Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،بختیار رازانی،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: وابسته بودن مرغ مادر وارداتی به ارز از دیگر دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ در سطح استان است.

او افزود: تامین و توزیع کالا‌های اساسی مانند مرغ و تخم مرغ تا سطح عمده فروش به عهده وزارت جهاد کشاورزی و در سطح خرده فروش و بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برخی نهاده‌ها و مواد اولیه کالا‌هایی همچون مرغ و روغن خوراکی وارداتی و وابسته به ارز است که با توجه به تحریم‌ها، نرخ ارز افزایش چشمگیری داشته است و به تبع آن کالا‌های وابسته نیز افزایش قیمت دارند.

رازانی با بیان اینکه ابتدای آذرماه مرغ در سراسر کشور افزایش قیمت داشت ادامه داد: در استان روزانه به طور متوسط ۱۸۰ تن مرغ، تولید و ۱۲۰ تن، کشتار می‌شود بنابراین باتوجه به مازاد تولید توانایی فروش به سایر استان‌ها وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح استان ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان است.

رازانی تاکیدکرد: مباشران، توزیع کنندگان و فروشندگان کالا‌های اساسی حق فروش اجباری سایر کالا‌ها را ندارند و در صورت وقوع این رفتار، تخلف آنان محرز است و برخورد قانونی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن تجارت لرستان قیمت تخم مرغ کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دست اجرا است، گفت: این طرح هم اکنون در سال سوم اجرایی قرار دارد که در بازه زمانی پنج ساله، قرار است سالانه ۲۰ درصد به تولیدات دیم استان افزوده شود.

وی اظهارداشت: اصلاح الگوی کشت، رعایت تناوب، توسعه کشاورزی محفاظتی و توسعه مکانیزاسیون از محور‌های اصلی طرح جهش تولید است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، منابع مالی آن را تامین می‌کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان هم گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین ماشین آلات، تامین نهاده‌ها و بیمه این طرح سرمایه گذاری کرده و ۳۰۰ مهندس کشاورزی هم امسال به کشاورزان در اجرای این طرح کمک می‌کنند.

مجید طائف افزود: مزارع گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم زار‌ها قرار دارد که در تلاشیم تولید محصولات دیم استان در پایان پنج سال دو برابر شود.

سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در لرستان تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال به ۸۸۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • منابع دولت در طرح «کالابرگ» پِرت شد؟
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان
  • این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند
  • دام ایران خودرو برای متقاضیان پژوپارس / ۱۵۰ میلیون بیشتر بپردازید!