Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@06:06:10 GMT

موشک ابزار تولید قدرت است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۱۱۱۷

موشک ابزار تولید قدرت است

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ با اشاره به مراحل مختلف این رزمایش و بیان اینکه دو نوع تهدید متصور را پیش رو داریم گفت: اگر دشمنانمان روزی بخواهند شیطنت کنند یک بخش استفاده از پایگاه‌های ثابت و زمینی است که در مرحله اول رزمایش با ترکیبی از استفاده پهپادها و موشک‌های زمین به زمین مقابله با آنها تمرین شد؛ تهدید دوم نیز جنبه دریایی دارد که مقابله با ناوگان متخاصم دشمن فرضی در مرحله نهایی این رزمایش به خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در گذشته تا محدوده ۳۰۰ کیلومتری در خلیج فارس این اقدام صورت گرفته بود اظهار کرد: امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ به عنوان تمرین ناکارآمد سازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی یاد کرد و گفت: در صورتی که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود.
سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه روند ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی را باید از اعتراف دشمن به این توان بازدارنده شنید گفت: همین که دشمنان ما روی مسئله موشکی متمرکز شده‌اند و دائماً در این خصوص ابراز نگرانی کرده و از محدود کردن آن سخن می‌گویند به دلیل قدرتی است که وجود داشته و روز به روز در حال رشد است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیش از انقلاب به هیچ عنوان توان موشکی زمین به زمین نداشتیم و این توانمندی‌ها تنها مختص قدرت‌ها بود، اظهار کرد: موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت شریف ایران هستند و امروز به فضل الهی از ایده تا محصول همه ایرانی می‌باشند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حافظ مظلومان و ستمدیدگان است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، نینوس بنیامین‌نژاد معاون دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان روز شنبه در پی پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در پیامی، شلیک صدها پرتابه به سوی سرزمین اراضی اشغالی را نشانگر قدرت و بازدارندگی ایران مقابل دشمن دانست و افزود: به اذعان بیشتر کارشناسان نظامی جهان این پرتابه‌ها، توانستند گذر کیلومترها را با موفقیت به سرانجام رسانده و «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی، آنچه به تصورشان فخر آنان در دفاع هر پرتابه است، فریب دهد و هدف‌های تعیین شده را ویران کند.   معاون دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان عنوان کرد: قصد ایران، نه مردم سرزمین اشغالی و نه خانه‌ها و اسکان آنان بود. هدف‌ها استراتژیک و از پیش سنجیده و تعیین شده بود. نه فنای صدها هزار انسان که می‌توانست باشد.   بنیامین‌نژاد خاطرنشان کرد: همین برای جهانیان و به ویژه استکبار غرب، بس بود که بدانند توان و قدرت ایران شگفتی‌ساز و معجزه‌گون است. توان بازدارندگی خارق‌العاده در حمله‌های مرگبار و ویرانگر استکبار جهانی که جهان امروز در شرق و غرب، شاهد آن است.   این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که موازنه‌های ابرقدرت‌های پوشالی و ادعایی را بر هم زده است و همچنان سپری است برای مراقبت و حفاظت از مظلومان و حکومت‌های زیرستم.   معاون اتحادیه جهانی آشوریان یادآور شد: صدها پرتابه، از سوی ایران نشان داد که همچنان حافظ منافع مظلومان برابر ستم و زور و قلدری ستمگران است. این خود هشداری بر توان و قدرت علیه ستیزه‌جویان به‌ویژه متجاوزان در منطقه است.   بنیامین‌نژاد افزود: اتحادیه جهانی آشوری‌ها از سوی جامعه جهانی آشوری‌ها با محکوم کردن هر تجاوزی به سرزمین‌های دیگر به ویژه مظلومان و ستمدیدگان که خود طعم مظالم تاریخ از دیرباز تا امروز را چشیده امیدوار است، جمهوری اسلامی ایران با چنین قدرت و توانی، حافظ سرزمین‌های مظلومان و ستمدیدگان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • ایران حافظ مظلومان و ستمدیدگان است
  • مقایسه هزینه عملیات وعده صادق برای ایران و هزینه غربی ها برای دفع پهپادها و موشک‌های سپاه
  • رونمایی از ابزار جدید مایکروسافت/ ساخت چهره سخنگو با هوش مصنوعی