Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - صنعت ذوب‌آهن در ایران و دنیا به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود. در کشورمان اگر به دوره‌های تحول صنعتی توجه کنیم،در می‌یابیم صنعتی شدن ایران با آغاز به کار ذوب‌آهن اصفهان رقم خورده است.
به گزارش شمانیوز؛ نیره پیروز بخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران که به مناسبت 23 دی سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان با خبرنگار ما گفتگو می کرد با اعلام مطلب فوق گفت: ذوب آهن اصفهان، صنایع پایین دستی و بالا دستی بسیاری را برای فعالیت‌های خودش تعریف کند و در حقیقت از این مسیر رشد و گسترش صنعت در کشور رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که ذوب‌آهن اصفهان به دلیل قدمت صنعتی، فراز و نشیب‌های فراوانی را سپری کرد ، گفت : ابتدا قرار بود این کارخانه در کرج ساخته شود، سپس به اصفهان منتقل شد. هم اکنون در کرج منطقه‌ای به نام ذوب‌آهن وجود دارد ولی در نهایت این کارخانه در اصفهان برنامه‌ریزی و ساخته شد. ذوب‌آهن اصفهان به اعتقاد من نماد اراده، تعهد، رشد و توسعه اقتصادی،تعصب به میهن و همچنین علاقه به پیشرفت و اراده آهنین برای هرچه بهتر شدن است.
پیروز بخت، توجه ذوب آهن اصفهان به استانداردهای ملی و جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: درسال‌های دهه 1380 در یکی از محصولات که با استانداردهای ایران و اروپا، ناهمخوان بود باید تغییراتی صورت می‌گرفت که ذوب‌آهن بدون هیچ گونه مقاومتی خودش را با این استاندارد وفق داد. این مهم نشان می‌دهد در تمام دوران ها اراده پویایی برای ارتقاء بیش از پیش کیفیت در این مجموعه وجود داشته و دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین استانداردهای مقاطع ساختمانی را مرهون همکاری های ذوب آهن اصفهان دانست و افزود: بین سازمان استاندارد و ذوب‌آهن اصفهان از سه دهه قبل ارتباط دو سویه وجود داشته است و تدوین استاندارد از طرف ما بدون همکاری ذوب‌آهن‌اصفهان میسر نمی‌شد. استانداردهای مختلف مانند میلگرد، شمش، تیرآهن،نبشی و تمام مقاطع فولادی با همکاری ذوب‌آهن اصفهان و سایر شرکت‌ها انجام گرفت، این ارتباط همواره دو سویه و توام با هم افزایی بوده است.
وی با بیان این که تولید ریل آرزوی دیرینه ذوب‌آهن اصفهان بود تا از این طریق کشور بتواند وابستگی خود را به خارج قطع کند و به خودکفایی دست یابد، تاکید کرد: از سال 1394 که تولید ریل شروع شد به عنوان سازمان ملی استاندارد برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کردیم تا ریل ایرانی را در صنعت حمل و نقل، ریل گذاری کنیم. این رؤیای حداقل بیست ساله با همت و تلاش متخصصان ذوب‌آهن اصفهان به تحقق پیوست و این تلاشگران موفق شدند گواهینامه استاندارد محصول ریل را نیز دریافت کنند که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود و خوشحال هستیم که اکنون این محصول در محورهای مختلف راه آهن کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد
منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع ، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان استاندارد، میثم لطیفی با تبریک موفقیت سازمان استاندارد در دریافت صلاحیت همترازی بین المللی اظهار داشت: این رویداد مقدمه ای برای تحقق جهش تولید است چرا که زمینه توسعه تعاملات بین المللی در حوزه اقتصاد و تجارت با این صلاحیت فرآهم است.

رئیس سازمان اداری استخدامی، کیفیت و بهره وری را دو روی سکه تعبیر کرد و گفت: اگر بخواهیم بهره وری را در دستگاههای اجرایی محقق کنیم لازم است کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کیفیت با استاندارد رقم می خورد، افزود: استاندارد برای مصرف کننده اطمینان بخش، برای تولیدکننده سودآور و برای صادرکنندگان و واردکنندگان بازار آفرین است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ استاندارد ملی در حوزه نظام اداری و استخدامی گفت: امروزه بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود که برای تسریع، بهبود فرآیند، عدالت محوری، جلوگیری از فساد، رضایت مندی ارباب رجوع، نیازمند استانداردسازی در این حوزه هستیم.

وی استانداردسازی در نظام حکمرانی کشور مبتنی بر مبانی اسلامی و ارزش های انقلابی، را ضروری دانست و اذعان داشت: با استانداردسازی خدمات، پیچیدگی نظام اداری از بین می رود و خدمات به سهولت در درسترس ارباب رجوع قرار می گیرد.

لطیفی؛ ایجاد آزمایشگاه استاندارد خدمات را لازمه ارایه خدمات در دولت مردمی دانست و تاکید کرد: با هوشمندسازی خدمات، فرآیند ها کوتاه و منطقی می شود و در این صورت رضایت ارباب رجوع از مراجعه به دستگاههای اجرایی حاصل می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با بیان اینکه استاندارد، رضایت راهبردی ایجاد می کند تصریح کرد: آموزش استاندارد باید به عنوان سرفصل دوره های آموزشی در مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد توجه قرار می گیرد تا افرادی که در بدو استخدام هستند بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند همچنین کارکنان و مدیران با با شناحت مفهوم استاندارد بهتر تلاش کرده و بهره وری را افزایش دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به اهمیت موضوع استاندارد اشاره کرد و خواستار مساعدت بیش از پیش رییس سازمان اداری و استخدامی برای تقویت نیروی تخصصی شد.

کد خبر 746711

دیگر خبرها

  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود