Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۲۷ دی‌ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ شنبه ۲۷ دی‌ماه_ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور شش هزار و ۱۰۰ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت شمار جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون ۵۶ هزار و ۷۱۹ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

لاری تصریح کرد: از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۵۰۸ نفر بستری‌های بیمارستان بشمار می‌روند و چهار هزار و ۳۹۳ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کد خبر 468905

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آمار ابتلا به کرونا آخرین اخبار کرونا آمار کرونا آخرین آمار کرونا درمان کرونا کرونا و اقتصاد انتقال بيماري کرونا واکسن کرونا علائم کرونا آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران مبتلایان کرونا انواع ویروس کرونا تشخیص کرونا کرونا ویروس چیست اقدامات احتیاطی برای پیشگیری کرونا اپیدمی کرونا محدودیت های کرونایی آمار روزانه مبتلایان به کرونا آمار مبتلایان به بیماری کرونا آمار مبتلایان کرونا صدا و سیما وزارت بهداشت سخنگوی وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ آمار ابتلا به کووید ۱۹ پاندمی کووید 19 مبتلا به کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تست کرونا تست غربالگری کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ تولید واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۷ مورد تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده است، گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۶ مورد بیمار در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که متاسفانه یک نفر از این مبتلایان فوت شده است.

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق گزش کنه بین دام‌ها گسترش می‌یابد، اما در دام‌ها علائم خاصی را ایجاد نمی‌کند تا دامدار متوجه شود که دام مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی ادامه داد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مدت یک هفته در بدن دام می‌ماند و اگر در این مدت دام ذبح شده و قطعه قطعه شود، خطر انتقال این ویروس به کسی که این دام را ذبح کرده و یا گوشت تازه آن را قطعه قطعه کرده است وجود دارد. از سوی دیگر گزش کنه آلوده هم می‌تواند باعث انتقال بیماری به انسان شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یک یا دو هفته بعد از انتقال ویروس علائم بیماری پدیدار می‌شود که معمولا هم با تب شدید همراه است. یک معضل بزرگ در بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این است که اگر این بیماری در افراد به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشوند به دنبال تب، بدن درد و سردرد علائم دیگری مانند خونریزی در فرد نیز ظاهر می‌شود و ممکن است دچار خونریزی از بینی، خونریزی زیر پوستی، استفراغ خونی، اسهال خونی و… شود و این خون آلوده ممکن است باعث انتقال بیماری به سایر افراد در تماس با او شود. بنابراین یکی دیگر از راه‌های مهم انتقال این بیماری انتقال از فرد مبتلا به افراد سالم است.اگر در بیمارستان احتیاطات خاص در مورد بیمار انجام نشود، خطر انتقال بیماری به کارکنان بیمارستان، پرستاران و پزشکان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۷ مورد مبتلا تشخیص داده شد و شش مورد منجر به فوت گردید. تاکنون نیز ۵ مورد مبتلا به تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو را در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که یک مورد هم فوت شده است. این موارد به دنبال ذبح دام و قطعه قطعه کردن گوشت آن‌ها آلوده شده اند.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تاکید کرد: ذبح دام در کشتارگاه مانع از گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد