ها، باعث شده ساختارهای زیادی برای توسعه گردشگری در آن به وجود بیاید تا مسافران از امکانات کافی برای تجربه‌ای لذت‌بخش برخوردار باشند. چالوس جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که به عنوان مثال به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. هتل بنیاد پهلوی، کاخ ملکه مادر (کاخ مادر شاه)، پارک جنگلی نمک آبرود، آبشار کاپل، آبشار هریجان و دریاچه چالوس از جمله معروف‌ترین این جاذبه‌ها به شمار می‌روند. موقعیت چالوس به گونه‌ای است که از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، از غرب به شهرستان تنکابن و از شرق به شهرستان نوشهر راه دارد. پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود، با اجاره ویلا در رامسر با قیمت های مناسب، به این شهر سفر کنید و زیبایی‌های آن را از دست ندهید.

جواهر خلیج فارس کجاست؟

بی‌شک، شما نیز تاکنون نام جزیره تفریحاتی کیش را شنیده‌اید. این جزیره زیبای خلیج فارس، در ۱۸ کیلومتری ساحل جنوبی ایران قرار دارد. کیش، به طور کلی آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. البته در فصل بهار و پاییز، می‌توانید آب و هوای فوق‌العاده‌ای در این جزیره تجربه کنید. جزیره کیش، مشهور به مروارید خلیج فارس است و از قدیم‌الایام تحت سلطه ایرانیان بوده است. امروزه، این شهر تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری ایران شده است. کیش، مملو از مکان‌های دیدنی، تفریحی، هتل‌ها با امکانات زیاد و تجربه‌های دریایی زیباست. شما در کیش می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله پارک دلفین، آکواریوم، باغ پرندگان، شهر باستانی حریره، لاک‌پشت‌های دریایی، اسکله بزرگ تفریحی کیش و ساحل مرجانی جزیره لذت ببرید. همچنین می‌توانید هنگام غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی، عکس‌های زیبایی برای خود ثبت کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم هم‌اکنون با اجاره ویلا در کیش از سایت میهمان شو، سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

غنی‌ترین فرهنگ و تاریخ را در اصفهان تجربه کنید!

کمتر کسی در ایران و حتی در خارج وجود دارد، که نام اصفهان را نشنیده باشد. اصفهان، مشهور به نصف جهان، یکی از غنی‌ترین شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است. در حال حاضر، اصفهان یکی از بزرگ‌ترین، پرجمعیت‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای ایران است. این شهر، تقریبا آب و هوای بیابانی دارد. بافت فرهنگی و دیدنی‌های تاریخی و جذاب اصفهان، باعث شده این شهر مقصد بسیاری از مسافران باشد. گوشه‌ای از مکان‌های دیدنی اصفهان، موارد زیر هستند: میدان امام (نقش جهان)، مدرسه چهارباغ (سلطانی)، سی وسه پل (پل الله وردیخان)، پل خواجو، بازار اصفهان، کاخ چهلستون، منارجنبان، کاخ هشت بهشت، باغ گل‌ها و باغ پرندگان. گستردگی اصفهان، باعث شده امکانات زیادی در این شهر، برای گردشگران و مسافران وجود داشته باشد. به همین دلیل، انتخاب‌های زیادی برای رزرو هتل یا اجاره ویلا و آپارتمان مبله در اصفهان برای شما وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون به این شهر زیبا سفر نکرده‌اید؛ حتما آن را در سفر بعدی خود در نظر بگیرید.

                                

آسان‌ترین راه برای رزرو اقامت‌گاه

اگر حالا که با چند شهر زیبای ایران از شمال تا جنوب آن آشنا شدید، تصمیم گرفته‌اید که یکی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید ممکن است در برنامه‌ریزی سفر، با دردسرهایی مواجه شوید. یکی از مشکلات سفر، انتخاب و رزرو ویلا و هتل است. ما به شما سایت میهمان شو را پیشنهاد می‌کنیم. سایت میهمان شو، یک پلتفرم آنلاین است که به عنوان واسطه بین مهمانان و میزبانان عمل می‌کند. در میهمان شو، میزبانان مورد بررسی قرار می‌گیرند و تاییدیه هویتی دریافت می‌کنند. همچنین، میهمانان پشتیبانی کاملی در طول اقامت خود دریافت می‌کنند. برای رزرو اقامتگاه خود، تنها کافی است وارد سایت میهمان شو شوید و شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله، می‌توانید ویلاها یا سوییت‌های مختلف را بررسی کنید و مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید. پس فرصت را از دست ندهید و سفری راحت را با میهمان شو تجربه کنید.

 

در این مطلب، با زیبایی‌های گسترده ایران از شمال تا جنوب آن آشنا شدید. شما کدام بخش ایران را بیشتر دوست دارید؟ آیا شهرهای دیگری هست که قصد سفر به آن را داشته باشید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جهان گردشگران و مسافران گردشگری مدرسه مسافران پیشنهاد می کنیم شمال تا جنوب سایت میهمان شو ترین شهرهای تجربه کنید زیبایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر ، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در ،مرکز ، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۸ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می.شود. 

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج - کندوان
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید