Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر دخالت وزارت صنعت در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و مصوباتی که مجلس در لایحه بودجه 1400 در مورد نرخ محاسباتی دلار که 17500 تومان در نظر گرفته، همچنین اخباری مبنی بر کسری بودجه که در نظر گرفته شده و ابطال بحث قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا در حال ریزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم از ساعات ابتدایی معاملات شاخص کل ریزش پیدا کرد، به گونه‌ای که با کاهش 43 هزار و 50 واحد به رقم یک میلیون و 186 هزار و 786 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 10 هزار و 318 واحد به رقم 444 هزار و 501 واحد رسید.

ارزش روز بازار به رقم 4 میلیون و 724 هزار میلیارد تومان رسید در حالی که این رقم به نزدیک 7 میلیارد تومان هم رسیده بود. امروز معامله‌گران بیش از 8.6 میلیارد اوراق سهام و حق‌تقدم در قالب 827 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 42 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص هم وزن بورس تهران

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 3 هزار و 801 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 10 هزار و 847 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بوده و بین 2 تا 3 درصد ریزش  داشتند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار  وزنی ـ ارزشی 3.5 درصد کاهش یافتند.

همچنین شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته 2.2 درصد کاهش داشته است. همچنین شاخص آزاد شناور در بورس نسبت به روز قبل 2.7 درصد کاهش داشته است.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص بازار اول بورس که معاملات خرده در آن انجام می‌شود 3.8 درصد کاهش داشت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده در آن صورت می‌گیرد 3 درصد کاهش یافته است.

امروز همه نمادهای بورس که قبلاً شاخص‌ساز بودند در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند، به گونه‌ای که نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه،‌ملی مس، گل‌گهر، شستا، هلدینگ نفت و گاز، پتروشیمی تاپیکو و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا،‌ایران‌خودرو، بهساز کاشانه تهران، سایپا، لیزینگ پارسیان، تأمین سرمایه امین و سرمایه‌گذاری خوارزمی بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 461 واحد افت کرده و به رقم 17 هزار و 859 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و 219 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 458 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در جهت کاهش شاخص فرابورس عمل کردند بگونه‌ای که بیشترین اثر کاهش را نمادهای گهر‌زمین، پتروشیمی آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، صبا تأمین و پتروشیمی مارون داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل چوب خزر، کاسپین، سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، سپیدار سیستم آسیا، پلیمر آریاساسول، توسعه مسیر برق گیلان، رایان هم‌افزا و صنعت روی‌زنگان بوده‌اند.

قیمت واحدهای پالایش یکم که با تخفیف 30 درصدی به مردم هر واحد سرمایه‌گذاری 10 هزار تومان فروخته شد، به خاطر کاهش قیمت سهم 4 پالایشگاه آن تهران،‌اصفهان،‌تبریز و بندرعباس تا امروز 55.7 درصد افت کرده و فقط امروز با افت 8.2 درصدی به 5572 تومان رسید.


پالایش یکم

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نرخ ارز بورس اوراق بهادار تهران شاخص بورس بورس میلیارد تومان رسید فرابورس ایران بورس تهران درصد کاهش شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس