Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:44:20 GMT

بقاع متبرکه کردستان؛ میزبان سوگواره «یاس نبوی»

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۰۷۷

بقاع متبرکه کردستان؛ میزبان سوگواره «یاس نبوی»

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ایام فاطمیه دوم در سطح استان خبر داد و گفت: پنج بقعه متبرکه استان کردستان میزبان سوگواره یاس نبوی می‌شوند.

حجت صبوری، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سوگواره «یاس نبوی» هرساله به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ایام فاطمیه برگزار می‌شود که مورد استقبال عزاداران آن حضرت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط سخت کرونایی و به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس سال جاری سوگواره «یاس نبوی» با ظرفیت محدود و در تعداد کمتری از بقاع متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان کردستان از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ایام فاطمیه دوم از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ماه جاری در سطح استان کردستان خبر داد و بیان کرد: پنج بقعه متبرکه استان کردستان میزبان سوگواره یاس نبوی هستند.

وی عنوان کرد: سوگواره یاس نبوی در دو شهرستان بیجار و قروه و در امامزادگان هاجر و سارا، امامزادگان پیرتاج، بقعه آیت‌الله فاضل گروسی، بقعه میرفروغ‌الدین و صاحبه خاتون برگزار خواهد شد.

صبوری به سایر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این ایام فاطمیه اشاره و اعلام کرد: در ایام فاطمیه از محل نیات واقفان خیراندیش استان کردستان بسته‌های معیشتی تهیه شده و بین خانواده‌های نیازمند سطح استان توزیع می‌شود.

وی از توزیع بسته‌های معیشتی بین خدام مساجد سطح شهر سنندج خبر داد و یادآور شد: خدام ۹۰ مسجد سطح شهر سنندج امروز، ۲۲ دی‌ از محل نیات واقفان خیراندیش بسته معیشتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ایام فاطمیه استان کردستان اداره اوقاف یاس نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود

دبیر ستاد اربعین کردستان امروز در اولین جلسه ستاد اربعین استان کردستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال از مرز باشماق مریوان نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود و این توقعات مردم را نیز برای ارائه خدمات دهی بیشتر می‌کند.

محمد رضایی با اشاره به تجربیات ۲ سال گذشته در میزبانی از زوار اربعین گفت: ضروری است نسبت به رفع نواقص گذشته اقدام کنیم و هیچ گونه نقصی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی به رویکرد‌های ستاد اربعین امسال در استان اشاره و تصریح کرد: رویکرد امسال در اربعین مشارکت مردمی است و باید در این زمینه ورود جدی پیدا کنیم.

دبیر ستاد اربعین کردستان با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل در سال گذشته تاکید کرد: امسال در حوزه حمل و نقل باید با طرف عراقی وارد مذاکره شویم و تامین خودرو و خدمات حمل و نقل با جزییات پیگیری شود.

تعریف ۹ پروژه اولویت دار برای اربعین در کردستان

مدیر کل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ستاد مرکزی اربعین ۱۰۵ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان برای میزبانی از زائران تزریق کرد.
 موحد امان الهی از تعریف ۹ پروژه اولویت‌دار برای اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: تقاطع گاران، چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد و چهار خطه کردن مریوان تا مرز باشماق از جمله طرح‌هایی است که باید به بهره‌برداری برسد.

فرماندار مریوان نیز در این جلسه به موضوع اقتصاد اربعین اشاره کرد و گفت: ضمن خدمات خداپسندانه‌ای که مردم به صورت رایگان انجام می‌دهند اما نباید خدمات دولتی در اربعین کاملا رایگان باشد و مردم مریوان باید از اربعین انتفاع داشته باشند.

احمدی گفت: در مجموع باید سیاست کلان ستاد اربعین را فرهنگی تلقی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند