Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای حمایت از دامداران نهاده دامی و کنسانتره با قیمت مصوب دولتی برای دامداری های های صنعتی و سنتی دام سبک وسنگین استان توزیع می شود.

رسول جلیلی امروز ۲۷ دی ماه در جلسه بررسی مشکلات اتحادیه دامداران استان اظهار کرد: نهاده و کنسانتره دامی بر اساس تعداد جمعیت دامی هر شهرستان و نوع پرورش بین دامداران استان توسط مدیریت های جهاد کشاورزی و اداره کل عشایر و اتحادیه های تخصصی دامداران و عشایر توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با تأکید بر اینکه نهاده‌ها در سامانه بازارگاه توسط شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت های وارد کننده نهاده عرضه می‌شوند، افزود: نهاده دامی و کنسانتره به منظور حمایت و ایجاد تعادل در بازار بین دامداران استان توزیع شده است، که شامل جو، ذرت و کنجاله سویای وارداتی و سبوس است که در اختیار دامداران استان قرار گرفته است. 
رضا یوسفی رضایی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه کنسانتره  و نهاده های دامی مورد نیاز دامداران با قیمت مصوب در اختیار آنها قرار می گیرد، گفت: آذربایجان غربی با برخورداری بیش ۴،۶ میلیون  راس دام سبک و سنگین، جزو استانهای با ظرفیت بالای دام در کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۳۸۰ واحد گاو داری شیری صنعتی به ظرفیت ۲۱ هزار و ۹۲۵ راس، ۳۵۵ واحد گوساله پرواری با ظرفیت ۴۸ هزار و ۸۶۲ راس، ۱۱۶ واحد بره پرواری صنعتی با ظرفیت ۴۲ هزار و ۹۲۵ راسبه همراه ۱۹ واحد گوسفند صنعتی با ۷۱۷۴ راس و ۱۰۴۸ راس گاومیش در قالب ۹ واحد یکی از قطب های تولید گوشت در کشور به شمار می رود.

وی با تاکید بر صنعتی کردن واحدهای پرورش دام در استان، عنوان کرد: برخی از واحدهای دامی در سیستم های روستایی و سنتی پرورش داده می شوند که با توجه به ابلاغیه های وزارتی تخصیص هرگونه نهاده و کنسانتره منوط به پلاک کوبی و ثبت در سامانه هویت مرکز اصلاح نژاد کشور است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برای جلوگیری از قاچاق دام کلیه دامداران اعم از واحد های پروانه دار و غیر پروانه دار در سیستم های روستایی و سنتی (دام سبک و سنگین) موظف به همکاری با مجریان پلاک کوبی استان اعم از سازمان نظام مهندسی کشاورزی،اتحادیه دامداران،اتحادیه دام و طیور،انجمن مایه کوبان،اداره کل دامپزشکی،اتحادیه عشایری در سطح شهرستانهای استان و روستاها هستند.
یوسفی رضایی اضافه کرد: بر اساس قانون قاچاق کالا و ارز، تمامی دام های کشور بدون شماره گوش ۱۵ رقمی که در سامانه هویت باید ثبت شوند و بدون پلاک کوبی حق خرید و فروش، نقل و انتقال نداشته و حتی در محل نگهداری به عنوان دام قاچاق محسوب می شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از دامداران درخواست می شود هرچه سریعتر برای برخورداری از خدمات دولتی از جمله دریافت نهاده دولتی و غیره نسبت به پلاک کوبی احشام خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پلاک کوبی نهاده دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دامداران استان پلاک کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

سرهنگ بهرام تقی زاده فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای‌مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع‌طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییرکاربری‌های غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی‌ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی‌کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های‌کشاورزی است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سالانه در ایام نوروز و فروردین‌ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر‌کاربری غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد.

تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳ مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار تا یک‌ میلیون هکتار اراضی‌کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه