Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به شاخص‌های تعیین وضعیت موجود و  شاخص‌های اجرایی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-19 در قالب طرح شهید سلیمانی و به شیوه محله و خانواده محور اظهار کرد: ۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۱۹ پایگاه سلامت، ۱۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و  ۱۳ مرکز  جامع جداسازی در اجرای این طرح در استان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی تعداد مراکز منتخب کووید ۱۹ در سطح استان را ۱۶ مرکز و مراکز منتخب موقت را ۵۲ مورد بیان کرد و افزود: تعداد مراکز منتخب مجهز به تیم مراقبت در منزل  ۶۸ مرکز و تعداد بیمارستان ارجاع تعیین شده برای بیماران این منطقه ۱۳ بیمارستان است.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد:‌۷۷ حوزه مقاومت و ۶۵۴ پایگاه فعال بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مشارکت دارند.

محمودی با اشاره به اینکه 7 اقامتگاه پیش بیمارستانی با ظرفیت ۴۰۸ تخت بیمارستانی آماده بهره‌برداری است، گفت: نیروی انسانی فعال در طرح مذکور  به تفکیک رده شاغل در بخش بهداشت شامل پزشک پرستار، ماما، مراقب سلامت، بیماری‌ها، محیط حرفه ای، کارشناس سلامت روان، کارشناس تغذیه و بهورز یک‌هزار و ۷۱۸ نفراست.

 مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نیروی انسانی به تفکیک رده شاغل در بخش بسیج را هم  یک‌هزار و ۶۰ نفر شامل پزشک و پرستار عنوان کرد و افزود: ۳۳۵ نفر به تفکیک رده شاغل در بخش هلال احمر در اجرای این طرح یاریگر مدافعان سلامت هستند.

محمودی  با اشاره به تعداد نیروی انسانی مردمی به تفکیک سمن‌ها شامل سفیر سلامت و رابط سلامت محله را که به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، افزود: در مجموع ۲ هزار و ۶۸۰ نفر به صورت تیم حمایتی در اجرای این طرح فعالیت دارند.

وی تعلق سازمانی نیروهای درگیر در طرح مذکور در تیم مراقبتی در بخش رهگیری را یک‌هزار و ۱۱۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۳۷۰ نفر به صورت  تعلق سازمانی نیروهای درگیر در طرح  تیم مراقبتی، مراقبت در منزل با دانشگاه همکاری می‌نمایند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت به شاخص‌های اجرایی طرح مدیریت کنترل اپیدمی کرونا گریزی زد و تعداد کل افراد بررسی شده توسط تیم رهگیری مرتبط با کرونا را  ۵۶ هزار و ۲۰۰ مورد بیان کرد.

محمودی تعداد افراد پیگیری شده توسط تیم رهگیری شامل کل بیماران مبتلا به کووید 19 که درمان دارویی گرفته و یا درمان دارویی نگرفته‌اند را ۳ هزار و ۶۲۰ نفر برشمرد.

 وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۲۰ نفر از افراد معرفی شده برای انجام تست کووید 19( PCR) توسط تیم رهگیری رصد شده‌اند، افزود:  ۲ هزار و ۸۳۸ نفر به مراکز منتخب کووید 19 ارجاع داده شده‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان  تصریح کرد: یک هزار و ۳۴۳ تیم در چهار محور نظارتی، رهگیری، حمایتی و مراقبت در منزل در راستای مقابله، درمان و  کنترل بیماری کرونا در قالب  اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت آموزش کردستان شهید حسن محمودی طرح شهید سلیمانی آموزش و ارتقاء سلامت مراکز منتخب یک هزار کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل